fredag 18 juli 2014

Har det bra... ⛅️☀️

Fortsätter semesterlivet :-) 
Igår var det ganska molnigt. Jag åkte in till Rotviksbro lite snabbt på fm för att köpa bl.a youghurt. Jösses vad den affären har växt de sista... I år var det ännu större än i fjol och de har allt från mattor, lampor, kläder o mat. Det är mog en riktig guldgruva för det är alltid massor av bilar på parkeringen och folk i butiken.

Zingo njuter av dagarna i stugan.. Han älskar att vara här. Bäst är nog närheten till havet. Dagen höjdpunkt är att vara på bryggan, leka med sin leksak o bada :-) 

Idag skiner solen så jag gissar på bad idag oxå :-) ☀️

Maken o min pappa roar sig bäst de kan med att gräva ut till en ny grillplats. Man har burit/kört bort enorma stenar från "arbetsplatsen" Det blir säkert bra när det blir klart 

Igår eftermiddag smakade vi för första gången på Bellini. En nyhet man hade på systembolaget. Ett mousserande vin med persikosmak. Enormt gott, läskande, lite torrt, "bara" 6,5%, hade en ciderkaraktär & en enormt god eftersmak Det kommer jag absolut att köpa igen :-) 

Till middag igår åt vi Petras Kycklingpasta. Receptet finns i min receptblogg o kan varmt rekommenderas. 
Nu ska jag försöka lea igång min onda rygg, ja kroppen tar INTE semester bara för att jag gör det.. Nä den får man släpa på både i vardag och fest, & så ska jag ta Zingo på morgonrundan och hämta tidningen :-) 
En lagom morgonpromenad. Hoppas jag "hotellfrukosten" är klar när vi är tillbaka ;-)

Ha en fin fredag! ❤️☀️




13 kommentarer:

  1. Va mysigt och härligt ni har det.
    Tack för tipset om vinet. Det ska jag nog prova. Brukar ju inte dricka men det här var lagom starkt. :-)
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gottigt ni har det. Härligt när det är så nära och man kan åka dit utan att behöva resa en hel dag som jag gör till mitt paradis. Bellini - hm - du läskar mig och jag ska nog ta och titta på den på systemet. Dottern ska till Danmark nästa vecka och ska köpa rom till mig så jag kan testa mojito också. Må fortsatt gott

    SvaraRadera
  3. Ha en fin fredag och en fin fortsatt semester.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Härliga dagar ♥

    Nu har jag oxå SEMESTER ♥

    H aen fin helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Det är riktigt bra då en affär har allt möjligt så man slipper ränna runt och Ha sig.
    Förstår zingo har livets glansdagar nu då värmen och den underbara sommaren är här. Både människor och djur lever upp.
    Gott i glaset har du och semester så ljuvligt. Ett till synes gott recept har du åxo. Får kika på det.
    Önskar dig och de dina en fortsatt underbar dag såhär mitt i sommaren. Snart Äre ju mössan som gäller.....Huahua.
    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
  6. Det ser inte ut att gå nån större nöd på er :-)

    SvaraRadera
  7. Ser att du och familjen har det mysigt vid stugan. alltid lika skönt att komma iväg till stugan och fixa samt bara "vara".

    SvaraRadera
  8. De måste väl ha nåt att hålla på med, gubbarna, de blir väl hemskt rastlösa annars och på köpet får ni ju en fin grillplats :-) Kramis! ♥

    SvaraRadera
  9. Underbart!
    Men så har vi ju helt fantastiskt väder.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad härligt ni har det, tur med vädret med. Njut vidare, för mig är semestern slut. Kram

    SvaraRadera
  11. Ni verkar verkligen ha det hur skönt som helst i stugan. Sol och bad, god mat och drinkar :-)
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Att ni har det gott kan jag allt se!
    Fortsätt så, nu visar sig ju sommaren från sin bästa sida :)
    Bellini- det ska jag lätt prova!

    Kraaam

    SvaraRadera
  13. Hemma igen! Snart kan jag läsa och kommentera dina andra inlägg på datorn. :)
    Igen: adressen till din receptblogg?

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis