onsdag 7 maj 2014

På värmedynan...

De sista 5v har värmedynan varit min bästa vän... Det lindrar smärtan jag har i bröstryggen o vänster sida rygg... Sista 5-6v har smärtan varit mer intensiv med kulmen helgen innan jag blev inlagd... Den värmer en numer frusen kropp.. Heta Mickis är ett minne blott ;-)
Så nu använder jag värmedynan dagtid vid behov o varje kväll när jag lägger mig så lägger jag värmedynan rätt o njuter av värmen från den...  Så även nu ikväll ❤️
Vi har kollat på semifinalen till Eurovision o Sanna blev klar för final, kul!

På förmiddagen idag åkte jag till Vårdcentralen för att ta ett nytt Hb. Satte mig i provtagningsstolen o då kliver läkaren som ordnade så att jag fick en remiss till sjukhuset för blod&järntransfusion. Han tittar på mig och ler stort och säger "shit vad FRÄSCH du ser ut" Sen säger han " jag skulle säga att ditt Hb idag ligger på 123" Jag svarar att jag är glad om det ligger på dryga 90 som det gjorde efter att jag fått blod. Läkaren lämnar oss och man mäter mitt Hb som faktiskt låg precis på 123 som läkaren gissade :-P Härligt då vet jag att det är stabilt just nu :-D Det innebär att den blödning man påstår att jag har måste vara typ en liten läcka...
En ny staty i stan. Jätte albino kaninen

Efter VCT besöket tog jag vägen om en Ica butik som är extra bra på kött. Jag handlade lite kött/köttfärs o lite småsaker som vi behövde.
Dagen har sedan varit lugn då jag sedan i söndags haft extra ont i kroppen... Men det gäller bara att lyssna på kroppen & vila sig i form..

Till kvällsmat idag åt jag o maken 6små färskpotatis var, svenska o ngr sillbitar... Ljuvligt gott!


Önskar er en god natt ❤️

19 kommentarer:

  1. Oj, vilken staty :) Värmedyna är helt underbart brukar jag värma upp sängen med innan jag skall sova när jag är frusen. Bilden på plattan togs i Måndags så de har hunnit lite längre än så. Det är sagt att allt arbete skall vara klart till v 27 men vet ej om de kommer att öppna upp eftersom de är klara. Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart med värmedyna ....
    Hihi Vilken häftig Bambinokanin istan :) &...Mumms Färskpotaris de e gottit!
    Låter ju bra att dina värden är stabila nu/Kram ♡

    SvaraRadera
  3. Härligt med värmedyna, hoppas du känner dig lite bättre. Kram åse

    SvaraRadera
  4. Grattis till bra värde. Men man kan undra vad som var orsaken men nu är det förhoppningsvis helt över.

    Färskpotatis och sill gott men just nu tycker jag det är soppväder. Men till midsommar blir det nog detta. Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monachos.. utredningen går vidare.. TYVÄRR finns det ingen naturlig förklaring till ett så lågt hb i kombination med ett järn som var slut.. Så man måste hitta orsaken... Det är enligt läkarna inget som går över av sig själv utan antingen läcker jag eller så är det ngt som tjuvar blod/järn av mig...
      MEN JUST IDAG ÄR JAG STARK...
      Kram

      Radera
  5. Vad skönt att blodvärdet just nu är stabilt iaf men som du skriver de behöver ju hitta orsaken till varför detta hände. Så det är bra att de inte släpper dig bara för att blodvärdet är stabilt just nu anser jag.

    Ja den jättekaninen såg jag förra veckan när jag var ute och promenerade :-)

    Tittade aldrig på ESC igår anns roligare program att se så jag tittade bara på sista snabbgenomgången och konstaterade att det inte var några låtar som föll mig i smaken. Men det var ju självklart kul att Sanna och Sverige tog sig till final :-9

    Ha en bra dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. det är skönt med värmedyna, det har jag använt mig väldigt mycket av
    skönt med värdena
    kramar

    SvaraRadera
  7. Va skönt att blodvärdet men det är bra att du fortsätter ta det lugnt.
    Å, färskpotatis som är sååå gott. Det skulle jag kunna leva på.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken staty !
    Härligt med värmedyna & vad skönt att värdet gått upp :)
    Kram o ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Det var ju toppen att värdena gått upp igen, hoppas det håller sig så nu. Värmedyna är inte dumt att ha, och i dag skulle man behöva bädda in sig i såna när man går ut. Fy fasen vad fryskallt det är och detta iskalla regn....
    Vi får dansa sol o värmedansen nu.....**
    Kramar♥♥

    SvaraRadera
  10. Vad bra att värdena är bra! Hoppas och håller tummarna för att det fortsätter så :-)

    SvaraRadera
  11. Så gott att läsa att dina värden gått upp igen, håller alla tummar för att de håller sig där nu och att "bara" är en väldigt liten läcka som de får bukt med. Värmedyna är så bra, men det är skit att du ska behöva har så eländigt ont...

    Styrkekramar Bella

    SvaraRadera
  12. Så skönt att värdet var bra.

    En värmedyna skulle jag också behöva nu, här är det isande vindar och mer likt höstdagar än vårdagar...

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tur att du har din värmedyna. Jag skulle inte klara mig utan mina vetekuddar. Kramis! ♥

    SvaraRadera
  14. Så som vädret är här skulle det vara skönt med en värmedyna. Ser på eurvision tävlingen

    SvaraRadera
  15. En värmedyna skulle man kanske skaffa sig, känner mig oxå frusen hela tiden… Horton kanske suger musten ur mig.. ;P

    Vilken kanin, i min stad så har vi ju en mega-blomster-kruka som står i en rondell, inte är den vacker, men väldigt i ögonenfallande… ;)

    Hoppas du håller dig på en bra nivå nu med dina värden.

    Kram <3

    SvaraRadera
  16. Skönt att slippa regnet på eftermiddagen, det tyckte hundarna också....
    Jag har bytt tillbaks till min gamla blogg, trivdes inte på den nya, och en del kunde inte kommentera heller...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  17. Du verkar ha en läkare som kan sin sak :)
    Åååå färskpotatis....sååå gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Hahaha, vem behöver apparater med en sån säker läkare?

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis