tisdag 29 juli 2014

Det är kyligt ☀️

I lördags eftermiddag växte ovädret in från Göteborgsområdet... Jag plockade ihop allt ute o vi satte oss under markisen när de första dropparna kom... Det mullrade på avstånd... Pang sa det bara så kom det världens kastvind, åskan låg precis över oss o himlen öppnade sig... Då blev det lite bråttom... Zingo gömde sig i duschen o vi inomhus.... Regnade o åskande rejält i ngr timmar & på en timme sänkte sig temperaturen från 32 grader till 22 grader... 
Men det var välbehövligt med en urladdning :-) 

På söndagen hade vi bara 25 grader i skuggan klockan 10 på förmiddagen :-) 
Maken gick ner till en av grannarna och hjälpte honom att bygga en grind. Jag lämnade Zingo själv, tog med mig vatten, korsord, bikini o handduk o begav mig till bryggan. Så sköööööönt att bara ligga där o njuta... 

Nästa generation krabbfiskare intog badflotten med sina föräldrar o morföräldrar. Det är inte så längesedan vi tillbringade timmar med "våra små" o fiskade krabbor... De älskade det :-) Det gjorde mig varm i hjärtat att se ❤️
Efter ett par timmar gick jag upp o hämtade Zingo så han oxå fick bada 
Efter badet fick Zingo en knäpp.. Han rymde 3 ggr från stugan. Bara drog iväg o låtsades som han inte hörde mig.. En av gångerna sprang han upp på en av grannstugornas uteplats o bajsade.. Grrrr funderade på att "vri nacken" av honom ;-) 

På kvällen var vi erbjudna till "grindgrannarna" på ett glas vin. De har två små hundar som är lite fega o osociala & inte förtjust i andra hundar. Men Zingo o en av hundarna fann varandra. Deras husse o matte blev glatt överraskade :-) 
Det var en trevlig kväll som vi avslutade lite abrupt när det började åska vid midnatt. Zingo är så rädd så vi fick i rask takt gå hem 

Igår på morgonen åkte jag o maken till Torp och handlade. Sen kom makens tvillingbror o hans sambo hit till oss. Vi badade, strosade länge på grunt vatten o de plockade fina snäckor 
Det var 25 grader i havet på det djupa igår o varmvatten där vi strosade. 
Efter bad blev det lunch. Melon, lufttorkad skinka, vitlöksbröd. Gott! 

Satt länge o pratade o sen tog vi en liten tur med båten o visade de närmaste omgivningarna 

Härligt!
Väl uppe i stugan igen blandade tvillingbrodern varsin mojito till oss. Gott! 

Sen blev det Mickisgjord Västerbottenostpaj & & kräftor från Kin(n)a ;-)  Lite ost o kex Inte dumt alls :-) 

Nu är det strax dags för en morgonwalk med Zingo o sedan frukost tam med våra gäster. 
Solen skiner o det verkar bli en fin dag idag oxå :-) 
Ha en finfin Tisdag! 










7 kommentarer:

  1. Ser ut som ni har det underbart. Vilken sommar vi har och att man kan bada hela tiden. Vi ligger på 27 grader i havet och det har aldrig hänt. Det blir nog sommaren som man minns som lite speciell. Enda smolken i bägaren är att bilen lagt av men hoppas den blir klar idag. Ser härligt ut att ligga ensam i sina tankar på bryggan. Här blir det inte så mycket av det för barnbarnen kräver sitt. Ett sant nöje att vara o bada med dem Ha nu fortsatt bra sommardagar Kram

    SvaraRadera
  2. Jag sa samma som du. Att det var kyligt (fast jag använde ordet kallt) och maken tittade på mig och sa "24 grader... ". =)

    Vilket kanonställe!

    SvaraRadera
  3. Underbara värme! Jaja om det kommer en och annat dunder och regn...det är en världslig sak ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj vad gott med kräftor! Måste kolla om dom har tagit hem några till den skandinaviska affären ännu. Dom spanska (spanskkokade, alltså) är inte alls lika goda. Knappt nån sälta och inte dillkokta.
    :-)

    Ni ser ut att ha det toppenbra!
    :-)

    SvaraRadera
  5. Så härligt ni har det där.. Ser jätteskönt ut och visst behövde graderna sjunka 10 grader, men det får inte sjunka mera tycker jag. :) När det gäller ugglor (nyckelringar) så javisst virkar och säljer dem. Finns mer att läsa om det i mitt senaste inlägg. Ha en underbar dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Vad läckert det ser ut med kräftorna upplagda på fatet,och utsikten från uteplatsen är ju kanonfin..**
    Den varma sommaren verkar fortsätta, men det skulle behövas regn här. Det lilla som kom i söndags märks inte på den torra växtligheten....
    Jobbigt för Zingo och vara så rädd för åskan, men jag förstår honom, åska avskyr jag...
    Kram o ha det gott i sommarvärmen,
    ( Jo förresten, det var ok för Fia att bada sa barnmorskan, så hon hoppade i poolen tillsammans med barnen sen)...

    SvaraRadera
  7. Vad härligt ni har det!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis