måndag 7 april 2014

one of these days...

I lördags var maken hemma vid 19-tiden. Jag hade fixat en mojito med hallon, före maten. Har aldrig gjort mojito förut... men det var absolut inte sista gången... :-)  Till middag blev det texmex paj. Gott!

Vi kikade på tv, småpratade & hade en trevlig kväll. Dottern var på krogen för att fira en kompis som fyllde 20år.

Igår var vi på lite försenat kalas hos svärmor. Blev bjudna på god smörgåstårta & tårta :-)
En trevlig stund hos svärmor & svärfar :-)

Igår eftermiddag kväll började jag känna mig sliten, trött &  frusen... La mig & tittade klart på Annika Bengtzon. Natten har varit hemsk... Vaknade först med en mardröm, genomsvettig.. Sen vaknade jag med värk över mellangärdet. Gick upp & tog lite youghurt, somnade om en stund, vaknade med samma värk, tog värktabletter & lite mer yoghurt, somnade om en stund till & vaknade & kände mig långt ifrån i form.. Men eftersom jag inte kunde sova mer & inte ligga kvar gick jag upp, fick i mig lite frukost & mer medicin....
Fixade till mig & gick med Zingo en sväng & sedan hem igen & jag känner mig fortfarande risig... Konstigt öm i övre magen, fryser & är jättetrött & håglös... Nåja jag kan bli såhär mellan varven, vet inte vad det är som bråkar... så vi får hoppas att det ger med sig snart...... & tills dess får jag helt enkelt ta det lugnt & försöka kurera mig...


Förmiddagen var grå & trist, men nu skiner solen :-)

Nu kom posten & fick mej GLAD. I brevlådan låg ett paket till mig från goa Pisan :-)
den paketen kom precis på RÄTT dag ❤
Jag fick ett jättefint halsband som Pisan gjort. TACK!! ❤



Hoppas ni har en bra måndag!

//Mickis

5 kommentarer:

  1. De går upp och de går ner - ja livet :) mest går de ju upp tack o lov, de ser man ju också tydligt i din text. Härliga myskvällar med mannen, goa kalas, fina smycken.
    Härligt.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt & gottit fast ...Inte natten & all värk dårå :(
    Åh,så fint du fått förstår att du blev glad :)

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du mår bättre idag, vännen!!
    Härligt att det fina halsbandet kom precis igår. Som om det var meningen.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Komma hem till en drink och middag? Så vill jag också ha det. Varje dag. :p

    SvaraRadera
  5. Men åh vilket fint halsband du fick med posten, förstår att du blev glad :-)

    Han har det bra din make som får komma hem till en fru som serverar honom en drink ;-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis