torsdag 20 mars 2014

Trevlig onsdag ❤

Igår hade jag en trevlig onsdag :-)
På dagen efter Zingowalken åkte jag ner till Coop & handlade. Gjorde ett mindre plockande härhemma. En av fastighetsskötarna var här & kikade på balkongdörren som inte vill håll ihop riktigt längre. Zingo skäller ut alla nya bekantskaper, men denna man tyckte han väldigt mycket om, så for han klev innanför dörren så slängde han sig ner på huk & sa åhh jag gillar hundar... Han är OK kände Zingo som senare betraktade varje rörelse på väldigt nära håll... ;-) Balkongdörren var sämre än jag trott, hade börjat ruttna så nu skulle snickarna kolla på det, förmodligen får vi en ny dörr  :-) Vaktmästaren stod kvar efter avslutat jobb & pratade samt klappade Zingo i säkert 10 min. Sånt är trevligt tycker jag :-)

När vaktmästaren gått & jag & Zingo tagit en kort promenad, det passade inte den lurvige att gå igår, var tydligen inte rätt väderlek med gråväder, blåst & regnskurar... Så började jag med maten. Det blev en kycklinggratäng med grillad kyckling, purjo, bacon, ost cremefraich, matlagningsgrädde, salt peppar, chilisås & riven ost. Till det serverades en sallad & tagliatelle eller ris. Lade ner lite extra möda på maten då sonen & hans flickvän åkte med maken hem från Göteborg igår. De skulle hämta med sig bilen hem & stannade här några timmar då vi hann äta, prata skratta & ha en trevlig eftermiddag :-) Det är allt mysigt när de kommer hem... :-) MEN nu är jag utan "shopping bil". Sa det till sonen igår, vet inte om du får låna min din shoppingbil... Har varit bekvämt att ha haft den under ngr veckor :-) Jag fick fina tulpaner av svärdottern


Dottern fick pratat med sköterskan igår & man vill börja med den behadling hon har nu med alsolsprit & microcidsalva. Dottern skulle återkomma på fredag. Hon kommer bli sjukskriven & om det inte blir bättre så blir man tvungen att sätta in antibiotika. Men som jag skrev som är man restriktiv eftersom hon har en pc-allergi. Det innebär att man blir begränsad i utbudet & Det är ju bra om det finns mediciner som kan bota henne när & om hon blir allvarligt sjuk... Så jag förstår att man vill avvakta, men skulle för hennes skull vilja att hon fick en omgång m antibiotika 

Igår tog jag kontakt med mina kompis R & S & frågade om de hade ngt för sig som i morgonkväll. Maken ska iväg med jobbet. Jag frågade om de hade lust att köpa ngn hämtmat, dricka vin & tjöta hemma hos mig. R kommer iaf & S får jag besked under dagen. Frk svinkoppa får oxå vara med om hon vill :-) Ska bli kul!


Nu är det dags för en Zingowalk!
Ha en fin torsdag! ❤

5 kommentarer:

  1. Trevligt att Zingo fick en ny kompis och trevligt med mat, vin och en massa prat :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra dag tycker jag. Jasså Zinfo fick en hundkompis, mysigt tycker jag. Dessa goa djurvänner. Hoppas det löser sig med dottern.
    Må så gott nu från Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med trevliga vaktmästare, jag har ju bott 24 år i hyresrätt, i samma bostadsområde, så man han ju med en del vaktmästare under de åren. En del bättre en del sämre och en del hur bra som helst.. :-) Nackdelen med den vaktmästaren, alltså maken, som jag har nu är att han svarar "jag ska bara…" när jag påtalar att något behövs fixas… ;-)

    Hoppas dottern blir av med sin Impetigo.

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. visst är det trevligt med människor som tar sig tid med de fyrfota när de kommer och hälsar på
    hoppas att dotter får hjälp så att hon snabbt blir bra igen
    kramar <3

    SvaraRadera
  5. Men åh vilken trevlig fastighetsskötare :-)
    Mysigt att sonen med flickvän på middag och vilka fina tuplaner du fick :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis