måndag 12 maj 2014

Helgen sprang iväg...

Helgen sprang iväg... & nu är det måndag igen...

I fredags eftermiddag åkte jag, maken & Zingo till stugan. Vi stannade till hos valpen Fanny på vägen, hundarna hälsade & Zingo tittade hela tiden undrande mot deras altan "När kommer Molly". Fanny var så söt & jättebusig. Hon är redan ett par kilo tyngre än Zingo så han aktade sig för henne... Jag tror hundarna kommer bli vänner frampå när Fannys busighet avtagit ngt så att Zingo kan lita på henne.

Fredagskvällen blev trevlig. Vi åt en pastasås med kyckling/bacon/champinjoner & färskpasta tortellinikuddar fyllda med ricotta&spenat. Vi tittade på Let´s Dance & såg hur Benjamin dansade sig till 1.a platsen :-) Zingo var lycklig att vara i stugan.. :-)
Köket kommer bli så snyggt! Roligt med ett helt nytt kök!
Sov som en stock men det gör man alltid i stugan & när vi vaknade var himlen helt blå & solen sken ☀

Blev en härlig morgonpromenad med Zingo. Vi gick ner till bryggan & kikade... ☀


När frukosten var avklarade njöt jag av solen. Zingo grävde upp halva trädgården när han fick ett riktigt busryck... Så vi gjorde "sök" för att förvilla honom & det fungerade...
Vi gick en promenad till & då fick Zingo bada. Tyckte inte alls att det var kallt...

Hälsade på Fanny på hemvägen. Efter en sen lunch packade vi ihop oss & åkte hem.
Vi grillade till middag. Lammfärsspett/potatisgratäng & tzatziki. Jättegott!
Dottern var på krogen med kompisar & jag samt maken såg "skägget från Österrike" vinna hela Eurovision. Mäktig låt & en fantastisk röst!

Igår vaknade jag med smärta över vänster sida/rygg. Det sitter strax nedanför bh-bandet. Men jag trotsade detta & vi åkte till köpcentret & köpte en present till makens systers minsta barn som blev 3-år igår. Vi köpte jeansleggings och plaststrutar till utomhuslek.


 På eftermiddagen var vi på kalas hos 3-åringen. Jag hade först planer på att stanna hemma, men efter att ha tagit värkmedicin bestämde jag mig för att åka med. Är ju kul att gå på kalas :-) 3-åringen fick många paket. Kläder, leksaker, fotbollsmål & 3 fotbollar, tokisen är nog ett blivande fotbollsproffs :-D
En trevlig eftermiddag med korv & bröd & god sommartårta med jordgubbar& hallon.

Kvällen avslutades med Mästarnas Mästare där Thomas Ravelli vann!! En överraskning, men väldigt kul :-) Han har en UNDERBAR personlighet Thomas Ravelli!
åhhh nej jag vann ;-)

Idag är det måndag. Maken & dottern jobbar... Zingo stör sig på arbetarna som kör med en padda precis utanför vårt hus...
Dags att ta tag i dagen..
Ha en fin måndag!


17 kommentarer:

  1. Ja, helgen går ju såå fort alltså!
    Nu har det slutat regna här :)
    Ska börja med lunchen så smått, sen får vi se!

    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker att helgen har segat sig fram men det kan ju bero på att jag har jobbat ;-)

    Härligt med stugpremiär och fint väder hade ni oxå :-)
    Skönt att du kände att du fixade att gå på kalas trots smärta. Kalas är alltid kul att gå på.
    Hur känns det i ryggen idag?

    Ha en fin måndag!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar helg du haft♥ Här har det inte varit något vidare väder, mulen men uppehåll. Men det är synd att helgerna går bara allt för fort :( men det är tur att jag är ledig till på torsdag :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  4. Härlig helg du haft. blir lite avis för den stugan jag har tillgång till och älskar ligger ju så himla långt från mig - skulle haft en på närmare håll som man kunde åka till över dagen vid en sjö. Drömmer!. Ja det var en annorlunda melodifestival i år men med budskap och att hen sen kunde sjunga också är ju bara plus. Måndag igen som sagt och en ny vecka må den gå fort känner jag. Må gott

    SvaraRadera
  5. vilka fina bilder från helgen, och jag tycker synd om Zingo som inte riktigt förstår varför kompisen inte dyker upp istället för den där nya Fanny
    ha en fin start på nya veckan
    kramar

    SvaraRadera
  6. Sv: jag hade en rejäl skur vid 11-tiden, nu är det uppehåll och ja :) rätt så varmt + 14,4
    kramar

    SvaraRadera
  7. Härligt att stugpremiären blev lyckad och att Zingo trivs så bra att han får överspelade "tokryck"*** jag tror dom flesta hundar blir likadana....
    Tråkigt med värken, det är ändå tur att det finns fungerande värktabletter,annars skulle mycket få sorteras bort som man inte klarar av...*
    Ultraljud av hjärtat görs när man får förmaksflimmer, jag fick ju det i slutet av Mars.
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  8. Härligt ni har haft det. Ja vart tog helgen vägen ? Jag var ledig men det känns inte. Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att alla finaler gick rätt i helgens tävlingar :-)
    Fast jag gillade även Danmarks, Hollands och Maltas låtar :-)

    SvaraRadera
  10. Just det programmet lyckades jag undvika.
    Här har det regnat hela helgen, grått och trist men idag så var det betydligt varmare.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Förstår ni har haft en trevlig helg och vilka fina bilder.
    Österrike skägga damen hade en stark låt som berörde tyckte jag.

    Ha nu en riktig mysig tisdag, för snart är det helg igen. Ja tiden går fort.
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  12. En helg går fort men så fint ni har de där ute vid er sommar stuga. Härligt läge, precis som en stuga bör vara placerad. Synd din kropp inte orkar/vill lika mycket som du, de e ju ett elände när den säger till i värk. Hoppas du är bättre idag.
    Zingos första bad för året - så härligt. Oh ja de e ju inte lätt att förstå vad kompisen tagit vägen o en ny dykt upp. Knappt vi förstår sånt ju.
    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  13. Visst är det underbart att vakna upp till havsutsikt <3 och Zingo måste tycka att det är helt underbart i er stuga. Tänk att gav så stora utfor att rumstera omkring på...😊

    Ha en trevlig tisdag, kraaam

    SvaraRadera
  14. Låter som en kanonhelg!
    Ja, förutom värken då...
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Gillade också Österrikes bidrag. Och Ravelli! Han verkar ju helskön.

    SvaraRadera
  16. MYSIG helg !!
    Trots din värk = //
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  17. Hoppas värken gett med sig nu!!
    Stackars Zingo som får stå ut med paddan där utanför...vår lilla stör sig/är rädd för, tung trafik som drar förbi på vår lilla villagata pga ett vägbygge lite längre bort!
    Ha det fortsatt gott vännen och krya på
    Kram Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis