fredag 4 juli 2014

Freeedag :-)

Fredag idag & jag har verkligen legat av mig med bloggen.. Men jag har tappat lite av blogglusten tyvärr.. TRÅKIGT för jag älskar ju att läsa om er & kommentera & inget är ju bättre än när man loggar in & har flera kommentarer.. Idag hade jag 5 olästa & jag är så tacksam att ni lämnar ett avtryck trots att jag inte uppdaterar... Jag vill skärpa mig, men kan inte lova att det blir så just nu ;-)


Igår var jag effektiv faktiskt... Jag dammade & jag dammsög & tvättade golven & min kropp klarade det galant... Det var heller inget jag hade planerat, även fast behovet fanns.. Men väldigt skönt när det är gjort.. Dotterns rum får hon ta själv & även hennes walking closet... vårt "gästrum" där hon har kläder högt & lågt... mest lågt.. där  får hon greja SJÄLV!! JAG RÄKNAR MED ATT DU TAR DET IDAG unga FRK.V :-)

I tisdags kom fotfilen jag beställde innan helgen. En scholl velvet smooth. Jag har letat överallt. Men de är slut, restade & verkar vara slut hos leverantören. Men jag hittade en sida på nätet som hade ngr få kvar & köpte mig en för födelsedagspengar. Jag har länge haft problem att sköta mina problemfötter. Vare sig mina händer, armar, rygg, sida klarar av att stå uppoch ner & fila fötterna med kraft... Men med denna fil som arbetar själv kan man sitta avslappnat & bara hålla i den.. Den kommer bli JÄTTEBRA för mig & jag kanske får tbx en bra fothälsa :-)  Filen fanns att hämta ut på Ica & maken hade bilden så jag & dottern tog bussen till köpcentrat. Vi käkade lunch som hon bjöd på :-) Vi gjorde ngr snabba ärenden, hämtade paketet på Ica & sen åkte vi buss hem. Gick finfint MEN de tar 25kr enkel resa med bussen när man inte har busskort!!! Det tycker jag är SKAMLIGT dyrt!!!



På kvällen gjorde jag en frusen vaniljcheesecake som vi smakade på tsm med färska svenska jordgubbar i onsdags. Sååå gott!


I onsdags eftermiddag bestämde sig min  mobil att gå sönder. Det hörs knappt ngt i luren när man ringer eller blir uppringd. Eftersom jag för ngr månader sen tappade den 2 år gamla mobilen & spräckte skärmen så antog vi att det var telefonen som gav upp nu... Så jag mötte upp dottern på köpcentret för att köpa en ny mobil... Lade ut DYRA pengar på en ny mobil & när jag skulle ringa så var det URUSELT ljud!! Nu har jag gjort ALLT, nästan som jag kan göra.. Jag har pratat med Telia i telefon, de har ringt tillbaka efter att de pratat med sina tekniker, de lotsade mig till teliabutiken. Jag var där igår men jag får INGEN hjälp!!! INGEN FÖRSTÅR VAD DET ÄR SOM ÄR FEL!! Jag blir såååå LEDSEN! Men när dottern vaknar ska vi kolla av om mitt simkort fungerar i hennes mobil.. Jag ringer på 3g nätet  & hon på 4g nätet... Sen kommer jag att ta kontakt med telia igen & de SKA banne mig hjälpa till för annars kommer det att ta hus i.... Det KAN inte vara ngt fel på telefonen, tycker jag, för igår testade jag både den gamla & den nya & båda har samma usla ljud... Det måste vara ngt fel hos Felia....  I övrigt så fungerar den nya telefonen väldigt bra... & har lagom stort minne, den gamla hade lite för litet minne för allt det som jag vill ha i luren ;-)


Nu ska jag ta tag i dagen... Det är lite sol, lite moln & uppehåll... Känns ganska ok :-)
Ha en riktigt fin fredag!

7 kommentarer:

  1. Vad kul att du uppdaterar bloggen, men jag ska ärligen säga att jag är likadan. Lusten att blogga hänger lite ihop med hur kroppen och orken är. Sen finns det ju annat runt omkring som man hellre lägger tiden på. Allt det där går ju upp och ner,och ibland har man hur mycket tid och lust som helst att sitta vid datorn.
    Den där fotfilen verkar spännande, bara den inte tar för mycket, det är inte bra heller har jag lärt mig av fotvårdstjejen.
    Vad tråkigt med mobilen och allt strulande. Att hålla på och försöka få det att fungera med operatör och support kan vara tidsödande och energikrävande, och så blir det inte bättre ändå, hoppas du får nån rätsida på problemet.
    Idag är det både fredag och fint väder, så nu får man njuta av det...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du har härjat hemma! Jag blir alldeles matt av att läsa det bara... :-) Här på Apoteket hade de fått in flera sådana där fotfilar. Och jag såg just på Ullaredsbloggen att de säljer till fyndpris just nu. Tänkte på dig när jag stod där på Apoteket och väntade :-) Ja, det är dyrt att resa med Västtrafik, skitdyrt t o m! De borde skämmas. Tror de är dyrast i landet faktiskt. Idag skall jag resa ända till Tranemo och det kommer bli skitdyrt. Men det är han ju värd, älsklingen :-)
    Hoppas dottern fattade piken och att ni alla får en finfin helg! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  3. Godmorogon! Visst är det dyrt att åka buss här också! Har hört det , inte åkt själv på länge...Kul med ny mobil, men skit då det inte funkar! Jag har en ny mobil också, men vill ha mera minne så jag funderar också på en ny så småningom...
    Har svarat om mina mediciner i dagens inlägg :)
    Härligt med fotfilen, borde också köpa en !

    Ha en fin lördag & helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland finns inte lusten och fantasin försvinner. Men det är bara att kämpa på.
    Inte kan vi väl sluta blogga, heller ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är nog dåligt med "bloggeri" hos dom flesta så här års tror jag.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas det ordnar sig med fånen - sååå frustrerande!

    Hmmm... Undrar om dottern försökte muta sig till en städning där? ;-) Fast hon ser väldigt oskyldig ut... :-D

    SvaraRadera
  7. Äh, man kan inte vara på topp jämt. Min bloggdvala har ju varat i över ett år nu. Men bättre lite då och då än meningslösa inlägg. Tycker jag iaf.

    Besök oss andra när lusten faller på. Vi finns kvar. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis