torsdag 6 mars 2014

Torsdag... Hela dagen...

Nu har det gått ngr dagar sedan Bella åkte hem & Zingo har använt dessa dagar för att sova ikapp det han tydligen missat när hon var här. Trött har han varit :-)
När J hämtade Bella så blev hon jätteglad. Hon viftade på svansen & pussade på sin matte, men sedan när vi satt och pratade på golvet så kom Bella & satte sig & tryckte mot mig... J sa, jasså du ska sitta hos M & inte hos mig... Sen sa hon det är skönt att se hur Bella tyr sig till dig :-) Ja det måste ju kännas bra att hunden verkar ha trivts på sin semester. :-)
Alla J,s hundar verkar iof gilla mig...  (arkivkort)


Natten mellan tisdag & onsdag så la jag mig vid 23 tiden & somnade, vaknade som jag visste av telefonen vid 02. Hoppade i kläderna & hämtade dottern på jobbet. Det hade gått bra att städa.... Väl hemma igen åt jag lite youghurt innan jag somnade om. Vaknade strax efter 8 & kände mig ok, men lite extra sliten.
Fixade till mig, skjutsade min mamma till Vct & åkte hem igen för att ta Zingo en sväng, det var grått men uppehåll & man känner att våren är påväg... En skön känsla...

På eftermiddagen efter att vi ätit, det blev hel kyckling i lergryta så åkte jag & maken ner till Coop. Han behövde snus, för snusfri blev han inte trots att han försökte vid nyår. Handlade lite frukt & sånt oxå & en ny leksak till Zingo. En tvättbjörn från Harald Nyborg.

Tvättbjörnen är efter fotot enögd ;-)

Nu ska jag strax ta tag i dagen...
Det skulle behöva städas, men jag får se om energin finns...

Ha en fin torsdag!

10 kommentarer:

  1. Naw...Sötis Zingo - maggosar lite hihi...
    Så fin Tvättbjörn :)

    Ha en underbar dag/Kramar

    SvaraRadera
  2. NÄr solen börjar ligga på så behövs det städas även här.............jag får ta på mig solglasögon så jag kan skjuta upp det ett tag.............

    SvaraRadera
  3. Ja han har nog haft fullt upp Zingo med att ha koll på gästen. Hur är det med henne - trött hon också kanske? Våren är ju på G men vart är solen? Värme och så i alla ära men jag skulle gärna ta lite kyligare bara jag fick solsken. Fast det kommer väl och städning - ja spanjoren fäller något bedrövligt korthårig som han är och det märks på golv och annat hemma. Skulle haft en städrobot :D Må gott

    SvaraRadera
  4. Haha ja se killar - de blir trötta av tjejer. Hoppas Zingo hämtat sig nu efter de långa tjejbesöket.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra torsdag. Hoppas att fredagen blir minst lika bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. så Zingo är fortfarande trött, det måste ha tagit på krafterna riktigt mycket
    ha en fin fredag
    kramar

    SvaraRadera
  7. De är så mysiga "dina" ulltusshundar :)

    Ha en riktigt fin helg!
    Kraaam

    SvaraRadera
  8. Så jättesöta vovvar. Men nu lördag, och jag önskar dig en fin sådan.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tror jag det att hundarna trivs hos dig:-) Hade jag haft en hund hade jag med varm hand lämnat över honom/henne till dig:-)

    Hoppas du har en riktigt skön helg!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Ojdå, du har hela knät fullt där. :)
    Huset står i Falkenberg, om jag inte minns helt fel så var det en bank!
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis