torsdag 31 juli 2014

Blåsigt...

Det är blåsigt idag & det var blåsigt igår. Men solen sken ändå så det var skönt. Men efter att både getingfällan och min glasflaska full med cider blåst omkull på altanen bestämde vi oss för att äta middagen inne. Det blev ugnsbakad lax med lime o färsk chili i folie, färskpotatis o en sås på cremefraich, majonäs, cayennepeppar, räkor & rödlök GOTT!

På dagen åkte jag o maken en liten sväng till Lottas lada på Skaftö. Det brukar bli ett besök där per semester. 

Det fanns inte så mycket kul, men maken fick stillat sitt glass sug o jag köpte ett snyggt armband. 
Efter besöket på Skaftö åkte vi tbx till Zingo & gick ner till bryggan för bad. Han var inte så noga igår. Det blåste & var högvatten. 

Eftermiddagen firade vi på bästa sätt i solen på altanen 
Med korsord :-)

Idag är maken på Torreby & spelar golf. Jag har städat storstugan. Dammat, dammsugit, tvättat golv & gjort rent i badrummet. Vi planerar att åka hem i morgon & man vill ju lämna tillbaka stugan i bra skick. Men överallt blir det fullt med frömjöl från björk... Men det som är borta är borta :-) 

I tisdags efter brygghäng & högrevsfärsgrillade hamburgare åkte makens tvillingbror & hans sambo hem. Vi hade ett trevligt dygn tillsammans :-) 

Både igår kväll & i föregår kväll har vi tagit långpromenad med Zingo i de mysiga omgivningarna. När det är 22 grader i skuggan orkar både 2-benta & 4-benta gå längre promenader. Den hettan vi haft senaste veckorna har gjort att ingen orkar röra sig...

När vi var ute m båten hittade vi detta lilla Place på en ö... Strandnära kan man minst säga... Norsk flagga... Såklart ;-) 
Vad tror ni det kan va värt...? 

De sista dagarna har man inte kunnat ringa mig. Det blir upptaget. Både sonen o dottern har fått ringa till sin pappa ist. Jag har trott att det haft ngt m täckningen att göra... Idag när jag kikade på min iphone såg jag en halvmåne före batteriet. Skickade ett sms t dottern & frågade vad det betydde.... 
Fick till svar "stör ej" & det ger upptaget ton till den som ringer :-P 
Haha man lär sig ngt nytt varje dag :-D



Ha det fortsatt fint i sommaren! ☀️⛅️




8 kommentarer:

  1. Ni har det verkligen toppenbra :-)

    Fast det där frömjölet från björkarna... Det kan jag inte påstå att jag saknar från Sverige ;-)

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det väldigt trevligt. Och jag gillar inte heller när det blåser.
    Du lärde mej något nytt; att man kan ställa in stör ej på fonen! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har ju semester så klart du ej ska störas :) Sista semesterdagen och det är skönt väder så kanske kan det bli en längre promenad idag för det har ju som du säger inte blivit av för ingen kan klara av det i värmen varken 2 eller 4 benta. Må gott

    SvaraRadera
  4. Totalt så har nog denna semester hittills varit en av de bättre. Har visserligen en vecka kvar så mycket kan hända:-))!
    Korsord verkar vara den stora innegrejen denna sommar.

    SvaraRadera
  5. Hahaha som sagt man lär sig nåt nytt varje dag. Tur att ungdomarna kan. :)
    Vilken underbar sommar vi har! Bästa ever!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Låter härligt fast blåst gillas inte här heller hihi ....
    Ha en gooer Lördag/Kram

    SvaraRadera
  7. Låter härligt fast blåst gillas inte här heller hihi ....
    Ha en gooer Lördag/Kram

    SvaraRadera
  8. Getingar är för jobbiga så här på sensommaren!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis