tisdag 11 mars 2014

Men vad ser jag... sol!!☀️

Vaknar upp idag & himlen är blå och solen skiner ☀️
Humöret på topp!❤️

I söndags tog jag & maken Zingo en långpromenad i skogen. Vi hittade årets första tussilago.

Var en helt fantastiskt fin dag, med solsken & lite blåst :-)





Vi blev sugna på Jansons så till middag gjorde vi Jansons Frestelse, köttbullar & kokt ägg. Mumsfillibabba :-)

På kvällen började Mästarnas Mästare. Det ska bli kul att följa dem denna säsong. Det programmet gillar jag :-)
Jag hämtade dottern på jobbet strax efter 22 & då hade man tömt glassmaskinen för rengöring. Så hon hade med sig en glass hem till mig. Inte dumt :-)


Igår var det trist väder.. Grått & regnigt.. Dottern smsade från jobbet & frågade om jag kunde komma förbi med mediciner, för hon kände sig inte i form. Så efter att ha morgonfixat packade jag in mig & Zingo i bilen. Lämnade mediciner till dottern & sedan åkte vi till Knorren & gick en promenad i regnvädret... Aldrig kul att promenera i regn, men ganska skönt efter...

Framemot 15-tiden vågade sig solen fram igår... Så eftermiddagspromenaden blev i solsken.
På kvällen var maken i bowlinghallen & jag körde dottern till vårt köpcenter där hon kikade på ngr grejer.

Dags att fixa sig för en solig tisdag :-)
Ha en fin dag!

13 kommentarer:

  1. ~ Ljuvligt ~ & så fina foto ...

    /Vårkramar

    SvaraRadera
  2. här är det också sol och klarblå himmel och jag hinner inte ut - det får barnen ta för jag ska jobba tidigare så jag kan gå tidigare - ja- dessa val men det är ju trevligt att se detta utanför helt klart och fler dagar kommer. Må gott

    SvaraRadera
  3. Sol har jag oxå här - gutt!! Var en bra bit längre söder över i helgen och där satt vi på uterestaurang och åt gott i + 18 grader, mitt på dagen var de över 20 i solen. Helt underbart. Nu är våren här på allvar.
    Oh vad hungrig jag blev nu, Janssons o köttbullar - så gott MEN nja potatis äter ju inte jag längre, måste säga jag saknar dom :) varjefall när jag tänker Jansson. De e så gudagott.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ja jösses! Idag skiner solen från en blå himmel! Och man ser att mina köksfönster är så jäkla skitiga... Har öppet balkongdörren och det är jätteskönt, drar inte in kall luft utan ljummen luft, härligt. Ha en finfin tisdag! ♥

    SvaraRadera
  5. Våren är här och det är så underbart.
    Ta hand om dig och njut i våren, vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Visst haaaar SOLEN varit välgörare dessa underbara dagar!!
    Njut Njut Njuuuut….. ;-D

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Sv.... Hjärtsvikt på vår hund :(
    Ja det är såå tomt och svårt.
    Tack för dina rader hos mig <3

    SvaraRadera
  8. Hoppas du fick en solig tisdag! :)

    Åh tussilago!! Vi får vänta ganska länge till här. Lite tidigare på riktigt varma solställen som tidigare blir utan snö. Fast jämfört med er så ligger vi väl två månader efter.

    Nu ska jag ut med hundarna. Klockan ringer 05:30 imorgon. Är inte upplagd för det.

    Kram och sov gott inatt!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Underbart väder, jag skall snart ut här. Dottern skall hämta mig för en gång skull. Det blir att strosa i vårvädret och i affärer. Kram

    SvaraRadera
  10. Visst blir man glad när man ser dom första små gula solarna på marken på våren. Om solen sen är på himlen också - det gör ju inte saker sämre :-)

    SvaraRadera
  11. Åååh, tussilago är ju = VÅR! Härligt när de börjar sticka upp ur marken `:) Det har verkligen varit några fina dagar nu, det gillas!

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Det är bara att njuta! Av fulla muggar! Härligt!

    SvaraRadera
  13. Tussilago är ett säkert tecken på att våren är här.
    Men jag har då inte sett någon än... :(

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis