tisdag 8 april 2014

Det har vänt....

Igår kände jag mig urusel.. Mådde verkligen inte bra.. När maken kom hem sa han.. gå & sätt dig, jag fixar maten... Det blev korvstroganoff som jag lyckades peta i mig 2-3 msk av...
Åkte trots måendet med maken ner till Coop en snabbis, var ngr saker som jag behövde. Sen var det soffläge resten av kvällen.., La mig tidigt...

Idag vaknar jag & mår mycket bättre... Det är skönt när det vänder... Magen har lugnat sig den sitter inte längre uppe i bröstet & värker... Men den finns kvar, dock längre ner...;-) Känner fortfarande mig lite febrig, men inte lika inflammerad & sjuk som igår, när jag frös i märgen hela dagen...
Har sovit hyfsat inatt & är redo för en ny dag..

Idag är det gråväder & regnet det bara öser ner... Lockar inte att gå ut... men jag vet att det brukar kännas väldigt skönt när man kommer in efter regnpromenader...

Dags att ta tag i dagen...

Ha en fin tisdag!
//Mickis





15 kommentarer:

  1. Gulligt av mannen att laga maten....
    Härligt att du känner dig bättre idag ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Man kan ju undra varför vi blir risiga just nu både du och jag men som sagt det är väldigt skönt när det vänder. Känns lite bättre för näsan är inte lika täppt men seg och trött men det blir stickträff ikväll i alla fall. Synd att inte maten smakade också - du får sätta honom på mer matlagning när du känner dig pigg så du kan få njuta av lagad och dukat bord :D - Må gott

    SvaraRadera
  3. Skönt att du känner dig bättre idag än vad du gjorde igår.

    Ja fy bubblan vilket gråväder det är idag, det är ju för sorgligt. Hade det inte varit för att jag var tvungen (tandsköterskan) och för att jag skulle iväg på lite trevligheter så hade jag inte satt foten utanför dörren idag *brrr*

    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Skönt att det har vänt så du mår bättre. Va bra att han fixade maten.
    Har du kollat upp vad det kan vara. Kanske "lätt" avhjälpt med meducin :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fasen också, Mickis... Dina symptom påminner om mina innan jag åkte in på sjukan och fick min galla borttagen. Innan dess mådde jag "ganska" ofta dåligt. Och efter att den blev borttagen (gallstenar som krånglade) har jag mått hur bra som helst. Jag tycker att du ska kolla upp det där...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Usch då…hoppas att du kryst på dig ordentligt vid det här laget och har fått tillbaka aptit och lust igen:-)

    SV: Ja…jag hade mobilen på ljudlös. Så typiskt…:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. vad skönt att det vände, fortsätt krya-påandet
    vilken underbar bild av Zingo <3
    här regnar det tyvärr även idag och är riktigt kyligt
    kramar

    SvaraRadera
  8. Skönt det vände! Hoppas det känns ännu bättre idag.
    Håller med dig om att det känns väldigt skönt när man kommer in från regnet. Fast just nu är jag ändå glad jag slipper gå ut i det ;-)
    Kram och krya på dig!!

    SvaraRadera
  9. Skönt att du känner dig bättre vännen♥
    Att få komma ut i friska luften, brukar kännas bra :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Fint av han att ta över när du kände dig dålig. Och skönt att det känns bättre nu. Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har piggnat till nu.
    Vilken mysig bild på Zingo i solen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Ta hand om dig och fortsätt krya på så du mår fint till helgen...hoppas solen kommer lysa på dig:)
    Såå sööt Zingo där...helt oemotståndlig!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  13. Så skönt att det vände. Hoppas det håller sig långt långt borta nu så du får vara frisk!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  14. Usch för att må dåligt men så skönt att det vänt.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis