onsdag 11 juni 2014

Har legat av mig...

Dåligt med blogginlägg från mig o jag är urkass på att hälsa på hos er.. Känner mig LÅG...
MEN jag ska försöka bättra mig o klättra upp i stämningsläge tänkte jag ;-)

I söndags var jag o maken nere o kikade på alla fina bilar o uppklädda studenter som skulle på balen. Makens syskonbarn gick tillsammans o vi lyckades föreviga dem :-)
Hoppas de båda hade en fantastisk kväll!

Här i stan var det en student som skadades allvarligt när de åkte flak. Han slog huvudet i en bro, det sägs att han satt/stod högre än övriga på flaket. Idag var det en student i Borlänge som ramlade av flaket o blev påkörd... Tror man måste ha bättre regler ang flakåkning. När dottern tog studenten ifjol så hyrde de ett stort flak från en firma i Göteborg. De hade många regler och stannade ideligen om någon inte skötte sig. Tror det är bra med restriktioner det är ju ändå ett gäng inte helt nyktra ungdomar som åker oskyddade i trafiken... Vore synd om man förbjöd flakåkning på studenten. Det är ju så kul... Men man behöver nog se om regelverket... 

Idag har jag varit hos barnmorskan och satt in en hormonspiral. Usch vad obehagligt det var. Min oro för detta var befogad...men barnmorskan var fantastisk...  Nu får vi hoppas att detta kan hjälpa mig att få behålla "blodet i kroppen" så jag inte får blod & järnbrist igen... 

Igårkväll låg jag i sängen och tittade på Strömstedt & Freud som gick på 1.an En mycket bra föreställning med Humor, psykologi och många av Niklas Strömsteds bästa låtar. Se den på SVT.se om ni inte har sett den... Den är väl värd att se :-)


Jo jag kan ge ett boktips oxå ;-) Fick en bok av sonen & flickvännen när jag fyllde år. Kaffe med Rån. Den var verkligen rolig.


Ha en fin kväll! ❤️








12 kommentarer:

  1. Bloggvärlden är som den vanliga världen, ibland blir man låg och håller sig undan lite. Kul du är tillbaka för de är bättre och roligare att vara hög :) Ja de e lite läskigt de där med olyckorna, de händer mycket, men som du säger, de e ju synd om de försvinner för om en del kan ha lite regler så borde ju alla kunna de så de blir säkrare.
    Kramiz o go afton

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder ....
    Usch,ja det är otäckt med alla dessa studentolyckor :(

    Önskar dig en fin kväll/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikar in igen & beundrar bilen,klänningen & det vackra håret .....
      Svar mé Här är det inte bra & tyvärr blir det inte det heller bara att kämpa på - Men jag är ju som "sagt" Obotlig Optimist oxå hihi

      Ha dé gott & Hälsa din fina student/Kram

      Radera
  3. Skönt att höra ifrån dig - har undrat lite och har också tänkt att studenten som råkade illa ut fanns i eran krets. Stackarn en dag som ska vara så lycklig slutade hemskt för alla inblandade och anhöriga. Usch. Men som jag förstår på media så ska han klara sig. Ja dom tänker sig inte så noga för när dom står där och är så lyckliga och kanske lite för rusiga också. Fina syskonbarn och vilket hår. Är dom kusiner eller syskon. Får nu hoppas att du klättrat färdigt och är tillbaka där du hör hemma. Må gott

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det otäckt med alla dessa "flakolyckor" som inträffar varje år. Säkerheten behöver verkligen ses över.

    Vad fina dom var, "era" studenter :-)

    SvaraRadera
  5. Trist att du känner dig låg, hoppas du snart är lite bättre till mods och mer på hugget...

    Fina din makes syskonbarn var :)

    Läste i tidningen om olyckan, så trist... Hoppas de får ordning på flakåkningen för det hör till...

    TACK snälla för din grattishälsning!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Jag är också urkass på att blogga just nu, det flyter inte på och ingen riktig lust heller. Men det brukar ju gå upp o ner med bloggeriet....
    Festligt är det med alla avslutningar nu, men oerhört tragiskt med dom som har fallit av lastbils eller traktorflak. Dom är ju inte precis nyktra dom som åker så bättre kontroll behövs allt med tanke på säkerheten.
    Programmet med Strömstedt såg jag när det gick förut,väldigt bra o underhållande,
    Nu börjar solen visa sig mer o mer,perfekt när utspringet för alla studenter precis har varit och dom ska i väg....
    Kram o ha en fin helg♥

    SvaraRadera
  7. Förförligt med alla olyckor kring studenten. Det gick ju riktigt illa uppe i Stockholm där en ung man dog i vattnet..Jag ryser. Håller med dig. Borde bli bättre regelverk för dessa dagar.
    HOppas du mår bättre med spiralen. Att få järnbrist är gräsligt. Innan jag opererade bort min livmoder hade jag ett hb på 69..Det var allt annat än roligt. Sen piggnade jag till och nu ligger det alltid bra.
    Ha en skön lördag. Nu ska jag iväg och simma. <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  8. Jag har också varit på student fest. Äldsta dotter tog studenten i går :)
    Den där boken läser dom på jobbet för våra pensionärer. Det sägs att den ska vara jättebra :)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag bloggade inget alls igår..idag har jag skrivit 1 inlägg..vet ej när jag bloggar nästa gång..känner mej även låg..

    Kram<3

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder :) Ser lyckat ut. Jag har själv legat av mig, men det har man rätt i man får blogga när tid och andan faller på. Kaninstatyn, den har funnits i många år i stan så den är inte ny. Hoppas att du har en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  11. Man måste få ha bloggtorka och känna sig lite låg ibland. Kom tillbaka när du orkar!
    <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis