fredag 25 juli 2014

Inte en droppe regn på flera dar... ☀️☀️☀️

Det är VARMT!! Har varit 33grader varmt i skuggan idag.... Det är i varmaste laget.... ☀️☀️☀️

I tisdagskväll kom dottern hit ut. Vi umgicks på kvällen, på förmiddagen på onsdagen var vi på bryggan o njöt! ☀️
Dottern lärde Zingo hoppa från badflotten. Nu gör han det hela tiden... 

På eftermiddagen körde jag hem henne, gjorde ngr ärenden, kollade post o skickade in räkningar... Idel nöjen ;-) 

Igår på morgonen var maken på Torrebygolfklubb med en av grannarna här i stugan. Jag gick ner till bryggan för att njuta en stund i ensamhet. Hade packat vatten i en liten kylbag, en badhanduk o startade med ett dopp i det blå.
 Fick vara ensam en halvtimma sen kom Hilding Vilding (Zingo) & "morfar" ner o joinade mig. 

Igår åkte mina föräldrar hem o lämnar oss själva i ngn vecka. 
De ska semestra lite i Danmark i Tönder. Mysigt för dem o för oss :-) På eftermiddagen åkte jag o maken till Torp & handlade. Vi köpte mat o dryck för ngr dagar. På kvällen lyckade vi oss med krabba o räkor 

Idag har vi haft våra vänner J&E här. Samt deras 17-åriga dotter & Zingos båda halvbröder Hampus o Viggo. 
Vi har badat & det har hundarna oxå med lite "hjälp", men de gillade det. Vi har druckit många liter vatten o saft. Ätit god pasta/kasslersallad, fiskat krabbor och badat igen Härligt men HETT!!


Nu ska man försöka sova i hettan.. Alla fönster är vidöppna o även altandörren. Torkställningen agerar grind så inte Zingo smiter ut om & när jag somnar... 

Ha en god natt!




7 kommentarer:

  1. Haha! Han är allt en liten tuffing, Zingo :-)

    Den temperaturen har vi typ tre månader i sträck... Tack och lov för AC!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga sommarbilder, vilken tuffing han är Zingo som dyker i vattnet från bryggan. Kram Åse

    SvaraRadera
  3. Skönt med värmen! Här har vi fortfarande sol och 30 grader varmt. Ser i tidningar på nätet att åskan börjat göra sitt intåg över landet, som tur är verkar det som ok östkusten klarat sig runt Valdemarsvik.

    SvaraRadera
  4. Gud så härligt det ser ut!

    Tack för länken till receptbloggen. Är ju dålig på att verkligen göra nya saker men ska gå in och låta mig bli inspirerad. =)

    SvaraRadera
  5. Riktigt hett har det varit men jag gillar det, så länge man har tillgång till vätska och lite skugga :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ja fy för den lede vilken värme det har varit. Jag gillar sol och värme men jag är inte riktigt kompis med värmen när den är över 30 grader. Men vi ska inte klaga (fast gör det ändå) ;-)
    Här har det iaf regnat, åskat och blixtrat i två dagar och idag är det svalare ute och molnigt. Ganska skönt faktiskt att få några dagar från solen och värmen. Men nu får den allt komma tillbaka tycker jag fast då med lagomvärme :-)

    Kramis

    Sicken tuffing han är Zingo som hoppar i vattnet från badflotten

    SvaraRadera
  7. Ja nu är de varmt o så har de varit länge nu. Har hört att de varit många oväder runt om, vi har dock klarat oss än så länge :) idag mullrade de lite bortåt men de kom aldrig hit. Tur man har vatten när så man kan svalka av sig från och till. Ni ser ut att ha de härligt i stugan - de e bara att njuta, snart är de vinter igen.
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis