söndag 9 mars 2014

Söndag & sol ☀

Underbart att vakna till sol.. ☀
Det fick vi göra även idag... :-)
Jag har just ätit frukost i ensamhet. Youghurt & smörgås med lufttorkad skinka. Innan frukosten var jag & Zingo ute på en morgonpromenad. Det var jätteskönt ute, men det blåser lite idag oxå....

Igår packade jag in mig, dottern & Zingo i bilen. Körde dottern till jobbet, det går inga passande bussar på helgen MEN snart får hon börja CYKLA! Efter att vi lämnat av henne så åkte jag & Zingo till Knorren där han fick gå lös hela promenaden. Han var jätteduktig & han försökte inte ens bada... Det kan allt bli ngr grader varmare innan han ska bada tycker jag.. :-)
Efter promenaden åkte vi hem, jag åt  lunch, rester av fredagens goda middag.
Maken kom hem & var nöjd med lördagens golf med tvillingbrodern & svågern.

Igårkväll gjorde vi Pizza till middag. Den blev helt suveränt god igår :-)
arkivbild
Vi kollade på schlagern & jag trodde verkligen inte att Sanna skulle vinna. Visst jättefin låt men ingen som fastnar.. Jag trodde Ace skulle vinna men jag höll på Alcazar, tycker de är proffsiga & underhållande & låten fastnar.. Men den låten som ekar mest i mitt huvud efter gårdagen är Bröder... Med Linus Svenning.

Avslutade lördagskvällen med Repmånad eftersom maken hellre ville se den än Irene Huss...

Nu är det dags att ta tag i söndagen...
Ha en riktigt fin dag! ☀

13 kommentarer:

  1. Ja...Bröder satte sig här mé hihi
    Ha en underbar dag/Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Mickis! Min far är svårt sjuk därav bloggstopp... Varken kan eller vill blogga om det just nu. Läser dig men kommenterar sällan just nu tuvärr. Återkommer sen❤️❤️
    Stooooor kram Camilla/lopploella

    SvaraRadera
  3. Bröder var en fin och känslig låt,men jag tycker rätt låt vann även om Ace låt inte var så tokig...
    Vilket underbart väder det varit i helgen, man vill bara vara ute och njuta....
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  4. Mmmmm...pizza är gott!
    Själv höll jag på Ellen. Ellens låt är känslig djup och berör med hennes speciella röst. Den sticker ut och är annorlunda. De andra låtarna tyckte jag lät rätt lika. Inget nytt och fräscht. Men smaken är som baken.
    Ha en jättefin måndag nu!
    Kraaam.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att rätt låt vann.
    Men vi får väl se hur det går i Danmark...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Här cyklade sonen sin premiärtur till skolan idag :) Den pizzan såg god ut :) Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga dagar har vi haft hela helgen - man är ju långt ifrån bortskämd och sköna promenader har vi tagit jag och Spanjoren som också gillat solen. Man mår ju så bra av detta - härliga varma d-vitaminer och man vill ju inte gå inomhus. Så skönt att man fick vädret när man var ledig. Idag är det mulet men ska vara övergående. Mello - ja äntligen är det slut. Må gott

    SvaraRadera
  8. är det långt för dottern att cykla till jobbet?
    jag har inte följt mellon alls, så jag vet inte något om det
    ha en fin måndag
    kramar

    SvaraRadera
  9. Härlig helg du haft.

    Jag hejjade på Alcazar eller Sanna.

    Underbara låtar !!

    Ha en mysig dag ♥

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  10. Gott med hemgjord pizza. Det gjorde vi i fredags kväll. Det är samma visa varje år med den här mellon. Folk röstar på den låt som DE SJÄLVA gillar. Det kan man ju inte göra! Man skall ju rösta på den låt som man tror har störst chans att komma nån vart i själva Eurovision. Ace hade kunnat komma riktigt långt tror jag. JEM:s låt hade nog också gått ganska långt. Förstår inte att det finns de som sjunger på svenska fortfarande, det är ju ingen stor chans att vinna hela skiten med en låt på svenska... Visst det är bra låtar, men inte för det sammanhanget. De är bra radiolåtar, HÄR hemma.
    Nu ljusnar det här, det har varit grått hela dagen. Såg i prognosen att det skall bli sol i flera dagar nu, härligt! Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  11. Jag höll både på Ace och ALcazar. Men mest på Ace.

    Håller dock tummarna att det går bra för Sanna med den vackra rösten i Köpenhamn :-)

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig helg du haft, har inte följt mellon så har ingen susning om det var rätt låt som vann. Kram

    SvaraRadera
  13. Ja visst är det härligt att solen har visat sig under helgen även om det har varit blåsigt. Jag tycker dock att det blåste mindre på söndagen än på lördagen.

    Jag hade hoppats på att Alcazar skulle ha vunnit i Mellon. Mest för att det är en medryckande låt som fastnade och är mer min typ av musik. Trodde att Sanna skulle vinna MEN hade inte varit förvånad om Ace hade gjort det, och det var ju nära att det blev så. Jag är tveksam till hur Sannas låt kommer att stå sig i ESC. Visst den är fin och hon har en bra röst men jag tycker att den saknar den där riktiga styrkan som en ballad måste ha för att slå ordentligt. Men vi får se vad som händer i maj.
    Förövrigt så tyckte inte att det var någon sådan där självklar låt med i årets Mello överhuvudtaget, inte som det var 2012 när Loreen vann.

    Idag skiner solen igen och jag hoppas du får en fin tisdag!
    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis