tisdag 22 april 2014

Vardag igen ☀️

Tack för all omtanke!❤
Jag har haft en fin påsk!☀️☀️☀️
På skärtorsdagen kom sonen, Memphis & flickvännen hit. Så mysig att få träffas... Jag gjorde minsta möjliga & tänk det funkar hur bra som helst att vila när man har en fin & omtänksam familj ❤

Dottern har jobbat kvällsskift hela påsken. Börjat klockan 15.30 & slutat 23.30. Det går inga bussförbindelser på helgen så maken har agerat chaufför :-)
Själv har jag inte vågat köra bil för jag har känt mig lite yr & dissy i ögonen. Vet inte om det beror på blod/järnbristen eller den nya värktabletten.

På påskafton övertalade dottern oss att åka & ta en lunch. Komma ut lite & få igång lite aptit hos mig.. Man kan inte leva på youghurt i all evighet tydligen :-P
Efter en del övertalan så gjorde vi det. Jag åt stekt torsk, potatis & en sås med soltorkade tomater. Jättegott! Jag åt mycket, ja ungefär en halv portion :-)
Godare än youghurt pappa ;-)

Dottern åt en kycklingtoast & maken fläskfilé med balsamicosås & en potatisgratäng. Mysigt att komma utanför dörrarna lite. Bra förslag av dottern :-) ❤

Köpte med oss jord hem. Maken planterade om olivträden & kryddorna medan jag tittade på ;-) Perfekt arbetsfördelning... 
Vi skippade påskmaten & gjorde en broccoli/ädelost paj & sallad till middag.

På påskdagen spelade maken golf med sin tvillingbror, svågern & en kompis till svågern. Jag tog min fösta Zingowalk sedan i måndags. Skönt att komma ut lite & vädret var helt fantastiskt ☀☀☀☀
Satt ute i solen en stor del av dagen & njöt...  Vi grillade & satt ute & åt.. helt ljuvligt!


Igår var maken iväg en sväng med en kompis på ranchen. Jag Zingowalkade & njöt av solgasset. ☀
Sonen var hemma en snabbis med en kompis för att hämta & sedan lämna golfklubborna.
Jag åkte med maken till Willys & handlade lite småsaker :-)
Vi hjälptes åt att göra hemgjord pizza igår. Den blev jättegod!
Denna helgen har aptiten kommit tillbaka & jag känner to.m hunger... det var ngr veckor sedan sist så det är jag glad för :-)

Idag har jag pratat med min läkare igen. Vi går tillfälligt tillbaka till den gamla värkmedicinen för att utvärdera.. Har haft en sån "tandvärk" i smalben/vader, svank, händer, fötter i över en vecka nu & vi ska utvärdera om det är den nya medicinen eller blod/järnbristen som orsakar värken... Jag hoppas på medicinen... Maken har lämnat lite prover på vct åt mig så utredningen snurrar så sakta på...
Nästa vecka ska jag göra en koloscopi.....

Idag skiner solen...☀ Jag ska strax ta en promenad med Zingo...

Ha en fin tisdag!❤

11 kommentarer:

  1. Va jobbigt att inte få må bra = //
    Tänk på allt annat som du kan vara glad för...din familj och din fina blogg ♥
    Ibland är det svårt att tänka positivt när man inte mår bra.
    Jag mår sådär själv just nu !!

    Ha en fin dag ♥
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. God lunch, goda middagar och bra att du kunnat ta det lugnt, vilat och tittat på. Och nu håller jag tummarna för att allt går bra och proverna visar positiva resultat. Må gott

    SvaraRadera
  3. Trist att läsa att du inte mår bra….Jag hade under en period också problem med mina järndepåer som var katastrofalt låga. Fick göra både gastroskopi och kolonoskopi (heter det så:-) De hittade ingenting och efter en tids medicinering blev det bra igen. Konstigt…Symptomen på järnbrist kan vara märkliga.

    Hoppas du får bukt med det hela och att du snart mår bra igen!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Det är skönt när familjen finns och man kan få hjälp, vi kvinnor kör ju ofta på tills det blir stopp. Jag är sån i alla fall,och läkaren sa till mig att jag skulle tänka mer på mig själv och inte på alla andra hela tiden.....
    Hoppas du får ordning på det hela och kan må bättre,
    Kramar o sköt om dig♥

    SvaraRadera
  5. Skönt att aptiten börjar komma tillbaka - hoppas att värken däremot ger sig av!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att du känner dej bättre men bra att du tar det fortsatt lugnt.
    Vad fina dom fyrkantiga tallrikarna är. Minns du var dom är köpta? Jag skulle behöva lite nytt porslin.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  7. Så härliga foto & du är så vacker....
    Riktigt gotti mat mé & Jag hoppas du får må bättre snart/Kramas försiktigt ♡ ...

    SvaraRadera
  8. Låter som en skön och mysig helg, bra att du tar det extra lugnt :) Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att höra att du har haft en fin påsk och att du har blivit ompysslad.
    Att ställa upp och vara omtänksam om sin partner/förälder när denne inte mår bra är en självklarthet anser jag. Det är kärlek. Tyvärr så är det inte alltid så, så du är lyckligt lottad :-)

    Hoppas att att reder upp sig till slut och att du snart får må bra igen.
    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. en riktigt fin helg har ni haft och hoppas nu att de nya proverna och undersökningarna ger bra svar
    kramar

    SvaraRadera
  11. Skönt höra att aptiten återvänder lite.Och skönt du blir ordentligt utredd.
    Omtanke och kramar!!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis