lördag 15 mars 2014

Is i vinden...

Jag kom ganska nyligen in från morgonens första Zingowalk. Det är blå himmel, strålande sol men IS i vinden...
 Igår hade vi fint väder halva dagen sen så blåste det halv storm & regnet öste ner hela eftermiddagen/kvällen/natten. När dottern kom från jobbet så hade hon bestämt sig för att åka till en tjejkompis i Oslo över helgen. Tjejkompisen flyttade dit tsm med sin kille efter studenten & nu var hon ensam denna helgen & dottern ledig. Hon tog bussen från Uddevalla & anländer till Uddevalla igen på söndag eftermiddag :-)

Igårkväll gjorde maken mat, det blev en kycklingfilé fylld med västerbottenost, bacon & soltorkade tomater.
Klyftpotatisar & en sås på soltorkade tomater. Det smakade gott.
Vi kikade på Let´s Dance & programmet är kul, mycket på grund av David Hellenius sköna humor :-)
Benjamin Wahlgren var helt otroligt duktig igår & fick full pott på poängen!

Dags att ta tag i lördagen....
Ha en fin dag!




21 kommentarer:

  1. Här är oxå tuffa vindar idag, sol och inte kallt. Men när jag var ute med jyckarna haglade de, inte skönt:) Norge - ett vackert land, så ni har buss dit, vilken lyx. Nåja vi har ju lite längre. Jag har min bror i Throndheim - där är underbart.
    Vad skönt de är när karlarna tar matlagningen. Jag gillar Let¨t Dance för dansen, tycker dom är kanonduktiga, o så de bra programledarna. Hela grejen är kanon.
    Ha en skön helg. Här blir de 1 års kalas.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Här blåser det storm idag = //

    Och igår satt jag ute i solen och fika !!

    Älskar oxå Davis Hellenius humor...Han är så KUL = ))

    Ha en mysig lördag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  3. Let`s Dance är toppenbra, och Hellenius humor är otroligt härlig. Vad duktig mannen din är som fixar så gott att äta,skönt för dig att slippa stå i köket..**
    Idag har man nästan blåst bort i den iskalla nordvinden, men snön slapp vi i alla fall..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  4. Jamen visst är han jättejätteduktig, Benjamin! Helt otroligt - 16 bast, liksom...
    :-)

    SvaraRadera
  5. Söndag nu!
    Ja visst var han duktig Benjamin. Han kommer att vinna tävlingen tror jag.
    Oj så mycket gott ni har ätit.
    Isande vindar har jag med. Man vill bara stänga in sig och lägga en filt över sig.
    Ha en fin söndag nu.
    Kraaam.

    SvaraRadera
  6. visst var det isande kallt i vinden igår, usch ja
    mm, Benjamin är helt suverän, precis som Anton Hysén var
    ha en fin söndag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Ja han är suverän på att dansa....................ha en skön söndag..........

    SvaraRadera
  8. Hej. Kikar in hos dig lite. Ser att ni har samma blåst som hos oss. Solen lyser fån en klarblå himmel men kallt. Hoppas du hat en skön Söndag i allafall.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  9. Det är kyligt här idag men solen är framme iaf. Bra att det inte går för fort.
    Let´s dance är bra. Men Gladiatorerna är alldeles för skrikigt tycker jag.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Benjamin är jätteduktig, men förstår inte varför de envisas för att kalla honom bara Wahlgren han är trots allt en Ingrosso också och både hans pappa och farbror är dansare. nu är jag en sådan som inte lägger pengar på att rösta så jag skall inte klaga men det var synd att gladiatorn åkte ut.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är han en Ingrosso oxå... men det viktigaste av allt är att han är Benjamin & inget annat.. Man behöver ju inte alltid jämföras med sina föräldrar tycker jag :-)
      jag röstar inte heller... men det finns ju ngr stelbenta herrar som borde åka hem ;-)

      Kram

      Radera
  11. Vilken fin hund du har och vilken snäll mamma du är som hämtar din dotter, men jag vet hur det är att man gör allt för sina barn jag är likadan och man har igen det,
    Ha en bra söndagskväll. Kram.

    SvaraRadera
  12. Ja, här är det också isiga vindar..vi hade -14 grader i morse! Snö har vi också fått. lite åtminstone..
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Sv: kommer inom och önskar dig en bra start på nya veckan
    kramen

    SvaraRadera
  14. Här blåser riktigt hårt och kallt idag med!
    Hoppas du får en fin inledning på nya veckan vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  15. Så kallt och blåsigt just nu. Den maten lät hur god som helst, här blir det snart mysmat med soffkväll för att varva ner ordentligt. Kram

    SvaraRadera
  16. Det blev bakslag på våren. Men vi har ju inte haft en riktig vinter heller...
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hm..har missat alla avsnitten av Lets dance. Annars ett program som jag gillar:-)
    Hoppas hinna se på fredag!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  18. Benjamin måste väl ändå ta hem hela skiten, va!?
    Guuud så duktig han är.
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Lät ju hur gott som helst. Hoppas att början på denna vecka har varit bra och att solen lyser på dig.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  20. Hoppas du har det bra ♥

    Kram HELENE.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis