onsdag 16 juli 2014

Hälsning från bästkusten ☀️☀️☀️


Har haft ngr bra dagar i stugan hittills. I söndags när vi anlände var vi nere vid bryggan så att Zingo fick bada. Pappa badade oxå och maken tog ett premiärdopp :-) 
Han hade dock bråttom upp ;-) 

I måndags åkte jag o maken in o handlade mat på förmiddagen och efter lunch blev det en tur till bryggan 

På kvällen åt vi grillade burgare gjorda på högrevsfärs. Jättegott! 

Igår var det gråväder. Lite växlande på dagen med sol o mycket moln. På eftermiddagen började det regna. Pappa hade köpt seebream som skulle grillas, inte så kul i regnet men lagom till matlagningen blev det uppehåll... 

Jag bjöd mamma på en god mojito 

Ska ni testa att grilla fisk i sommar så köp seebream. Rubba den med grovsalt o låt den dra ngr timmar. Skär snitt under skinnet o lägg i små vitlöksskivor. Fyll med citron o grilla. Vi åt kokt potatis, haricoverts o skirat smör till. Så otroligt gott :-)  Åt detta i Portugal första gången där går seebream under namnet Dourade o det var så gott. Det var lika gott igår :-)

Idag skiner solen o man lovar fint väder i ganska många dagar nu ☀️☀️☀️
Jag ska strax gå upp o ta Zingo en sväng 

Idag ska dottern bjuda sin bror på lunch i Göteborg. Hon ska ta tåget dit o så ska de mysa några timmar tillsammans ❤️

Ha en fin dag!! ☀️☀️☀️





6 kommentarer:

  1. Aldrig sett eller hört talas om den fisken. Spännande. Å mojitos skulle jag vilja bli bjuden på. - Det ser så gott ut. Härligt att ha en stuga att åka till som avbräck på semestern. vill jag med haaaaa :D
    Ha det riktigt skönt och mysigt. Kramen Fia <3

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut där i vattnet. Jättefin upplagd mat i tjusiga bilder som jag gillar. Fisken ser däremot lite.........död ut , hihihi.
    Fina vovven är med åxo.
    Önskar dig/er en SOOOOOOLIG torsdag idag. Men om du INTE har nån sol, så kan du få min efter det att jag varit på stranden...mooooohaaaaa.

    Solkramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket gott!

    Tyckte väl att jag kände igen fisken, hos oss heter den Dorada. Supergod :-)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni har det!

    SvaraRadera
  5. Men guuud så smarrigt det verkar! Måste kolla upp om vår fiskhandlare har sån fisk, annars får jag åka in till stan och Feskekörkan :-) Blev jättesugen på att testa denna fisk :-) Ha det gott, fast det ser jag ju att ni har :-) Kramis! ♥

    SvaraRadera
  6. Men guuud så smarrigt det verkar! Måste kolla upp om vår fiskhandlare har sån fisk, annars får jag åka in till stan och Feskekörkan :-) Blev jättesugen på att testa denna fisk :-) Ha det gott, fast det ser jag ju att ni har :-) Kramis! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis