tisdag 3 juni 2014

tooo much for me....

Igår gick det i ett hela dagen.. Det blev änna för mycket för mig & varmt var det oxå...
Efter att ha fixat mig & ätit frukost gick jag & Zingo en rejäl förmiddagspromenad. Vi hann mellanlanda hemma innan vi åkte vidare till hundtrimmet där Zingo skulle bli klippt. Förra gången verkade han tycka att det skulle bli kul att klippa sig, men denna gång var han "svårövertalad"... Som tur var så var det den yngre tjejen som tog emot & som även klippte honom. Henne gillar han :-)

Jag lämnade Zingo, uträttade ngr ärenden, man måste passa på när man har tillgång till bil på dagtid, innan det var dags att hämta honom igen. Då strulade hundtrimmets kortläsare så jag var tvungen att åka till stan & ta ut pengar samt åka tillbaka & betala. Samtidigt ringer dottern & har missat bussen från jobbet. Jag & Zingo hämtar dottern på jobbet. Mellanlandar hemma. Jag lämnar dottern hos tandläkaren, åker hem & tar ut Zingo. När jag kommer in med honom ringer dottern och vill bli hämtad. Åker & hämtar henne & hem igen för att laga mat. Då upptäcker jag att det skummar konstigt ur vattenkranen & vattnet är grumligt... Ner till grannen & frågar om de har samma problem, men det har dem inte... Nu var detta övergående & förmodligen luft i systemet...
Efter maten åker maken iväg för att jobba lite tsm med tvillingbrodern & jag kör ner dottern till vårt köpcenter & blir gående där nere tills hon uträttat sina ärenden. Vi blir sen tvungna att hasta in till stan för medicinen jag skulle ha var slut på alla apotek på köpcentrat. Vi hann precis & hann även med Rusta där dottern skulle handla... Väl hemma igen var det dags för nästa Zingowalk & ett litet röj i ett skåp innan jag landade i soffan helt slut...
Kände hur det brände i alla muskler & jag var yr i huvudet & idag är jag slut som människa & kroppen värker... Men annars är det bra ;-)

strax dags för en Zingowalk i det lite sämre vädret. Är växlande molnighet idag & det verkar som om det kan komma regnskurar frampå dagen...
Ha en fin tisdag! ❤

11 kommentarer:

  1. Men jösses vilken dag! T om jag (som inte har den värken du har) hade blivit helt slut efter en sådan dag. Så jag förstår att du känner dig slut som människa och att kroppen värker.

    Tycker faktiskt att det är lite skönt att det är svalare idag. Igår var för jäkla varmt ute.
    Ha en skön dag och vila upp dig!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Phuuu...vilken hektisk dag!
    I dag får du slappa och ta det riktigt riktigt lugnt!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Oj vilken dag. Jag blir trött bara jag läser om den.
    Hoppas dagen blir vilsam för dej. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. pust, efter en sådan dag skulle vem som helst vara helt slut
    jo, det blir nog regn i eftermiddag
    kramar

    SvaraRadera
  5. Jösses! Jag blir alldeles matt bara av att läsa allt du haft för dig... :-) Inte konstigt att du känner dig hängig idag. Hoppas du ändå får en fin dag! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  6. Pust - ja det var en flygande fläng hela tiden och inte stannade du och höll tass ;) Han tycker nog det är rätt skönt efteråt - det gjorde min lille efter att han trimmades även om det inte var kul för stunden att bli ryckt i pälsen. Speciellt när det är varmt. Grått här också idag kom 3 droppar regn. Får hoppas du fick en lugnare dag idag. Må gott

    SvaraRadera
  7. Åh... Rusta! Saknar Rusta här... Får åka på Jysk nån dag, det är inte heller så dumt.
    :-)

    SvaraRadera
  8. Haha, som med oss människor. Vissa frisörer gillar man bättre. =D

    SvaraRadera
  9. Oj oj jag blev trött o snurrig bara av att läsa om din dag...nu önkar jag dig en god helg, hoppas den blir bra, värkfri o fin. Ta´t lite lugnt i den :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Du skulle ha följt med mig till Turkiet. Jag har inte gjort ett skit på en hel vecka ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Det var full rulle där, en massa bilåkande. Då får du ta en "fri" och en dag med egentid. Det är du värd. Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis