torsdag 13 mars 2014

Vi har vår i luften

I tisdags eftermiddag kom maken hem från jobbet. Han har varit förkyld ngr dagar, men nu gick det inte mer... Han bäddade ner sig i sängen med feber & den manliga typen av förkylning ;-)


På eftermiddagen fick jag köra dottern ToR jobbet då ngt blivit fel med kommande löneutbetalning. 
Väl hemma igen fixade jag middag & vi åt, röjde bort & redan 19.30 gick dottern & lade sig för natten. Hon har jobbat hela helgen 9½-10h pass/dag & jobbar hela veckan, blir 8 dagar i sträck... Så det var välbehövligt.. Igår vaknade hon pigg & nyter för ett förmiddagspass t.om en av ägarna tyckte att hon såg extra fräsch ut igår ;-)

Igår var det ett riktigt härligt väder. Sol & blå himmel :-) Men jag känner mig allergisk.. Näsan rinner & ögonen rinner & kliar.. MEN man ska INTE klaga.,. Det är helt LJUVLIGT!!! ☀️☀️☀️
Efter morgonpromenaden, frukost & fix åkte jag ner en sväng till Ica. Väl hemma blev det en Zingowalk i solgasset ☀️
Sedan började jag att tvätta. Startade med lakan i dotterns säng & alla kuddöverdragen hon har som pynt på sängen. Blev väldigt många maskiner igår, men tvättkorgen är tom & vi har rena lakan i alla våra sängar :-) 
Blev en eftermiddagspromenad i solen ☀️, matlagning med lite hjälp av maken & efter maten & disken fick jag köra dottern till Coop. Hon skulle köpa choklad för att baka chocolate chip cookies. Kakorna blev misslyckade, platta men smaken var god. Ska tydligen bakas nya idag :-)

Jag landade i soffan vid 21-tiden då Mia på Grötö sändes. Kände dock då att jag faktiskt gjort för mycket igår... Typ allt & lite till... Det känner jag i min kropp idag oxå... Den har liksom kraschat... Det blir extra tungrott när man är själv om precis allt.. Bara en sån sak som att behöva gå direkt från sängen på morgonen & ut på en Zingowalk, det orkar inte jag egentligen... & att ta 4 promenader istället för 2 & att tvätta 10maskiner.. & alla andra vardagssysslor, Ja man måste ju inte välja att tvätta så mycket, när tvättstugan ligger en trappa ner & när man är halvsliten från start... ;-) Blev helt enkelt för många timmar på stående fot igår... Får ta det lite lugnare idag.. Men jag måste dammsuga & jag har väldigt mycket ren tvätt att ta hand om :-)  & så
MÅSTE JAG NJUTA LITE AV VÅRSOLEN oxå :-D ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Hoppas ni får en riktigt fin dag!❤️

8 kommentarer:

  1. Låt tvätten vara - ut och njut och gör inget - det ska tydligen bli sämre väder igen så passa på och ta det andra när det är skitväder. Dammsuga - ja det kan du också göra en annan dag. Så vila men jag vet att det kan vara svårt att se sig omkring och inte låta bli men om du går ut ser du det inte :D - nu ska jag gå ut en stund innan jobb. MÅ gott

    SvaraRadera
  2. Klart du ska njuta av Vårsolen ....
    Denna dagen är idag & kommer inte tbx!

    /Soliga varma Vårkramar från mig

    SvaraRadera
  3. Ajdå... Stackars maken - en mansförkylning är inte att leka med! ;-)

    Nej, nu ska jag kolla in Mia på Grötö - tack för påminnelsen :-)

    SvaraRadera
  4. Men härreguuud ta det lite lugnt quinna!!! ;-)
    Du ska väl ta hand om dig och din onda kropp!!

    Pigga nu på Er! Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Stackars maken...en riktig mancold ;-) Hoppas han kryar på sig snart.

    Ja vilket härligt väder det har varit i några dagar. Speciellt idag :-) Tråkigt bara att de säger att det ska bli minusgrader och snö igen. Men förhoppningsvis blir det inte långvarigt.

    Ja det kan nog vara så att det har börjat bli en del pollen ute redan. Själv så reagerar jag inte så här tidigt på våren utan senare.

    Hoppas du har haft en lugnare dag idag nu när du känner dig sliten efter för mycket göromål igår och att du har njutit utav solens strålar idag :-)

    Ha en fin kväll!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Jo..när en man är förkyld så... ;) ;)

    Sv. jag äter Seloken Zoc i förebyggande och har fått lite svängrum med doseringen av läkaren. Jag vet själv när jag behöver öka dosen men ibland händer det att jag drabbas ändå. Imigran nässpray är det som funkar bäst. Har provat allt från tabletter till injektionssprutor men just sprayen är den som verkar snabbast och mest effektivt.
    Förr hade jag anfall var 14:e dag men nu är det kanske två ggr/ halvår. En väsentlig skillnad.
    Men varje gång får jag panik och ångest...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Lova att vara rädd om dig. Det kommer en dag i morgon också men känner igen mig i dig. Kommer jag väl igång glömmer jag bort just de orden
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Här har det varit vår fint med. Tyvärr så regnar och blåser det idag. Ha en skön helg!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis