lördag 19 april 2014

Glad Påsk! ❤️


Påskafton idag och man lovar fint väder :-) ☀️
Får bli en stund i solen ☀️

I torsdags eftermiddag kom sonen och hans flickvän hit & Memphis the Cat. 
Både Zingo och Memphis blev jätteglada att ses igen och Memphis strök sig mot Zingo gång på gång ❤️

Maken med lite hjälp från sonen fixade skärtorsdagsmiddag. Vi åt lammstek, potatisgratäng, tzatziki & bönor. Riktigt gott. En jättemysig kväll! 

Sonen och flickvännen var kvar hos oss tills igår eftermiddag. Vi hann äta middag tillsammans hela familjen innan de åkte hem ❤️
När de skulle åka så la de in Memphis i hans transportbur. Han blev galen o jamade o försökte ta sig ur buren... När bilen lämnade parkeringen så stod jag & Zingo på balkongen och vinkade.. Då fick Zingo ett spel och började tokskälla.. Tror inte djuren ville skiljas åt.. ❤️

På kvällen grillade maken en karréskiva till oss o så åt vi rester av gratängen och sallad. 

I måndags blev jag inlagd och fick 2 påsar blod samt en järntransfusion. Mitt blodvärde var 69 & järnvärdet 3. Mycket lågt. Mår lite bättre efter behandlingen :-) Efter påsk väntar en utredning... 
Så denna påsken blir lugn, doktorns order... 

Öskar er alla en GLAD PÅSK!! ❤️




13 kommentarer:

  1. Glad Påsk! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha nu en fin fortsättning på påsken! Läste i din låsta blogg! Vila, vila..
    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Hoppas du följer doktorns order och att utredningen sen ger snabbt resultat!

    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. så sött - man blir nästan tårögd när man läser om hur gott och härligt dom kommer överens zingo och memhps och så säger dom att djur inte kan känna - fast ofta är det ju lite tvärtom mellan hund och katt. God mat och gott sällskap - det behöver du just nu och idag - sol och värme och sitta i solen i stolen hela dagen - hoppas jag. Kram på dig och krya på dig. Glad fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  5. oj, har du legat på lasarettet :( hoppas att du känner dig bättre nu, du får ha en lugn och fortsatt
    GLAD PÅSK
    kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas du känner dig bättre nu vännen♥

    Ha en fortsatt fin påsk!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Vädret är det allra bästa nu, hoppas att det fortsätter så jag kan få njuta av det med efter mina nattpass :) Kram

    SvaraRadera
  8. Sv: önskar dig en fin annandag påsk
    kramar

    SvaraRadera
  9. Vad kul att fungerar så bra med djuren. De har väl träffats några gånger nu. Det här med lamm och jag är lite kluvet. Ibland är det jättegott men ibland får jag känslan av att jag äter ull. Det beror så på vem som tillagat rätten. Skrev svar på din fråga via mailen. Hoppas du får en bra vecka nu
    Kram

    SvaraRadera
  10. Häftig med hund & katt som vänner!
    Jag hoppas hela påsken var fantastisk för dig!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Hoppas att din utredning går bra.
    God mat fick du i alla fall till påsk. Fick och fick...jag anar att det kan vara du som lagat den :)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jösses! Säger det igen, tur att de märkte det!

    SvaraRadera
  13. Kramar i massor ♥♥♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis