onsdag 26 mars 2014

Det blåser i träna...

Igår körde pappa mig & dottern till vårdcentralen. Allt är nytt för oss där, vi följde ju med "min läkare" när han bytte vårdcentral & igår var 2.a läkarbesöket på den vct & hos en ny läkare. Blev ett bra möte där läkaren börjar samtalet med att säga till dottern "jag känner igen dig; vi har träffats förr" njae sa dottern det tror jag inte.. Men med lite hjälp från mig så ramlar polletten ner. Min dotter har som ledare haft läkarens barn i gymnastik. Läkaren säger.. "Ja det är ju du.. Vi tyckte att du var så BRA, du var den HÅRDA, bestämda ledaren... & det behövdes :-)"  Isen var bruten & läkaren lyssnade på dottern & kikade över henne & eftersom han INTE kan garantera att dessa prickar/koppor är smittfria så sjukskrev han dottern en vecka, t.om måndag & är det inte bättre då får hon komma tillbaka. Han vågar inte skriva ett friskhetsintyg.
kan säga att jag är jätte glad att vi listat oss på denna nya vårdcentral. Den gamla vct vi var listade på fanns det numer egentligen ingen läkare kvar som jag har förtroende för. Har nog avverkat dem alla & eftersom vi haft mycket sjukvårdskontakt så har vi mycket att jämföra med & tyvärr har dessa läkare inte agerat rätt & haft ett mycket nonchalant sätt. Nu har vi 3 st läkare på nya vårdcentralen, hittills, som jag & dottern tycker ha ett bra engagerande sätt & som agerat rätt i sin yrkesroll & det känns bra :-)

Efter läkarbesöket åkte vi med min pappa till Ica & handlade lite, sen hem. Dottern fixade sig lite & tog sen bussen till jobbet för att lämna intyget & prata med chefen samt ordna med lite kontorsarbete. Det orsakar problem för chefen & kollegorna när dottern är sjuk, eftersom de enbart är 4st arbetsledare på Restaurangen. Men no hard feelings från vare sig chef eller kollegor & det känns ju bra :-)

På eftermiddagen igår gjorde vi stekt färsk torsk & potatismos... så gott :-)
Efter maten åkte vi; jag, maken & dottern till vårt köpcenter en sväng. Det var ju lön igår & då kände dottern ett stort shopping behov ;-)
Hon köpte kläder & kikade runt på skor. Hon hittade även en topp till mig på Lindex som det stod "Mickis" på & jag hade bonus att utnyttja så jag slog till ;-)

Handlade även på ett av våra apotek som tydligen ska stänga, de sålde ut överblivna varor till halva priset :-)

Inatt har det brunnit i 2 radhuslängor här i staden.. De har brunnit ner till grunden... Visserligen inte nära mig utan på andra sidan stan... Men sorgligt för de drabbade...

Sitter just nu framför nyhetsmorgon & det verkar bli himla fint väder i helgen :-) Strålande sol ☀ & 12* varmt :-) Ja det får det gärna bli! ☀❤
Idag är det dock gråväder & det har blåst halv storm inatt... 

Ha en riktigt fin onsdag! ❤
//Mickis 




14 kommentarer:

  1. Skönt med läkare man har förtroende för & kunna "flytta med" ....
    Hihi Det var ju riktigt bra att det stod "Mickis" På kläderna - snygga!

    Ja i helgen ska det bli sol & värme,fast idag blåser det så jag får stanna inne annars blåser jag iväg fniss /Kram pårej & ha dé gôtt!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni har hittat till den där braiga vårdcentralen :-)

    Här blåser det också som bara tusan idag...

    SvaraRadera
  3. alltid skönt när man får tag i bra läkare som lyssnar och tar en på allvar
    vad otäckt med bränderna
    här är det också gråväder men det är faktiskt vindstilla
    kramar

    SvaraRadera
  4. Här hade vi blåst o snö i går - idag är de vår igen:)
    Skönt när man finner läkare man får förtroende för. På vår vårdcentral finns just nu bara hyrläkare, så den jag har försvinner väl rätt som de är :/
    Läskigt när de brinner, man får hoppas att alla människor o djur kom ut innan, tror jag läste i Aftonbladet om den branden. Läskigt,.
    Kramiz o go onsdag

    SvaraRadera
  5. Skönt ni hittat en vc ni känner er nöjda och trygga med! Det är verkligen superviktigt.
    Gråväder här också idag... Fast bakom molnen skiner ju alltid solen :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. härligt med att få förtroende för nya läkare på ett nytt ställe - det behövs verkligen. Och va skönt att chefen förstod att hon inte kunde jobba är också guld värt - finns inget värre än att ha en chef som är på en hela tiden med frågan när kan du börja jobba igen - har haft en sån och det var innan jag blev sjuk - värsta gången var när jag var på sjukhus med sonen då han blivit hundbiten - ringer från akuten och säger att jag kommer inte i dag och får bara massa suckar och sånt i örat. Så bra chef! Och kläder som det står ens namn på - sånt gillas. Och igen - skönt att det inte var era hus men fy så hemskt för dom som drabbats. Må gott - här är det grått och kallt.

    SvaraRadera
  7. Vilken bra inledning med läkaren, hoppas att det blir en fortsatt bra relation :) Kram

    SvaraRadera
  8. Här har solen skinit hela dagen!!!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas att prickarna försvinner snart.
    Snygga kläder!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Men så bra att ni hittat en bättre vårdcentral. Kan nog vara bra att byta ibland:-)
    Hoppas att ni får rätt på prickarna och att dottern tillfrisknar snart.

    Alltid kul att shoppa nytt! Alltid:-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  11. Usch det är obehagligt med dessa radhusbränder!

    Så skönt att ni trivs med vc och läkaren. Min läkare ska flytta till annan vc och jag KAN lista om mig dit men jag veti-17 hur jag ska gööööra…???? Suck!

    Det är kul att handla snyggt med %-kupongerna :-)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Hoppas utslagen försvinner så dottern kan jobba snart.
    Vilken snygg tunika du köpt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Hoppas det kommer in lite värme till helgen när jag är ledig !!
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  14. En bra läkare är guld värd!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis