lördag 8 mars 2014

Lördag o strålande solsken ☀️

Det är en skön känsla att vakna när solen skiner ☀️

Igår städade jag av här hemma. Pyntade med vackra tulpaner på matsalsbordet
 o en vårblomma till köksbordet, som vi köpte när vi helghandlade i torsdagskväll.



Igår på kvällen kom vår vän P hit på lite mat o mycket prat. Vi bjöd på en pastasås med strimlad lövbiff, broccoli o ädelost. P åt med mycket god aptit :-) Han har gått ner 5kg de senaste veckorna, som har varit jobbiga för honom. Det är ju så att P o S våra närmaste vänner ska gå isär... S har varit här flera ggr de sista veckorna & ringt mig otaliga gånger. Eftersom jag o maken har bestämt oss för att inte döma någon o bestämt oss för att inte ta någons parti o sagt det till både S o P, så kändes det extra bra att P tog steget att han ville prata m oss. Men detta är väldigt jobbigt för oss oxå, det är sorgligt. ❤️

Vi hade en trevlig kväll. Med mycket bra allvarsprat, några tårar och även en hel del skratt :-)
I torsdags köpte jag boken "I kroppen min" skriven av Kristian Gidlund. Kristian en ung man som många nu sett på tv o som drev bloggen "I kroppen min"  som han startade när han fick besked att han drabbades av obotlig cancer. Kristian finns inte mer. Han dog i september 2013, innan han hunnit fylla 30år. Boken är fängslande o sorglig. Svår att lägga ifrån sig...
Kristian var även sommarpratare i somras. Ett gripande program 


Dags att ta tag i dagen, denna soliga lördag ☀️
jag har just kollat på Let´s Dance som jag missade igår...
Maken, tvillingbrodern & svågern är på golfbanan. Dottern fixar sig för jobb & Jag planerar att ta en skön promenad med Zingo på Knorren ❤️☀️

Ha en fin lördag! ❤️

6 kommentarer:

  1. Så vackert med blomster <3
    Svårt när vänner går isär & bästa är nog att inte ta någons parti som du "säger"

    /Kram i Vårgoaste ☼

    SvaraRadera
  2. Skilsmässa är alltid jobbigt. Men vilka fina vänner de har i dig och din make ♥ Här sitter jag och vilar lite mellan allt som skall fixas idag. Skall strax baka en kladdkaka :-)
    Härligt med solen. Men nu har den försvunnit här... Hoppas den kommer tillbaka snart igen. Blir det mello ikväll? Undrar vem som vinner, blir det Sanna, Yohio eller miss Wilder, eller kanske miss Paparizou? Ha en fin lördag vännen! Kramisar! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. vad ledsamt nu när de har varit tillsammans i så många år, tänk egentligen, undrar vad det var som hände
    jättefina blommor
    ha en fin lördagskväll
    kramar

    SvaraRadera
  4. Det är svårt och sorgligt när människor man känt länge går isär.Klokast är det att inte ta den enas parti.Båda behöver säkert stöd och vänskap under den jobbiga tiden...
    Jag hörde Kristian i somras på radion, väldigt gripande..
    Men så skönt det har varit med solen i dag, att sitta ute och njuta nu det är verkligen toppen..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  5. Jätte tråkigt att ens nära går ifrån varandra. Det blir aldrig sig likt. Men man får gör göra det bästa av situationen. Och det verkar ni ju göra :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Läser och förstår att det börjar gå tillbaks i gamla vanor igen när familjen går tillbaks till att vara en medlem mindre. Så skönt det måste vara att veta att det finns människor som kan ta han om ens eget lilla liv om det skulle behövas. Jag älskar vita tulpaner och köpte det för tre veckor sedan. Blev grymt besviken när jag såg att de antog en gul färg. Först trodde jag att de dragit åt sig att vattnet och bytte ut det men de fortsatte att ta färg. Jag har också börjat göra vår här hemma. Jag tar ett rum i taget och nu är sovrummet nästan klart. Livet är tufft men så skönt då att man både kan skratta och gråta tillsammans med vänner
    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis