söndag 13 april 2014

Allt är relativt...

Är så himla glad att jag har följt med "min doktor" till hans nya arbetsplats. Gillar attityden & stämningen som är där & att personalen tittar på patienterna & ler när man passerar dem i korridoren :-)

Kan  sammanfatta mitt besök hos läkaren som både bra & mindre bra.
Allt är relativt...
Vi pratade lite allmänt om mitt mående. Ändrade i mina mediciner med långtidsverkande medicin så att jag ska var smärtlindrad även nattetid. Han är påläst & hade bra förslag &  STOR övertalningsförmåga... Mickis hoppar inte på vad som helst ;-)
Han hjälpte mig med tips & läkemedel för min mage, undersökte mig, lyssnade på hjärta lungor. Jag sa till honom att jag mår sämre hela jag, att jag tror att det är ett fibroskov & att ryggen kärvar extra igen, han vet att jag inte går till doktorn i onödan för jag har gjort minst 100 läkarbesök & oftast inte fått hjälp, man skyller på värkproblemen...& som han sa det är bra att du försöka tolka sin kropp själv men när man inte förstår den längre så ska man söka läkare, precis som du gjort...  Han beställde massa prover....
Efter provtagningen kom sköterskan ut & sa "Mickis" du får INTE gå hem, hon mumlade ngt om lågt blodvärde & sa hur mår du egentligen...? Det visade sig att jag hade ett blodvärde på 70!!! Som kvinna ska man man ha 115-160 så det var ju alldeles för lågt... Så jag fick träffa doktorn igen, vi kommer behöva ses ett antal gånger nu...Provsvaren kommer nästa vecka men då är läkaren ledig. Dock går provsvaren till hans kollega som skulle ringa mig om ngt var alarmerande... Ännu fler prover togs... Innan jag gick tog han mig på axeln & tittade mig i ögonen och sa.. Vad TRÅKIGT att detta skulle hända med magen.... så fick jag lämna löften om att inte gå hemma om jag skulle må sämre utan söka vård direkt... Nu har jag ju bestämt mig för att det ska bli bättre så det var lätt att lova ;-)
Jag fick tack vare detta besked svar på en hel del i mitt mående.. Saker som jag kopplat samman med min fibro, pollen, en svacka/ett skov helt enkelt... Jag har varit extra trött det sista, håglös men så har jag ju sovit så lite pga magen, mycket mer värk i kroppen, yrsel, familjen tycker att jag hör dåligt (öronsusningar) & att jag blivit andfådd av minsta promenad... Allt tyder ju på blodbrist....
Så nu ska det "bara" utredas VARFÖR...

Maken slutade tidigt i fredags så vi åkte & handlade. På förkvällen hämtade jag dottern på jobbet & hon kom full lastad. Hade med sig kaffe till sig & sin pappa samt chilicheese & kingwings. Mumsigt!
Maken gjorde pizza till middag, jag gjorde degen ;-)
Blev en lugn fredagskväll vid tv,n. Jag hade absolut inte ork till ngt annat...
Igår var det allmän städdag på golfklubben så maken & tvillingbrodern var där ute på förmiddagen. Jag tog det lugnt på fm & sedan utrustad med vinterjacka tog jag & Zingo en promenad...
När maken kom hem så körde vi ner dottern till vårt köpcenter & så tog vi Zingo en promenad vid vattenverket. Iskallt! Men kul tyckte Zingo ;-)
En hundskål ;-)

Till middag gjorde vi köttfärsspett, potatisgratäng & kokta bönor. Gott!
Ännu en lugn kväll & vi la oss redan strax efter 22 & tittade på tv. Maken trött & jag trött i kroppen, så det var skönt att lägga sig i tid. Sen somnade jag inte på 3h men jag låg med värmedynan på ryggen & surfplattan i handen & småkikade på tv :-)

Idag spelar maken, tvillingbrodern & svågern en golfrunda. De gick ut tidigt så de ät väl hemma här vid 14-tiden. Jag tänkte ta tag i mig själv nu...

jag har varit urusel på att kommenterar & läsa inne hos er, men jag kommer tillbaka :-)

Sonen ringde nyss. Det verkar som vi får gäster i påsk ❤️🐶😻


vore kul att ha båda barnen hemma på påsk ❤
ha en skön söndag!

14 kommentarer:

  1. Skönt med bra läkare & var nu rädd om dig!
    Härliga Zingo så söt ♡ hihi ...

    Ha dé/Kram

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du gick till doktorn så att du nu blir utredd och att dom hittar felet. Men det är lätt att skylla allt på fibron, det gjorde jag också ofta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va jobbigt för dig med ständig smärta i kroppen.
    Hoppas du får lite hjälp nu med ditt blodvärde.
    Och HOPPAS du får hem båda barnen till påsk ♥

    Det får jag = ))
    Då blir man så GLAD.

    Många kramar till dig ♥

    KRAM HELENE.

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du gick till doktorn! Oj, vad lågt blodvärde du hade! Jag har 136!
    Huvudet dunkar men annars är det ok här :)
    Kram o ha en bra måndag!
    <3

    SvaraRadera
  5. Skönt att du fick kollat upp det & nu vet varför du känner dig som du gör :) påsken ja då är det bara jobb tyvärr men så är det inom vården ju ....ta hand om dig kram

    SvaraRadera
  6. inte undra på att du känt dig risig och trött men man skyller ju som bekant på skov, fibron, me och tänker inte att det kan vara något annat men vilken tur du har bra läkare för annars hade nog många läkare trott som man själv gör - ett skov. Men nu ska det bli ordning och reda för dig. Jag har ju min årliga kontroll pga op så alla värden kollas då och det är skönt. Må gott och härligt att se fram emot fin främmande till påsk :D

    SvaraRadera
  7. Måtte det vända för dig snart nu så du blir pigg.
    Vad roligt att få hem ungdomar till påsk.
    Själv jobbar jag hela påskhelgen :(
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Man behöver inte läsa hos andra eller kommentera om man känner att just då i livet stämmer den sysslan inte in. Du är välkommen tillbaks när du än kommer. Så tråkigt att det ofta blir så här när man har en diagnos. Min doktor säger att det är vanligt med multidiagnoser och att de patienterna får de mer betalt för på Vc. Lova nu att göra som doktorn säger och inte ställa egna diagnoser. Lät gott med köttfärsspett. Ska se om jag kan lyúra sambon att bkuda mig på det någon dag i veckan Lycka till på VC och ha en fortsatt fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt ändå att du fick reda på varför du mådde så dåligt. Järnbrist lågt blodvärde kan värkligen ställa till det.
    Tittar in och önskar dig en jättefin påsk nu!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  10. God morgon på dig ...hoppas du mår lite bättre & får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  11. Hoppas det vänder för dig vännen, så du får börja må bra igen!
    Kul att barnen är hemma till påsk :)
    Jag ska jobba fyra kvällar över påsken :(
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Oj! Inte konstigt du mår dåligt med så lågt blodvärde!! Hoppas ni hittar orsaken och kan åtgärda den så du snart är på G igen.
    Tänker på dig!
    Kramar i massor ♥

    SvaraRadera
  13. Inte konstigt om du känner dig risig med så lågt Hb...😏. Hoppas de finner anledningen till att det är så lågt oxå...
    Mysigt när barnen är hemma, det känns gott när de har gjort resan till att flytta hemifrån och blivit vuxna, att de faktiskt uppskattar att sätta sig hemma hos sina föräldrar när tillfälle bjuds...:-)

    SvaraRadera
  14. Ajdå, men vilken tur ändå att han tog dig på allvar och kollade upp allt.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis