tisdag 22 juli 2014

☀️sommar & sol ☀️

Dagarna rullar på i bästa sommarväder ☀️
I lördags var maken o pappa o spelade golf 2-generationer. 
Jag följde med mamma på stugföreningensårsmöte. Det tog ngr timmar. Efter mötet hoppade jag i bikinin o sen gick jag & Zingo ner till bryggan för litebad o sol. Det var så varmt att t.om JAG doppade mig :-)


Efter lunch plockade jag ihop lite grejer o när maken kom hem åkte vi hem för att träffa våra kompisar J&E o gå ner på stan & kolla på Ulf Lundell som spelade på torget på Fallens Dagar. Jag är inget stort fan av Lundell, men han var riktigt bra live. Han spelade i drygt 2h.
Efter konserten försökte vi få plats o ngt öltält eller på ngn uteservering men Fallens Dagar drog enormt mycket folk. Tillslut hittade vi en plats på Olearya men efter bara 20min ringde J&Es granne o sa att ngn av hundarna hade skällt i över 1h så vi begav oss hemåt. Var rätt lagom o en kanontrevlig kväll! 

På söndagen tvättade jag o var med dottern på Coop så hon fick handla så att hon klarar sig ngn vecka till :-) 
Sen åkte vi ut t stugan igen. Blev grillade lammkotletter bakpotatis o tzatziki till middag :-) 
Satt på bryggan ngr timmar på kvällen o Zingo simmade o simmade


Igår var det varmt 28-29" i skuggan & strålande sol ☀️
Vi var nerevidbryggan för att svalka oss & Zingo Efter lunch lämnade vi Zingo hemma och så åkte vi ut på en ö med båten. Ljuvligt :-) 
Satt på en sten i vattnet, det var alldeles ljummet 

Idag blir det lika fint väder tror jag ☀️
Dottern kommer nog hit idag. Fast det vet man inte saker ändrar sig snabbt i den åldern ;-)

Vi har iaf prickat in rätt veckor att ha semester i detta ljuvliga väder ☀️

Ha en fin tisdag ☀️

8 kommentarer:

  1. Härligt o kul. Sommaren bjuder på mycket kul o vädret, ja de e ju underbart.
    Fortsatt gott sommarmys.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga sommardagar ni har, gott att kunna ta tillvara på det fina vädret på bästa sätt!

    Ulf Lundell är en favorit och jag blev så besviken när jag fick se att han spelat på Fallens dagar, hade helt missat det. Kul att han var bra :)

    Fortsätt njut av sommaren och ha det bäst!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Härligt och gott med lamm. vi kommer grilla det ikväll då jag och äldsta dottern tycker om det. Resten av familjen tycker det smakar ull, hur nu ull smakar. Fixat lite med fönster på stugan, fast det är för varmt så det får bli en stund på kvällarna. Härligt väder just nu!

    SvaraRadera
  4. Underbart ...Fortsätt njut sommaren & denna goa tropiska värmen/Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Tittar in och läser och blir glad när jag ser att du har en fin sommar Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, det ser inte ut att gå nån större nöd på er inte :-)

    Fortsätt att njuta!

    SvaraRadera
  7. Ja det gäller att pricka in semester rätt. Jag tror många är rätt nöjda nu, dom som är lediga i alla fall...
    Jag googlade faktiskt efter runda isbitar och hittade dom där bilderna som ser väldigt läskande ut. På nätet kan man tydligen beställa såna men dom är dyra. Över hundra spänn för tre eller fyra stycken i en förpackning.
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  8. Ja ni ser verkligen ut att ha det bra där i ert paradis :-) Passa på och njut och sommar, sol och salta bad :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis