måndag 5 maj 2014

Det är dagarna, på dagarna, på dagarna...

I lördags var maken på golfbanan med sin tvillingbror. Väl hemma igen mötte han upp mig och Zingo som var ute på en promenad :-)
Vi lagade lunch tillsammans som oxå skulle räcka för dottern att värma efter jobbet.



Lillan & jag väntar på efterrätten
Jag funkar perfekt som kängurumamma ❤
Vi var hembjudna till P & J och alla hundarna kl.17. Vi fick god grillad mat & precis när vi satt oss till bords lyckades maken hälla ut ett fullt glas med rödvin. ;-)
Hahaha jag är bara glad för att det inte var JAG som annars är den som ALLTID sölar ;-) Nu drack jag bara vatten... men ändå...
Efterrätten som vi gjort, passionsfruktsfromage åt vi i kvällssolen på altanen. Hundarna lekte & hade kul & Zingo tog ett gyttjebad :-(
Lillan Zingo & en liten bit av Trixis svans

Vi satt i deras uterum hela kvällen & det var riktigt mysigt med levande ljus & terassvärmare.
Bella ger maken en puss & Trixi myser på rygg mellan oss.
 Jag är inte gravid, har ju lillan i "pungen" under filten ;-)

Ett ljusträd! Snyggt!
Jag & maken åkte hem vid midnatt.


Uterummet upplyst av ljus... ❤
Igår körde jag dottern till jobbet kl.7, tog Zingo en morgonwalk & sedan kröp jag ner i sängen. Somnade om tills klockan var 11!!! Var trots detta helt utsliten i kroppen igår... Men grejade en hel del ändå... Promenerade Z, handlade, lagade middag, tvättade ngr maskiner, bäddade rent & dammsög. Va dock oerhört skönt att lägga sig igårkväll.


Idag startade jag dagen med att ringa ringa ringa... Behövde få tag på min vårdcentralsläkare. Efter många OM & MEN & 25min senare lyckades jag... Fick ordning på mediciner... Fick påpekat att mina f-hb (avföringsprover) provsvar verkar ha försvunnit.. eller iaf vet man inte var de är just nu.. Han skulle efterlysa dem på labbet. Alldeles nyss ringde den trevlig labbsköterskan & hon hade letat upp provsvar & ringt till Magmedicin på Sjukhuset & de hade oxå fått provsvaren! Det visar inget blod i avföringen. Glad för det! :-)
Imorgon ska jag åka ner till vct & ta ett nytt HB/blodvärde. Så att man har koll på att det inte sjunker igen... Det är ju bra :-)


Nu efter frukost & blogginlägg ska jag ta tag i måndagen!

Ha en fin dag!❤


12 kommentarer:

  1. vilken mysig stund med alla vovvarna :)
    hoppas att allt går bra med de nya provtagningarna
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni hade en riktig trevlig stund. Här har vi precis överlevt måndagen!
    Lycka till med provtagningen!

    SvaraRadera
  3. Hej.Hoppas att du får bra svar på de övriga proverna oxå. Vilja underbart söta hundar ni har.
    Ha nu en fortsatt bra vecka. Kram.

    SvaraRadera
  4. Mysigt med vovvarna. Vilken mysstämning med alla ljus ni har. Så vackert.
    Ha en riktigt skön tisdag nu fina.

    Tisdagskram från mig.

    SvaraRadera
  5. Ja det gäller att vara om sig o kring sig när det gäller vården, det har jag märkt efter all år i vårdsvängen. Hoppas det går bra med dina provtagningar, själv ska jag till VC í morgon med såret på vristen som inte vill läka riktigt bra, alltid är det något....
    Så mysigt ni hade hos era goda vänner och alla fina vovvsingar, i dag är det inte så mysigt ute, gråkallt och regn väntas,burr....
    Kram vännen o sköt om dig♥

    SvaraRadera
  6. Åh vad mysigt ni hade det hos P & J :-) Ett sådant där ljusträd har jag haft som idé i några år men den har inte blivit gjord än.
    Skönt att du fick positiva provsvar, hoppas även att HB/blodvärde visar bra :-)

    Ha en bra tisdag.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt när "den som aldrig brukar spilla" faktiskt gör det och man själv lyckas hålla fingrarna i styr :-) Fast just den här gången hade det kanske varit bättre om det var du som drack vatten som hade klantat dig :-)

    SvaraRadera
  8. Kikar in för en vårhälsning ♥
    ~Kram Lollo~

    SvaraRadera
  9. Sv: mm, visst längtar vi efter sommar och värme nu, idag regnar det här hos mig
    ha en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Passa på att köpa ny inredning till våren! Vi säljer specialbeställda blockljus efter dina önskemål :) Det går även att beställa ur vårt inspirationssortiment där Chanel, YSL, Versace och Vogue ofta inspirerar! Nu bjuder vi även på frakten vid köp av minst fyra ljus :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. inte hel fel att vara kängrumamma - så söt och dom är ju så små. Hoppas det gick bra idag. Må gott

    SvaraRadera
  12. Så skönt att det inte var något blod =) Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis