tisdag 4 mars 2014

Semledagen ☀️


Igår kom J och hämtade lilla Bella.Så nu är Zingo singel igen ;-)

När Bella åkt hem så gick luften ur Zingo han sov hela eftermiddagen/kvällen med ngr pauser för promenader.. Så trots att han varit avslappnad tsm med Bella så har han nog inte kunnat slappna av helt när hon varit här... De två sista dagarna har hon luktat extra gott, då hon är påväg in i löp, då är det inte lätt att vara kille...
Dessa tre veckor har gått väldigt fort & jag tycker att det har gått över förväntan :-) Men det är ganska skönt när det bara är VI igen :-)

Igår fick vi upp tidigt. Dottern skulle till tandläkaren. När det besöket var avklarat åkte vi hem, fixade lite, promenerade hundarna & sen åt vi lunch, Thaibuffé. Gott & trevligt :-)
Eftermiddagen & kvällen ägnade jag mig åt att tvätta... Jag bara roar mig ;-)

Idag släppte jag dottern hos frissan kl 10. Sen åkte jag & Zingo till Knorren för att gå en härlig promenad i solgasset. En skön promenad som gav mycket vårkänsla.. Nu snart är våren här :-)




Kl.13 var dottern äntligen klar hos frissan, hämtade henne & köpte med mig semlor hem. Är det semeldagen så ärt det! :-)
Dottern började jobba 17.30 & jobbar till 02, ja eller senare... De får gå när de är klara... Inatt har hon städpass... Inte går det ngr bussar mitt i natten, så det är tur att hon har en snäll mamma som kan hämta...

Så nu är det dags att krypa ner & se om man kan få ngr timmars sömn innan telefonen ringer & det är dags att hämta....

Avslutar med ett kul klipp från förra veckans talang :-D

Ha en godnatt!

11 kommentarer:

  1. Det är ganska skönt när allt återgår till det normala :-)

    SvaraRadera
  2. Oh har lille tjejen åkt hem, ja de var väl lika så gott om de var dax för löp :) Skönt ni kunnat ställa upp o tan hand om henne, hon måste blivit hysteriskt glad när husse matte kom efter så många veckor :)
    Några semlor har jag inte ätit, dagen till ära.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Som sagt. Tur att hon har en sån snäll mamma :)
    Hahaha....vad jag skrattade när jag såg detta :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hihi kanske lika bra att tjejjan åkte hem p.g.a löpet ;)
    Naw...Så ljuvliga foto/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  5. Stora kramen till dig vännen♥

    SvaraRadera
  6. Det är nog lite skönt för Zingo att slippa den lockande lukten. =) Iaf nu.
    Vi fick semla på jobbet idag. Har alltid onsdagsfika. Men det var min första, gillar inte semla nåt vidare. Jag delade med en kollega. Räckte bra.

    SvaraRadera
  7. Kul med besök och kan tänka mig att det är skönt när man får återgå till rutinerna :) Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas våren är på ingång nu...
    Jag åt semla idag = ))
    GOTT !!
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med en sån solig vårpromenad, man är då inte bortskämd med sol just nu..
    Tur för dottern verkligen som har en sån snäll mamma och hämtar mitt i natten. Går det bra att somna om sen?
    Kramiz**

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att det har gått bra att passa Bella men det måste oxå vara skönt för er att återgå till det vanliga livet igen med bara en hund.

    Här blev det oxå semla och inte bara en. Det är dumt att det ligger två stycken i en förpackning ;-)

    Ja våren kom och försvann igen känns det som. Nu är det åter gråväder och lite kyligt. Men det är ändå skönt att vi går mot varmare och ljusare tider igen :-)

    Ha en fin mitt-i-veckan-dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. tror jag det att Zingo behöver sova igen sig :) stackar´n har väl inte riktigt kunnat slappna av på hela tiden
    önskar dig en bra dag
    kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis