söndag 2 mars 2014

Stakar mig...

Denna morgon stakar jag mig fram framför Vasaloppet
Är VÄLDIGT glad att jag inte deltar... för jag hade nog inte ens tagit mig till start :-P

Magen är bra nu! IKEA skyller på vinterkräksjukan vilken jag är HELT säker på att det INTE är. Personen som ringde upp dottern gick inte alls att resonera med, utan svarade att man inte lagar ngn mat på IKEA utan man värmer bara upp den färdiglagade maten, att man har regler att följa med temperaturer & att det följs. Man serverade 1000 måltider den aktuella dagen men har bara fått dotterns klagomål, så det som drabbat oss är vinterkräksjukan..... Jag funderar lite på att skriva ihop ett brev till dem & tydligt beskriva vad JAG har sett ang deras kosthållning.... eller så skulle man egentligen vänt sig till hälsovårdsmyndigheten.. Men jag tänker inte jobba speciellt med detta. Kommer dock inte äta på IKEA på väldigt länge & om & när jag äter där nästa gång & jag ser med egna ögon hur de blandar ny uppvärmd mat med den som ligger i serveringsvagnen så kommer jag ifrågasätta det. Det är ju uppenbarligen en rutin de har eftersom jag sett det vi två tillfällen.... Nåja nu "skiter" vi i det ;-)

I fredags körde jag dottern till vårt köpcenter på eftermiddagen. Hon hade ngr små ärenden att göra & så skulle hon in på Systembolaget. Dottern är ledig denna helgen, så i fredags var hon med killarna från gymnasiet på krogen & igår var hon ute med arbetskamraterna. När vi var på köpcentret i fredags så kikade vi in på Ur&Pen. De sålde alla rea smycken för 20kr. Jag köpte 2 armband & 2 halsband, Perfekt! :-)




När vi kom hem hade maken startat med maten. Det blev hasselbackspotatis, fläskfilé & bearnaisesås. Det lilla jag kunde äta smakade gott :-)
Vi tillbringade kvällen vid tv,n såg Galenskaparna hos Babben, Let´s Dance (bitvis) Benjamin Wahlgren kommer bli farlig :-) Mord i paradiset & sedan såg vi the Killing. De var de sista avsnitten på säsong 1 & det var inte slut förrän klockan 01. Men vi ville så gärna se klart :-) Såg att säsong 2 börjar nästa vecka. Det är en bra Amerikansk kriminalserie där "vår" Joel Kinnaman har en av huvudrollerna.

Igår åkte maken & pappa till stugan på morgonen för att byta fönster i köket. Mina föräldrar, med lite hjälp av maken, ska byta kök i stugan i vår. Nu är fönstren på plats. Jag fixade mig & hemmet & sedan tog jag Zingo & Bella en promenad. När maken kom hem hade de varit en sväng på IKEA för att köpa den där byrån som dottern suktat efter länge.. Nu har hon äntligen bestämt sig för att lägga ngr slantar på den :-)


Vi gjorde en lov in till coop, jag, maken & dotter & köpte lite grejer till Tacos som blev vår lördagsmiddag. Vi köpte tacoskal. Det är väldigt längesedan vi åt tacos med skal, gjorde även en egen guacamole.  Det var riktigt gott :-) Jag fixade maten & maken samt dottern ordnade byggandet av byrå...


Ni ser hur arbetsledaren med van hand ser så att "medarbetaren" jobbar bra ;-)

Så var det dags för "Andra Chansen". Min röst föll på Martin Stensnygg. Det gick ju bra för honom, men han föll på mållinjen. Tyvärr... Det är lite av en tradition att rösta på Stensnygg när han väl är med & jag frångick inte dessa traditioner i går heller :-) 

Maken somnade typ 20.05 & sedan väckte jag honom vid 21.30 för att natta honom på riktigt..

trevligt TV-sällskap man har ;-)
 Då tittade jag på En gång i Phuket. Älskar Hellenius & Magnussons humor :-)


Nu ska jag ta tag i söndagen...
Ha en fin dag!

11 kommentarer:

  1. ~ Riktigt snygga smycken ~
    /Söndagskramen från lilla mig ...

    SvaraRadera
  2. en sådan byrå har vi i sovrummet :) fast vår är ljus
    jättefina smycken
    kramar

    SvaraRadera
  3. Usch då med magen, är säkert deras mat men det lär de aldrig erkänna. Fina och billiga smycken du kom över där. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina smycken...gillade korset väldigt mycket !!
    Den filmen är ju UNDERBAR = ))
    Gillar oxå deras humor.
    Mmmm Joel Kinnaman ♥

    Ha en mysig söndag ♥

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Jag har sett samma som du med mathanteringen!! Inte bra!
    Vilka snygga smycken...jätteläckra :)
    Den filmen är bra du :)
    Ha det fortsatt gott vännen♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Så skönt att ni är bra i magarna nu, men det låter ju skrämmande dåligt att IKEA hanterar maten så, det är ju heltokigt att blanda gammalt med nytt, kan ju inte vara okej på något sätt. Bra att dottern i alla fall stod på sig trots det mindre bra bemötandet tillbaka...

    Jag gillade också Martins låt och sen att han är ögongodis så det heter duga att titta på är ju en väldans bra bonus :)

    Ha en skön avslutning på helgen!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Reasmycken är ju alltid kul!

    Jag har aldrig sett Let´s dance (mer än några minuter här och där) men nu ska jag kolla. Främst för Simon från Biggest losers skull. Men jag håller med. Benjamin var jätteduktig.

    SvaraRadera
  8. Inte lätt att hålla sig vaken efter god mat och god dricka och varmt och gott.
    Mycket fint ni fixat.
    kram
    fia

    SvaraRadera
  9. Usch vad ni haft det jobbigt med magarna! Och vad dåligt av IKEA att skylla på att man inte lagar maten där. Urdåligt. Jag hade blivit som galen om jag var din dotter, hade nog ringt hälsovårdsmyndigheterna.
    Fina smycken du fått tag på. Brukar också handla där när de säljer ut, det gör de ganska ofta. Ibland behåller jag dem som de är och ibland "slaktar" jag dem och gör nåt annat med materialet.
    Förstår att dottern gillar den byrån, den är görsnygg! Precis som Stenmark :-) Gillar honom och hans låt. Synd att han inte gick vidare.
    Som du ser har jag överlevt helgen och är hemma igen. Nu ses vi inte på nästan 2 v jag och älsklingen... trist.
    Tittar solen fram hos er också? Här kikar den fram emellanåt, det är sånt där dis ute. Hoppas du har en bra måndag och att magen är bra igen. Puss & kram! ♥

    SvaraRadera
  10. Ibland är det lika bra att lägga ner jobbet med att få fram sina åsikter. Det tar så mycket negativ energi. I stället får man vända den till att ägna sig åt mer positiva saker. Jag handlar ofta på Ur och Pen. Här i staden har de rea för jämnan. Det är kul att kunna handla på det viset. Såg ditt härliga recept. Får nog lura sambon att testa.
    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag höll också på Mr Stensnygg!!
    JAG kommer inte kunna äta på Ikea fler gånger utan att fixerat glo på deras mathållning! Bläää…Skönt att du piggat på dig!

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis