onsdag 21 maj 2014

Skit dag...

Igår var en riktig skitdag... Eftersom jag knappt sovit ngt så var jag som ett asplöv hela dagen... Skakade inombords & hade hjärtklappning...   Fick ändå tvättat, bytt lakan i våran säng & promenerat Zingo 2 sköna promenader :-)
Middagen hjälptes jag & dottern åt med. Jag stekte kyckling & bacon & hon gjorde en sås som sen hälldes över kycklingen. Det hela blev en kycklinggratäng & ris. GOTT!

Efter maten var jag tvungen att åka till apoteket, så vi packade in oss & gjorde ett besök på vårt köpcenter. Dottern shoppade. Jag & maken var mest bara med... Är glad att vi i Sverige har högkostnadsskydd på apoteket. Betalade hela 42kr för ngt som skulle ha kostat 1500kr & nu har jag frikort tills i början av september.

Kvällen blev lugn & skakig.. La mig vid 22. Tog en stund innan jag somnade, men sen har jag sovit riktigt bra! Känns lättare att möta dagen utsövd än helt slut... Positivt!
Livet känns änna lite motigt nu om man säger så... är slut som människa... orkar väldigt lite & lusten & luften har gått ur mig & jag känner att familjen blir irriterad över att det är som det är... Inte att man är irriterad på mig, men frustrerad över hur det är.... Kan tänka mig & känner att jag är väldigt tråkig att leva ihop med.... Är själv frustrerad... Vet inte hur jag ska ta mig upp heller... Hoppas att det är en tillfällig emotionell svacka... Men en natts sömn gör ju iaf att man känner sig lite mer på banan igen...

Dags att ta tag i dagen... Det är strålande solsken & blå himmel...
DET KOMMER BLI EN BRA DAG! ☀

12 kommentarer:

  1. vad ledsamt att du har det så, jag sov heller inte särskilt mycket natten till tisdagen och var bara SÅ trött igår
    Sv: nej, de är inte rädda om det är lite åska, men om mullret kommer riktigt nära inpå, jo, då är de väldigt skraja, stackarna
    kramar

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att du haft dina bekymmer med blodbrist och sånt så kan det ta ett tag innan du är ikapp men det är ju tyvärr också så att vi med våra sjukdomar får svackor och dom kan ju ta längre eller kortare tid att ta sig ur men du kommer ur det är jag övertygad om bara du får ta det lugnt, vila, njuta av solen etc. Sen är det ju väldigt bra även om man ibland kan tycka det blir väl mycket att maken har golfen att roa sig med. Men inte är det lätt inte. Hoppas du kan få njuta av sol du också idag - det har jag gjort. Så skönt igen. Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det tur att maken har golfen.. Den behöver han :-)
      tack ❤
      Kram

      Radera
  3. Håller tummarna för att svackan är tillfällig och att du får sova jättejättebra inatt! Och en siesta är ju inte så dumt det heller...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter ungefär som jag det där, orkar inget och ingen lust med nånting. Mediciner för värk och sen förmaksflimmer gör sitt till.
    Hoppas vi kommer på banan igen, eller hur??
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skam den som ger sig...
      kram ❤

      Radera
  5. Åh…håller tummarna för att du snart mår bättre igen. Förstår att du inte har det så lätt alla gånger men tycker du är beundransvärd som kämpar och ändå håller humöret uppe.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Tufft det är med sjukdom. Jag har samma elände ju så jag vet exakt vad du menar. Det är väldigt slitsamt mellan varven och känslan att man både är bromskloss och tråkig, får jag ofta. Man kan ju inte vara mer än den man är och räcker inte det så räcker det inte. Att dessutom slå knut på sig själv för att man måste en massa..det blir bara värre. Det kunde varit värre brukar jag tänka...HOppas du får en bra dag idag!! stor kram Fia

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får må bättre snart igen.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis