söndag 29 juni 2014

Hundmyyyyys delux ❤

Igår eftermiddag var jag, maken & Zingo hembjudna till våa kompisar J&P. De har 3 st bichonfrise & en chiwawa/prazky & just nu har de 5st 5v gamla bichonfrisé valpar... Så ljuvligt söta :-)
Chubby & jag vi är goda vänner... fastän lite olika... ;-)


Så igår var det 10 st hundar som höll koll på varandra... Jag har alltid med mig lite godsaker till hundarna, men igår lyckades den lilla chiwawan få tag på det stora benet jag hade med till Zingo & låg & mumsade på det en lång stund :-D "tjuv" ;-)


Vi blev bjudna på mat i min smak.. Bakpotatis, lövbiff sallad & en cremefraichsås till potatisen med vitlök & fetaost. Vi fick även vitlöksbröd & så fanns det lite annat smått & gott att ha i sin bakpotatis.. Sååå GÖTT!!!
Till kaffet fick vi en vaniljcheescake med färska jordgubbar.. Den var mumma & den har jag bett att få receptet på :-)
Vi hade en super mysig kväll med mycket prat skratt hundgos & fotboll.. Ja det sista var iof inte jag & J så noga med men gubbarna ville ju titta.. Spännande var det iaf då det blev straffar :-)
Fick oxå träffa minsta dottern F igen & J,s son som är jämngammal med min dotter & hans tjej.. Trevligt :-)


Jag blev uppvaktad av P&J oxå... Fick ett presentkort hos Proffesionails där man kan göra nagelförlängning eller pedikyr.. Snällt av dem :-)

Jag & maken var hemma vid 23.30 tiden. Så satt jag & dottern & pratade en stund, kollade klart på Bodyguard & sedan la jag mig & hon åkte iväg på "äventyr" sicken nattsuddare... Nu sover hon dock middag... Så går det när man inte sover som man ska på nätterna... ;-)

Idag har maken spelat golf, jag & Zingo har tagit en rejäl långpromenad. Maken har grillat kycklingklubbor & till det åt vi sallad, melon, färska klyftpotatisar & en sås på cremefraich.. Mums!

Häromkvällen var jag, dottern & Zingo på hundrastplatsen. Bus, träning o massor att lukta på. En fin kvällstur med 2 av mina ❤️❤️-an


Vi har gråväder idag. Igår regnade det precis hela dagen... Jag o maken var i grannkommunen en sväng o på vårt köpcenter. Köpte med en fin orkidé & en flaska vin till våra kompisar. Maken fick även köpt ett par jeans i 3/4modell o jag fyndade. Jag köpte 2 bh på Lindex, de hade tydligen bh-dagar denna helgen.. Ta en bh betala 199kr ta 2st för 249kr inte fel :-) 



Ha en fin söndag! ❤

15 kommentarer:

  1. Jag vill också ha sol törstar efter ljuset och värmen men det fortsätter vara grått och åter grått. Riktiga små karameller de där valparna. Jag har jämt haft djur men efter sista katten bestämde jag mig att nu får det räckka. Jag lånar Nisse den lilla pudeln när jag blir sugen. Vet ju i och med sonen att det kan vara besvärligt med ämnesomsättningen. Hoppas att det rätar ut sig snabbt. bedrövligt när man inte får känna sig helt pigg i kroppen. Man vill ju så mycket men orkar inte
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Men så söta, hundvalpar är ju så gulliga, tänk om de kunde fortsätta vara så små :)

    Låter som du haft en bra helg, gott för dig!!

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Åh, man blir ju sååå valpsjuk av dessa små knyten...valpdoft o bebisdoft det är gott att snusa på.
    Du får lägga ut receptet på cheescaken om du får det, den verkade riktigt mumsig..**
    Vilken härlig inhägnad rastplats ni har, det måste vara toppen
    Kram vännen o ha det gott♥

    SvaraRadera
  4. Nämen så söta, förstår att du blev lyrisk och ville mysa :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Guuuu va söta! Hur fina som helst :-)

    SvaraRadera
  6. Naw...De är berdårande söta jue & ...
    Så fin du är där du sitter & myyyyyser/Kram

    SvaraRadera
  7. Men hallegosingen då vilka söta valpar!!! Man blir ju helt såld :-) Att du klarade dig utan att smuggla med dig en hem... ;-) Och vad gott ni fick äta då, smaskelimums!
    Bra erbjudande på bh. Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  8. Men åh vilka små godingar, tror jag hade smugglat ned en i fickan. Receptet på cheescake får du gärna dela med dig av. Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Åååå vilka söta små valpar!
    Wow...där tjänade du ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så söta små valpar :-) Låter som om ni hade en riktigt trevlig kväll hos J&P med smarrig mat :-)

    Jodå...en annan nattsuddare (jag) träffade allt på din nattsuddare till dotter i fredags ;-)

    Ha en bra tisdag!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Jösses jag smälter, vilka underbara små varelser. Måste varit svårt att engagera sig i vännerna, när de hade så många godingar hemma :) god mat o lite uppvaktning oxå, kan de bli bättre. Jag blir nästan sjuk när jag ser hundvalpar, jo jag hälsade ju på en av våra igår, som en gammal kompis har, fast han är ju 6 nu :) men söt som få.
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Dom är ju sååååå otroooooligt söta. Man vill ju bara äta upp dom så söta som dom är. Härliga varelser.
    Hoppas nu din dag blir JÄTTEFIN och varm wowkram från mig!

    SvaraRadera
  13. Åhhh så sööööta!!
    En väldans tur att jag inte var där! Jag är sååå svag för bichon frise.

    Mycket god mat presenterar du - mums!

    Ha det så bra du nånsin kan! Kraaaaam

    SvaraRadera
  14. Meen så söta..!!! inte kan du väl låta bli att låta en sådan liten going flytta in hemma hos er.. ;)

    kram

    SvaraRadera
  15. Fredag är det och finväder har utlovats, men just nu är det ganska grått med en aning av blått...hoppas på sol sen i dag...**
    Ha det gott vännen o sköt om dig♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis