lördag 17 maj 2014

Det var i maj när göken gol...

Igår när jag & Zingo var ute på promenad så hörde vi göken för första gången detta år... Zingo lyssnade extra & tittade sig omkring,.. Tror han letade efter vår granne i stugan som alltid när hon kommer över till oss låter som göken... Ett ljud som triggar Zingo att skälla.... Nu såg han inte röken av "granntanten" så han lät det hela bero :-)

På förmiddagen fick jag mormors gamla linneskåp som jag sedan jag var barn har velat ha... Det är ett jättefint minne att ha av mormor&morfar.. ❤ Tanken är att det ska målas vitt, men vi har inte riktigt bestämt det än... 

Inatt har jag sovit gott, när jag väl somnade. Var uppe & hämtade en extra kudde att lägga mellan knäna ( Är som en gammal tant i kroppen... ) sen hittade jag ett perfekt sovläge... Vaknade dock av en irriterande kladdig fluga lite för tidigt i morse... Känns ok idag... Känner av sidan, men än så länge känns det som det funkar...Igår var jag sliten, lite darrig men inte värre än att det funkade... Satt ute en stund & njöt av solskenet & den planen har jag för idag oxå ☀

När maken kom hem så grillade vi fläskfilé & åt svenska goda färskpotatis. Dottern som var ledig igår var med kompisen K. De var hos ngr killkompisar på lite partaj :-)
Vi gick en skön kvällspromenad tillsammans jag, maken & Zingo & hela tiden hörde vi göken som gol....
På kvällen efter att vi pratat med sonen i telefon så tittade vi på en helkväll med Tomas Ledin. Han är GRYMT BRA!
 Sen kikade vi på Hundraåringen med Robert Gustavsson. Vi såg den på bio för en tid sedan, men jag tyckte nästan den var bättre nu när vi såg den för andra gången :-D

Idag är maken & pappa på golfbanan. De spelar en partävling. Får hoppas det går bra för dem :-)

Dags att ta tag i lördagen... Denna soliga fina dag ☀
Ha en finfin lördag!❤

14 kommentarer:

  1. Hundraåringen vill jag också se. Dumt att inte passa på när vi var i Sverige, men då hann jag inte helt enkelt...
    :-)

    SvaraRadera
  2. häromkring finns det inte någon gök, så här kan jag inte höra den :( jag tycker att det låter lite speciellt med deras ko-ko-ande
    Sv: det var ett skönt bastubad :)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Ooo...Jag har hört Göken några ggr på golfbanan :)
    Ja...Tomas Ledin är bra/Kram

    Pst...Ser att även du fått min profilbild borta,men hos mig följer jag hm...

    SvaraRadera
  4. Hahaha...jag var bara tvungen att titta på videoklippet med Per en gång till ;-)
    Jag tyckte inte 100-åringen var speciellt bra när jag såg den på bio men jag kanske ska göra som ni...hyra den och se den en gång till så kanske jag tycker att den är okej.

    Ha en fin söndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!
    Jag har ännu inte hört göken!
    Fint väder har vi här just nu, ska njuta :)
    Ha en fin söndag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  6. Sv: kommer inom och önskar dig en skön söndag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Ja vilket toppenväder det varit under helgen, man kan knappt fatta det efter allt regnande och kyla sista tiden.
    Hundraåringen skulle vi gå och se, men det blev liksom inte av, och nu känns det som det kvittar....
    Göken hörde vi i går faktiskt när vi gick våran runda vid Rynningeviken.
    Kram vännen o ha det gott♥

    SvaraRadera
  8. Tomas missade jag :(
    Men 100åringen har jag sett. Och jag kommer nog att se den igen. Jag tyckte den var sååå bra :)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Kul med skåpet, det är roligt att bevara minnen som man har sedan barnsben. Mamma har plockat ihop en del ting från mormor med som jag skall hämta. :) Hoppas att du har haft en alldeles underbar helg. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja hela min säng är full av kuddar för stöd än här än där. Bara det lindrar så är det ju toppen.
    Tomas Ledin är så himlans skööön!!

    Ha det nu så bra du kan!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Jag gillar oxå Tomas Ledin...Han är så BRA !!

    Ha en fin måndag ♥

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  12. Kul med skåpet, fint att ha kvar det minnet!

    Gott att du fick sova lite bättre, det är ett elände när man inte hittar bra sovställningar beroende var värken är värst i kroppen för tillfället och man behöver ju sömnen så väl...

    Visst är Tomas Ledin bra, han har alltid varit en favorit och efter vi såg honom på Rondo förra året blev han en ännu större favorit!

    Ha en bra vecka och ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Helgen bjöd på gott i gott väder du :) vi hade huset fullt av släktingar här i dagarna fyra. Så datorn fick vila. Du de där linneskåpet skulle jag vilja se - visst får vi sen när ni bestämt färg,,eller kanske blir de som de är - oftast vackrast.
    100 åringen ja de såg vi i julas, den är säkert värd att se om.
    Kramiz o ha en go dag

    SvaraRadera
  14. Låter härligt! Förutom flugan då. Finns nästan inget värre när man sover än att en sån stör...

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis