måndag 16 juni 2014

Strålande solsken ☀

Denna helgen har vädret visat sig från sin bästa sida.. Strålande solsken ☀ Det vill man ju inte klaga på...
I fredags efter makens jobb åkte han & min pappa iväg för att hämta båten från vinterförvaringen. Det verkar som sonen kommer vara i stugan en del i sommar & då kan jag tänka mig att åka båt stör högt upp på att vilja göra listan. Sonen jobbar nu. Har 3 eller 4v kvar på sommarjobbet. Sen ska han åka en vecka & fiska i Norge. Sen är han ledig resten av sommaren. Hans flickvän börjar jobba efter midsommar & jobbar 10v så han tänkte nog passa på att vara i stugan när hon jobbar. Vi får väl se...
Midsommar ska de vara med oss iaf. Så det blir mina föräldrar, jag&maken, sonen med flickvän, Zingo & Memphis the Cat :-) Blir säkert trevligt... Hoppas på bra väder torsd-sönd ☀

Dottern ska vara med kompisar på midsommar. Hon jobbar till kl.16 & sen är hon ledig helgen. Hon har jobbat denna helgen som har gått. Men har jobbat kväll & suttit/legat ute i solen på förmiddagen ett par timmar :-)
Det har jag oxå gjort... Njutit av solen ☀ Varit på Knorren både lördag & söndag så Zingo fått svalka sig. Maken har spelat golf både lördag & söndag förmiddag. I lördags hade han shorts på sig & man kan säga att hans ben är minst sagt grisskära :-D



Idag ska jag köra dottern till Uddevalla. Därifrån åker hon med en av restaurangägarna & en tjej från en annan restaurang för att tävla i Whopper Challenge i Malmö. Kl 17 startar tävlingen. Jag håller tummarna att det går bra... MEN oavsett så är det en kul grej att vara med på. De är ju 2 tjejer från dotterns restaurang, en från Töxfors & 1 från Göteborg som gick vidare från Whopper Challenge i Göteborg. Idag är det således FINAL i Malmö. Man skall på kortast tid göra en så perfekt Whopper (hamburgare) som man kan. Det tas tid, man tittar på utseendet & sedan väger man hamburgaren & alla ingredienser. Hamburgaren ska göras på max 20sek, gärna snabbare ger +poäng, annars får man avdrag. Ikväll ska de på fin middag tillsammans med alla Franchisägarna i Malmö. Blir övernattning på fint hotell & så kommer de hem i morgon eftermiddag :-)
Låter som 2 roliga dagar tycker jag :-)

Dags att sätta fart....
Ha en fin måndag!❤


10 kommentarer:

  1. Vilka härliga foton - ser riktigt gôtt ut :)

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig bild på soldyrkarna - ser gott ut. Och krypa in bakom ryggen - det känner jag igen både sen min lille och nu - och det är lite trängre numera men också samtidigt väldigt mysigt. Vi hade också sol och härligt väder - dock lite blåsigt i lördags. Håller tummarna för dotterns tävling - inte för att jag förstår att man kan tävla i sånt men det är mycket man inte förstår ;) - Må gott

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som ett par riktigt roliga dagar för dottern oavsett hur det går.Jag önskar henne verkligen lycka till, det är ju alltid kul att vinna..**
    Gillar Zingo att sola,hehe... Peppe o Bamse kan ligga ett tag och pressa, sen blir det skuggan. Bamse brukar gräva en grop och lägga sig i...
    Tänk att det är Midsommar snart, jag kan inte riktigt fatta det, så fort går tiden,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  4. Ja du det här med att läsa och skriva blogg går lite upp och ner även för mig. Jag har valt att skriva en gång i veckan numer och det är vad jag orkar med. Sedan läser jag några däribland din som jag tycker är trevlig. Det är så härligt att läsa om dig och din familj och det liv ni lever. Jag är ju likadan. Familjen betyder allt för mig. Så mysigt med midsommar ihop. I år är vi utspridda och jag och sambon har inte bestämt än vad det blir. Min mamma och pappa vill att vi kommer till umeå och firar med dem och min syster med sambo. Sambon har en vecka semester efter meidsommar så håller jag ihop så åker vi nog dit. Ha en fin helg med de dina

    Ps. Det som krånglar i magen är vad man tror nervskador i framförallt levern. De ger smärta men är inte farligt. Pratade med doktorn idag och jag ska ta prover på fredag så får vi se hur värdena ligger just nu. Värst är tröttheten som kommer flera gånger om dagen. Roligare än att sova finns ju.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Rolig tävling! Håller tummarna för dottern :-)

    Han verkar gilla närhet, Zingo. Mysigt!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Oj, det låter både svårt och som en rolig tävling. Hoppas att det gick bra. Men några roliga dagar får hon i allafall. Nu håller vi tummarna så det blir sol även till midsommar. Här blåser det som vara den idag. Ha en fin midsommarvecka.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  7. Ja fint väder har vi verkligen haft. Håller tummarna att det håller sig över midsommar oxå.

    Göra en hamburgare på 20 sek! Det var inte mycket tid. Hoppas det gick bra för dottern och att det var trevliga dagar hon hade i Malmö.

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Fasiken...ni har ju sommar ju!
    Hmmm...i går hade vi 5 grader på morgonen :(
    Måtte värmen komma hit också snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Slinker in o önskar Glad Midsommar.
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. GLAD MIDSOMMAR ♥
    Kram Helene.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis