torsdag 15 maj 2014

När vindarna vänder...

Godmorgon!

Det har varit ngr tuffa dagar hos mig nu... Natten mellan måndag och tisdag sov jag bara ngr få timmar pga smärtan & natten till igår var inte bättre. Inatt har jag dock sovit och det gör väldigt gott :-)
Vaknade visserligen med huvudvärk, men den tänkte jag inte behålla...

Maken körde elak påtryckning i tisdags, att jag inte gör ngt åt denna värsta smärtan så jag lovade att ringa och prata med sjukvården så att det händer ngt.... Maken blir såklart frustrerad & orolig av att se mig dålig.. Familjen vill ju inget hellre än att jag ska orka som förut... Jag förstår dem....
Har pratat både med medicin (mage/tarm) och vårdcentralen under gårdagen o sköterskan på medicin var en person som definitivt INTE satt på rätt plats... Om man bara kunde förstå hur mycket skada en enda person kan göra genom dåligt bemötande.... Jag VET att om jag ringer dit igen kan jag få ett helt annat bemötande, men jag kommer inte ringa dit i första taget.... Vårdcentralen finns alltid att tillgå, men det är inte helt enkelt att få komma intill där heller.... Speciellt inte som de tycker att proffsen på medicin ska "hålla i mig" och det var ju inte medicin "sugna på" för att uttrycka det snällt... Vet iaf att läkaren på vårdcentralen finns om det behövs... Nu väntar jag på det inplanerade gynbesöket på måndag....

Igår efter makens jobb handlade vi så vi klarar oss ngr dagar... Kände mig som om jag gått ett marathon efter, men vila på soffan ger återhämtning.... Hämtade dottern på jobbet strax efter 23 & kröp sen ner i sängen o väntade in John Blund som inte dröjde så länge...

Idag är det torsdag & solen skiner ☀
Sidan känns bättre och jag har sovit bra...
Det verkar bli en fin dag idag ☀❤️

Ha en fin dag & tack för att ni kikar in här trots att jag är dålig på att hälsa på hos er ❤️


7 kommentarer:

  1. vilken bra bildtext - solen skiner inte jämt men alla moln är heller inte gråa. - Det stämmer ju bra. Men trist att bli illa bemött - ja sånt kan fördärva hela ens dag. Men jag hoppas du med solen kan känna dig lite bättre - värmen är tillbaka igen i alla fall här men jag tyckte jag såg på kartan att det skulle det bli även hos dig. Krya på dig. Må gott

    SvaraRadera
  2. Visst är det pyton att ha denna gnagande värk.
    Jag hoppas det vänder för dig nu så du kan gå ut i solen och njuta.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. En del sitter verkligen på fel stolar. Eller ja, fel överhuvudtaget vare sig de sitter eller står. Fy också! Hoppas att du kan få någon hjälp. Det måste väl finnas något de kan göra, eller? Stackars dig.. Önskar att du får en god natts sömn och en bra morgondag!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får bli av med lite smärta. Förstår familjen. Jobbigt detta som påverkar en.

    Mycket klok bildtext.
    Ha nu en sån fin helg du bara kan trots allt.
    Kram kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Att möte fel folk i sjukvården är förfärligt trist. Det sätter sig i kroppen sen. Att ha det jobbigt slitsamt och må kass och sen inte få gehör - jag blir ledsen när jag hör det. Det borde vara förbjudet att vara annat än trevlig och hjälpsam i bemötandet av patienter.
    Stor kram till dig
    Fia <3

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får må lite bättre &...Jag önskar dig en solig fin dag/Kram

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att läsa att du inte mår bra :-(
    Ja fy för att bli illa bemött när man ringer sjukvården och vill ha råd och hjälp. De är ju deras uppgift att försöka hjälpa till och de tjänar inget på att vara otrevliga.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis