söndag 6 juli 2014

Underbar lördag ❤️

I fredags när vi lagade mat kom maken med världens bästa ide :-)
Maken o vår kompis P skull flytta P,s möbler till flyttkärran på lördag morgon. P skulle sen åka m möblerna till Gbg  dit han flyttar & bära upp dem 3 trappor med hjälp av sin dotter. Så maken kom på vi åker med P till Gbg. Jag hjälper han in m möblerna och sen kollar vi med sonen o flickvännen om de vill ses. P flyttar nära vår son. De har gångavstånd till varandra. Vi kollade med sonen o de ville gärna träffas o dottern kunde passa Zingo så vi gjorde slag i saken :-)
Maken cyklade till P på morgonen igår o vid lunchtid hämtade de mig och vi styrde färden mot Göteborg. Man släppte mig hemma hos sonen och de åkte till P lgh o bar upp möbler. Jag sonen o han sambo gick en lten promenad till hamnen i Eriksberg. Vi köpte varsin glass o satt på bryggan och åt den. Gick till P,s lägenhet o tittade. Jättefint! Träffade även P.s dotter. Vi åkte hem till sonen & flickvännen. Satt o pratade o gosade med Memphis.

Sedan bestämde vi oss för att åka bussen in till Göteborg. Vi strosade runt en stund och sedan åt vi middag på La Sombrita. En spansk restaurang på Linnégatan. 
Vi fick jättegod mat. Jag åt fylld kycklingfilé inlindad i serranoskinka och potatisgratäng. Maken åt lammkotletter med rosmarinsås o sonen samt flickvännen åt räkspett med klyftpotatis. Till detta drack vi 2 glas vin o 3 öl och hela kalaset gick på 600kr Det var mycket prisvärt, väldigt gott o supertrevlig personal. La Sombrita kan jag verkligen rekommendera :-)

Efter maten strosade lite till. Tittade i Haga och sedan smet vi in på en uteservering för en vätskepaus innan vi promenerade till Centralatationen. Vi åkte hem med tåget. Jag o maken har inte åkt tåg på många år. Men efter lite hjälp av sonen att fixa biljetter så funkade allt ok. Det tog 30min hem med tåget så detta färdmedel kommer vi att använda oss av fler ggr :-)
Hade en helt fantastisk lördag. Men gick o gick o gick o det var 28 grade ute o lite molnigt. Idag är mina fotsulor som eld o vaderna värker MEN DET ÄR DET VÄRT!!

Jo Telia o jag kämpade gemensamt för att få ordning på ljudet i den nya telefonen i fredags, men utan resultat... Hade bestämt mig för att reklamera mobilen som idag men inatt när jag låg o pillade på telefonen så började ljudet att fungera!!! Kanske var ngt i luften.. Den gamla telefonen funkar dock inte men det gör den nya!!! Hurra!

Nu ska jag ta tag i söndagen! Maken är på golfbanan o jag helgar vilodagen ;-)

Ha en skön söndag!

11 kommentarer:

  1. Vilken toppendag ni hade igår. :-) Tur att det är vilodag idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En härligt dag, Göteborg är en underbart vacker sommarstad. Men oj, vad Er grabb är lik sin far, rena kopian fast i yngre upplaga :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag ni fick i gbg, det ser ut att vara toppenväder. Jag och mannen var ner och åt på restaurang igår och det är ju bara så skönt att slippa laga mat och få sitta ute och äta. Måste ha varit något i luften eller så ville telefonen stanna kvar hos dig :) Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar dag. Vilken mat Och vilket pris :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härlig helg ni hade :)
    Och vilken tur att mobilen funkade :)

    Ha en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig utfärd - och prisvärd restaurang!

    Duktigt pillat på mobilen :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig lördag ni hade! Göteborg är allt en bra mysig stad :-) Nu när du vet hur man åker tåg dit så får vi ta och ses :-) Det tar ju lika lång tid för dig att åka med tåget dit som det tar för mig med bussen in till Centralen...
    Vad bra att du fick ordning på din telefon, undrar varför ljudet burit så konstigt åt... Hoppas du har en fin måndag, att du inte lider av ont i fötterna fortfarande. Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  8. Vilken toppenidé av maken :D Sånt där är kul när det spontant händer saker utöver det vanliga.
    Att ta bilen till Gbg härifrån finns inte på kartan nu när det är så smidigt att ta tåget och att det faktiskt inte tar mer än 30-40 min att komma dit. Sen är det ju så bra att man faktiskt kan åka på Västtrafiks kontoladdningskort, samma kort som man åker buss med. Har man ett sådant så kostar ju resan bara ca 90 kr. Löser man enkelbiljett är priset 120 kr. Så det kan faktiskt vara värt att skaffa sig ett kontoladdningskort som man har både till tåg och buss. Med det kortet kan man ju även åka spårvagn i Gbg.

    Konstigt med din mobiltelefon men bra att det helt plötsligt fungerade :-)

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ika åker man hem en lördag 19.15 så betalar man 61kr enkelresa
      Men visst är det bra med kontoladdning. Jag ska ändå ladda ett sånt kort tänkte jag :-)
      Ett lätt sätt att hälsa på sonen att ta tåget tor Gbg
      Kram ❤️

      Radera
    2. Aha...det är alltså billigare att åka en lördag. Det visste inte jag. När jag åkte så var det en torsdag em och kväll och då var priset 94 kr med kontoladdningskortet. Hade jag betalt enkelresa på tågoet hade det kostat mig 120 kr. Fast ni kanske köpte tågbiljett i automat?
      Nackedelen med kontoladdningskortet är att mankan inte åka med vilket tåg som helst utan det är endast Västtågen och något mer tåg. Så det där får man ha koll på.
      Men visst är det smidigt med ett kort och att åka tåg till Gbg nuförtiden :)
      Kram

      Radera
  9. Riktigt härligt jue ...
    /Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis