fredag 9 maj 2014

Stugpremiär...❤

Idag är det premiär för mig & Zingo.... Stugpremiär...
Maken har varit i stugan & sovit en natt & hjälpt mina föräldrar med köket. Ett nytt kök håller på att växa fram...
Men jag & Zingo har inte varit där än... Eftersom jag blev sjuk så har inte orken funnits till stughäng... Men i eftermiddag åker vi, jag, maken & Zingo & kommer hem på lördag eftermiddag. ❤ Jag vet en som kommer börja skrika i bilen minst 10min innan vi är framme... så fort han känner igen sig... När vi sen anländer till destinationen kommer han rusa ett varv & sedan ska vatten & leksakslådan ut... Efter det rymmer han för att kolla vad labradoren Astrid gör, men iår har grannhunden flyttat till en annan familj
Astid & Zingo
& största chocken blir nog när han upptäcker att flickvännen Molly inte finns mer utan att det bor en valp i hennes hus... Molly blev sjuk & fick avlivas i vintras...
Zingo & Molly ❤

Vi får hoppas att Zingo och Fanny blir bästisar istället... 

Egentligen är vi utkörda hemifrån... Dottern skulle träffa sin "bästis" K. En av tjejerna från tjejligan som gjort en långresa på 3månader, kom hem på Valborg en månad innan det var sagt... På Valborgsmässoafton jobbade dottern till 23.30 sen körde maken henne till en av killarna i gänget från gymnasiet. De hade övertygat henne om att komma dit för de hade en överraskning. När dottern kom till festen så var K där,  bästisen som hon inte träffat på 3månader... "LYCKA"

Haha hittade detta underbara klipp på youtube på dottern & K

Vi handlade lite igår eftermiddag. Förra veckan kostade svenska färskpotatis 149kr/kg i måndags när vi provsmakade kostade dem 89kr/kg & igår "bara" 34.90kr/kg.. Det går åt rätt håll :-D

Vem vinner ikväll? Benjamin eller Steffo?
Jag håller på Benjamin!
Bild lånad på David Hellenius Instagram :-D


Dags att ta tag i dagen..

Ha en härlig fredag! ❤






13 kommentarer:

  1. Mysigt att få börja vara i stugan igen! Men än är det kanske lite för tidigt för att bada :)

    Jag håller tummarna för Benjamin. Men sonen här hemma kan bara hålla en, eftersom han skadade sin vänstra tumme i går igen. Satt på akuten mellan 23:00 och 02:00 i natt.Fastnade i en pelarborrmaskin :(
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite stughäng, synd att vädret ska vara så dassigt, fast det kanske är bättre hos er.
    Nu har jag skrattat åt tokiga tjejerna, vad kul dom hade, och även jag..*L**..
    Så gott, om några veckor är det bara färskpotatisen som gäller. Hoppas nu att Zingo finner en ny lite kompis i Fanny. Var Molly en Berner sennen, det ser ut så? Jag har haft två stycken för längesen, underbara hundar....
    Må bäste man/kille vinna i kväll,synd det inte blev nån kvinnlig konkurrens i finalen förresten...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  3. Gott med stughäng men konstigt för Zingo men det går nog bra och kul med ny kompis - det är väl konstig hur hundar kan bli i bilen när man åker till en favvoplats. Min vovve blir sån varje gång vi numera åker mot hemmet från att varit någonstans. Och när vi åker till hundträffarna likaså. Förra jycken blev till sig när vi åkte till favvoplatsen i skogen. Må gott och må solen också hitta dit.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det är skönt ute vid stugan. tyvärr så tittade vi inte på Lets Dance, har inte följt det programmet såg på Lisa Nilsson istället igår kväll. det var riktigt bra det programmet, tycker hon sjunger bra.

    SvaraRadera
  5. Fina söta vovvar och fin video.
    Lördag nu och vi vet ju vem som vunnit dansen. YEES för Benjamin min favorit. Men bägge kämpade bra.

    Önskar dig en skön lördag nu!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  6. Jag höll också på Benjamin - den mest värdige vinnaren :-)

    Jösses vad lycklig han ser ut där han springer, Zingo :-)

    SvaraRadera
  7. stackars, stackars Zingo, hoppas verkligen att han och Fanny blir bästisar, du får berätta sedan hur det går
    jo, och så vann ju Benjamin :) jag har hållit honom som vinnare redan från början
    önskar dig en fin helg
    kramar

    SvaraRadera
  8. Hahaha vad dom hittar på tjejerna. Men jag fick mig ett gott skratt :-)

    Hoppas ni har haft ett bra stughäng, vädret är ju iaf fint idag. Tråkigt för Zingo att hans kompisar inte finns kvar men han blir säkert bästis med den nya lilla vovven :-)

    Ja Benjamin vann ju Let's Dance och det tycker jag var rätt. Steffo har ju gjort väldigt stora framsteg men dansmässigt så tycker jag att det inte var någon tvekan om att Benjamin skulle vinna

    Ha en trevlig lördag!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Haha! Kan ju inte låta bli att skratta när man ser tjejerna! Vad roligt att de är återförenade igen:-))

    Hoppas du får njuta av stugvistelsen nu och att ni har fint väder. Här är det mest molnigt och regn!

    Ha en riktigt skön kväll!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Härligt med stugan, vädret kunde ha varit bättre men man får hoppas att dte vänder ganska snart. Kram

    SvaraRadera
  11. Hahaha...ungdomarna såg ut att ha hur roligt som helst.
    Fina ungdomar!
    Jag höll tummarna på att Benjamin skulle vinna. Och det gjorde han :)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Söt video....ha en skön vecka...........

    SvaraRadera
  13. Låter lovande med stugpremiär. SOMMAR på gång! =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis