onsdag 28 maj 2014

Stabilt... stabilt som f@n

Hej på er.. Jodå läget är stabilt :-)
Jag sover gott om nätterna & det gör att jag känner mig starkare! Tummen upp för det :-)

I måndags var det härligt väder. Jag & dottern satt ute i solen en stund tillsammans innan hon skulle iväg & jobba. På kvällen fick jag ett mms från henne. Hon hade fått utslag på underbenen. Vi bedömde dem som nässelutslag. Hon tog allergitabletter & efter jobbet tog hon 10 betapred för att "mota olle i grind". Helt säkra på att det var ngn form av allergisk reaktion.
måndag kväll
Igår morse såg det sämre ut & dottern hade lite stickningar i halsen. Jag ringde då allergimottagningen där dottern går.. MEN de hade ingen läkare på plats.. hör & häpna & inte kunde man komma akut dit heller utan hon föreslog vårdcentralen... Försökte ringa vårdcentralen, men det har utslagna telefoner som så många andra Telia abonnenter efter det väldiga åsknedslag som var här i stan i fredags. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen & tänkte att de kanske hade ngt mobilnummer till vårdcentralen. Men hon rådde oss att åka till vårdcentralen. Vi åkte ner & när de såg dotterns ben så sprang de & hämtade läkaren som var på lunch & han skrev en snabb remiss till akuten & sa att det kan vara bråttom...
Tisdag morgon
Vi slängde oss iväg... Tog vägen via Max så dottern fick ngn form av mat i magen & upp till akuten... drygt 4h senare fick hon träffa en läkare.. Det är vad jag kallar BRÅTTOM!! Den unga trevliga läkaren tittade över dottern & sa jag kommer tillbaka. Det gjorde han & hade då med sig överläkaren som oxå spanade in dotterns ben... Sen lämnade de oss för att slå sina kloka huvuden ihop... När läkaren kom tillbaka sa han att de aldrig hade sett detta tidigare, att det inte verkade vara ngn allergisk reaktion & att han när han går på sitt pass idag kl 10 skulle ringa hudmottagningen & försöka få in dottern där så fort som möjligt. JAG förväntar mig att de vill titta på henne IDAG... men Hudläkare kan man tydligen bara träffa dagtid... Så det är ju inte alls säkert,.... "Svensk sjukvård".... Så efter 5,5h blev dottern utskriven.. frustrerad, ledsen & orolig...

Tisdag eftermiddag
Tur att det finns Ben&Jerrys att trösta sig med ❤

På kvällen var jag & dottern på coop & så svängde vi in lite hastigt på preem för att tanka.. Bara det att efter jag hade slått in kod & skulle börja tanka så hade jag tanklocket på andra sidan hahaha Fick vända bilen & killen i bilen bakom skrattade så han vred sig... MEN tankat fick jag ju gjort iaf ;-) hahahaha JAG BJUDER PÅ DEN!! Dottern tyckte jag var rejält PINSAM :-D

Nu väntar vi på ngn form av tecken från sjukvården för att se hur dagen ska bli... Dottern fick pratat med sin chef & de bestämde att hon får vara sjuk idag...
Jag ska försöka plocka lite här hemma oxå. Vi behöver städa av för på fredag kommer sonen med flickvän & Memphis the cat hem. Vi ska fira min födelsedag :-) Imorgon blir jag 45år :-)

Ha en riktigt fin onsdag!☀

12 kommentarer:

  1. Jösses vilken otur din dotter har, hon verkar dra till sig alla möjliga jobbiga sjukdom stadier. Hoppas hon blir av med de där snabbt o att det är helt ofarligt. Ser faktiskt lite ut som när jag blev biten av jordloppor efter en dag i skogen ((för många många år sedan) läkaren sa att normalt känner man inte dom men jag var väldigt känslig :( hihi, de kliade så in i helsike ska jag lova men med salva gick de bort. Har aldrig råkat ut för de senare i livet - så ??? Nåväl måtte de försvinna på henne snabbt.

    Oh vad skönt att du mår bättre. De glädjer mig, de glädjer mig alltid när folk mår bra, för de e vi alla värda tycker jag.

    Oj då de e till att fylla år oxå...:) säger tyst grattis i förskott då.
    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre :)
    Här är det lite si o så med det..vädret gör ju sitt till också!
    Nejmen, vilken otur dottern har! Hoppas att det ordnar sej!

    Sköt om er!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken otur er dotter har. Och hon som verkar varit så pigg nu ett tag. Svensk sjukvård är inte som det har varit. Hoppas att hon får hjälp inom kort♥
    Skönt att du känner dig bättre vännen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Men usch då, så mycket hon skall behöva dras med. Och alla dessa turer till och från läkaren. Hoppas att det skall bli ordning med det hela snart. Kram

    SvaraRadera
  5. uj, hoppas att ni får veta vad det är med dottern, det där låter inte bra
    GRATTIS till din stora dag, en dag i förskott
    kramar

    SvaraRadera
  6. Stackars dottern - är det inte hon så är det du. Och man blir ju frustrerad på läkare som inte vet vad saker är och skickar en vidare. Min dottern hade några konstiga utslag för länge sen och läkaren stod mest och kliade sig i huvudet, hämtade en kollega och så började dom slå i böcker - då kändes det tryggt - not. Men det gick över, hon fick någon salva tror jag. Håller tummarna att det nu går över snabbt och att ni kan få njuta av den långa helgen med fint besök. Må Gott

    SvaraRadera
  7. Skönt att du mår bättre, kanske tur nu när dottern fått problem med utslagen på benen. Ja så du kan stötta henne, det var förfärligt så det ser ut. Hoppas nu hon snart nog kan få hjälp, det är så mycket om och men i den svenska sjukvården. Tålamod med all väntan är nånting man måste ha verkligen....
    Grattis på födelsedagen i morgon, du är ju rena rama ungdomen..**
    Kramar♥♥

    SvaraRadera
  8. Men fy vad det såg ut! Hoppas hon får snabb hjälp... Vilken skillnad mot den spanska sjukvården. Jag minns när läkaren på sjukhuset här i höstas sa åt mig (när jag gärna ville åka hem efter ett par dagar):
    - Vi släpper inte ut dig härifrån med samma symptom som du hade när du kom in.

    Stort GRATTIS i förskott!
    :-)

    SvaraRadera
  9. sv: Vi belönade oss med både god mat och dryck efter alla trappsteg i Biar.
    :-)

    SvaraRadera
  10. Men jösses så dottern ser ut på benen! Ser inget vidare ut. Hoppas att ni får hjälp fort, att det är ofarligt och går över snart.

    Skönt att du mår bättre nu och att du får sova på nätterna.

    Grattis på din dag...igen!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Skönt att du mår bättre men inte roligt att dottern har dessa utslag, hoppas man kommer fram till en diagnos. Ha en fin söndagstorsdag! Kramisar! ♥

    Och grattis igen! Hi hi! :-)

    SvaraRadera
  12. Hjälp så det ser ut och hjälp så sjukvården agerar...........får skyllas på politikerna som monterar ner enhet efter enhet .....sjukvård skola äldreomsorg mmmmmmmmmm

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis