söndag 30 mars 2014

Nu är det verkligen VÅR ☀

I fredags kom våren hit på allvar... Strålande solsken, varmt och skönt ☀ men lite blåsigt...
I lördags när jag tog Zingo på morgonwalken var det helt vindstilla & strålande sol.. Helt ljuvligt...
Jag trivs bättre här... där jag kan lukta på blommorna....

Vi grillade på dagen och på kvällen var jag hembjuden till en gammal kompis från mellan/högstadiet/gymnasiet. Vi var 4st tjejer som höll ihop från mellanstadiet och upp till vuxen ålder. Någonstans i 25års åldern tappade vi bort varandra... Vi gled isär... Sedan dess har vi inte träffats alla 4 på samma gång.. Så var det en av tjejerna som frågade på Facebook om vi hade lust att ses. Såklart vi ville... Så en datum bokades & Igår kl 18 sågs vi hos T. Vi fick välkomstdrink & jag var lite orolig för att det skulle bli spänt & krystat men det fanns inte... Det fanns massor att prata om.. Saker som hänt under åren men MEST det som hände då.. då på den gamla goda tiden ;-)

T bjöd på heta räkor till förrätt & vitt vin, till varmrätt helstekt entrecote, potatiskaka, grönpepparsås& rödvin, till efterrätt fick vi en bär pannacotta. Väldigt gott!
Efter maten togs det fram lite godis & ännu mer vin. Maken & Zingo var hemma hos vår kompis S & åt Västerbottenostpaj. Vi förstod i fredags att hon var ledsen och ensam. Hon o mannen ligger i skilsmässa o mannen har precis flyttat ut. Så maken frågade om hon vill träffa honom en stund som igår och det ville hon :-) 
Dottern var hemma själv. Strax innan 22 ringde dottern för att fråga mig var Zingo var, hon tänkte tagit honom en promenad & hon kunde inte hitta honom.... :-D Snacka om att inte ha koll. Zingo åkte hemifrån vid 18... hahaha
Vid midnatt smsade jag maken & ville bli hämtad, fick dock vänta en stund för han var i Uddevalla & hämtade hem dottern från en misslyckad fest, hon åkte buss till Uddevalla & när hon kom fram insåg hon att ångrade sig.. De på festen var lite väl runda under fötterna så då ringde dottern sin pappa som var snäll & hämtade henne....

Jag har sovit som en kratta inatt, men så är det ibland.. Vi satt på hårda köksstolar hela kvällen igår & det kan jag garantera känns i kroppen idag...

Jag & Zingo har varit på knorren & gått en promenad med en granne & hennes hund Wilma. Hundarna hade jättekul & sprang som tokar... Zingo valde att ta årets första dopp... Burr! Men han tyckte nog det var skönt :-) Ngt hände under leken för nu haltar han, ont i ena framtassen. Jag ser inget där, men han kan ju bara ha sträckt sig eller trampat snett. Får hoppas det går över...

Maken, tvillingbrodern, svågern & vår kompis J är iväg och spelar golf. De åkte hemifrån före 8 imorse :-)
Fantastiskt golfväder idag☀

Nu ska jag plocka lite här hemma...

Ha en skön söndag!❤

19 kommentarer:

  1. Jaaaa...Visst Är det underbart & hihi så sött med Zingo fniss...
    Här är det Golf som gäller såklart & promenad nere i hamnen i goaste vårsol/Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut på dina vårbilder. Kolla in hur det ser ut hos mig på mina "vårbilder".
    Vad trevligt att träffas och umgås med gamla klasskamrater. God mat och dryck verkar du ha fått.
    Jag umgås ännu med min bästis från skoltiden. Det är hon och hennes man som köpte stuga bredvid våran stuga förra året. Vi har varit kompisar sen vi var 5 år.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Låter som en perfekt helg i mina öron.................

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart väder nu, bara att njuta.
    Kul att träffa gamla kompisar. :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att träffas efter så många år och känna att man har massor att prata om.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja nu är hon här på allvar - våren!!! De e så gott i gott. Men vi har lite vinter på nätterna, då sjunker temperaturen ner under noll, så blir de morgon o sol o vipps är de varmt o gott.

    Vad kul - att träffa gamla kompisar o snacka minnen. Jag har varit på tre klass träffar genom åren - då blir de mycket surr o rolighet om gamla tider. De där att tappa bort varandra - jag lämnade ju min barndoms stad o då är de än lättare.

    Kramiz o solig dag

    SvaraRadera
  7. Vad kul att träffa gamla vänner och känna att man fortfarande "klickar"!!
    Skrattade högt när jag läste om dotterns "koll" :-) Det skulle absolut kunna hända här hemma också. Ibland undrar man vad ungdomarna har i huvudet ;-)
    Hoppas vädret håller i sig nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. God mat, skratt och vänner - tar på krafterna men man mår ju också gott av att få ha så trevligt. Att inte dottern saknade Zingo tidigare - ja ibland har dom noll koll. Vädret är ju helt underbart. Fick t o m bonnbränna på armarna :D MÅ gott

    SvaraRadera
  9. Skoj att ta upp kontakten igen. Oftast har man mycket att prata om, trots att det var länge sedan man sågs :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Kul att träffa gamla vänner =) Det var du värd <3 Kramar

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att ses igen efter så många år och kunna ta upp tråden igen. Gamla minnen kan vara nog så härliga att damma av...
    Vårvädret i helgen var verkligen njutbart, inte undra på att man frös som attan idag i den kalla vinden.
    Kramiz**

    SvaraRadera
  12. Vad trevligt att träffas sådär efter så många år och sen ta upp tråden där man slutade. Härligt! :-)

    SvaraRadera
  13. vad trevligt att träffas så där :) ( och så ser jag att Ama skrivit samma sak :) men jag skrev innan jag läste Amas kommentar, så det så)
    stackars Zingo, hoppas att det ger med sig
    Sv: det är svårt att uppskatta vad det kunde ha varit för temperatur i vattnet, KALLT var det i allafall
    kramar

    SvaraRadera
  14. Kul att hitta tillbaka till gamla kompisar så. Facebook är allt bra ändå. =)

    SvaraRadera
  15. Ja nu är det verkligen vår. Härligt! Vilken fin bild det blev på er :) Kram

    SvaraRadera
  16. Så mysig träff !!
    Nu är VÅREN här...
    Ha det gott.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  17. Å så roligt att ni återigen kunde träffas.
    Kan tänka mig att ni hade det hur trevligt som helst.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Ja nu är det tid att njuta och det gör du ser jag!! :)
    Lilla fina Zingo med..underbart!!
    Ha det fortsatt gott vännen ♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  19. Kul med tjejkväll :-) Det är alltid roligt att träffa gamla kompisar, jag gjorde ju det för några helger sen också, tiden flyger iväg för man har så himla roligt. Idag skall jag träffa en utav dem och gå i Trädgårdsföreningen och njuta i solen och även ta en gofika :-)
    Klart Zingo trivs med att lukta på blommorna :-) Ha en fin onsdag vännen! Kramar! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis