måndag 28 april 2014

☀☀☀ Vilket väder ☀☀☀


☀☀☀ Vilket otroligt vackert väder vi har ☀☀☀
Helgen har varit fantastisk :-)
I lördags sov maken ut & sedan åkte vi & handlade... Resten av dagen njöt vi av solen :-)
Vi gjorde en riktigt god potatisgratäng till middag & grillade kyckling&flankstek. Jättegott :-)
Dottern var på krogen på kvällen, jag & maken tog det lugnt & kikade på tv.

Igår åkte maken & "brödernas husse" iväg & spelade golf på morgonen. Jag tog det lugnt & när dottern kom hem satte vi oss i varsin solstol på balkongen. Vi grillade korv & jag höll på att få dottern rökförgiftad hahaha  Det ville inte riktigt ta sig i grillen så jag hällde på mer tändvätska & vips så blev hela balkongen & halva bostadsområdet fullt av rök...Man såg inte handen framför sig pga all rök hahaha  Ja jäklar vad vi skrattade...  Men grillad korv blev det som vi kunde bjuda maken på när han kom hem från golfrundan :-D

Vi 3 gjorde sen en snabb lov ner till vårt köpcenter. Dottern köpte sig ett par nya Converse & en tunnare jacka..  Väl hemma igen grillade maken fläskfilé som vi satt ute & åt. Vi gjorde även vitlöksmarinerade champinjoner på grillen.. Så gott :-)

 Kikade på mästarnas mästare & jag tycker det var synd att Christian Olsson åkte hem igår.. Hade hellre sett honom i final än Tomas Ravelli.. Ravelli har dock världens skönaste personlighet tycker jag :-)

En soldyrkare...❤☀ (arkivbild från stugan)
Idag verkar det bli en lika fin dag som igår :-)
Får bli en dag i solen :-)

Ha en riktigt fin måndag!

8 kommentarer:

  1. Och jag missade hela helgens fina väder. Jag jobbade ju :(
    Dom har lovat sol idag också men än har den inte visat sig...
    Håller tummarna att den tittar fram snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja den här helgen har varit underbar, så gutt med sol o värme, men värre blir väl nästa helg för till Valborg säger dom de ska bli sämre, men man får hoppas de har fel vädergubbarna.

    TV har jag inte hunnit med alls i helgen bara i fredags kväll, då var ju Let´s Dance o de brukar jag kolla om de är lugn för övrigt :) Din soldyrkare är ju för söta ❤
    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  3. Såå härligt väder i helgen jo :)
    Idag är det liite kyligare,fast solen skiner !

    Ha en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmmm...Det har ju vart/är ***Sommar***
    Hihi Så härligt foto på sötaste Zingo ♥ ...

    /Nooospuss & Kram

    SvaraRadera
  5. visst har vi haft ett underbart väder
    jag gillar Zingos stil :)
    kramar och en fin måndag till dig

    SvaraRadera
  6. Såg himla skönt ut där i solen, fast lite nackspärr kanske det kan bli med en sån kudde? ;-)

    Grillad korv säger du... Säkert att den inte blev rökt? :-)

    SvaraRadera
  7. Ja gud vilket härligt väder vi har, synd bara att det tydligen ska bli kallare i mitten på veckan när många är lediga.
    Lille Zingo då, vilken skön stil han har, rätt typiskt hundar det där..**
    Idag har jag shoppat loss och blev så nöjd..***
    Kramar♥

    SvaraRadera
  8. Jag hejade också på Christian Olsson. Men Ravelli har höjts i mina tankar efter detta program. Kul kille, det där.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis