onsdag 9 juli 2014

Värme ☀

Idag har det varit härlig sommarvärme & solsken... Det blev nästan för varmt men som tur är så har det blåst lite idag annars hade man inte överlevt...
Igår på eftermiddagen var vi nere på vårt köpcenter & köpte en solsäng...
Jag tycker det gör ont i kroppen att ligga på en dyna på trägolvet & dottern som är hemma & är sjukskriven för att hon har så ont i ryggen kan inte ligga så alls. Vi fick tag på en bra solsäng på Ica. Jag har invigt den idag :-) ☀
Har suttit i solen på balkongen ngr timmar idag :-) Duschar man kallt mellan varven så funkar det fint... Vi har en perfekt stor balkong att njuta på dessa fantastiska sommardagar...

Vi får plats med ett runt matbord & 4 stolar, en hylla & en dynbox, där vi förvarar tomma petflaskor. 2 solstolar ett litet bord en solsäng en blomsterställning, ngr lyktor & en stor grill
& ändå är det inte trångt... :-) Har balkong i söderläge. Solen kommer strax efter 10 & sen steker den hela dagen & kvällen :-) Det gör iof att vi har en väldigt varm lägenhet, men man får ha nerdraget & så får man vädra med tvärdrag & köra fläktarna :-)

I eftermiddag/kväll har maken spelat golf. Jag & dottern var på köpcentrat en sväng. Jag fyndade en svart klänning. den hade kostat 500kr & nu såldes den för 100kr. Dottern gjorde oxå ngr fynd :-)

Efter shoppingen åkte vi hem & hämtade Zingo & sen åkte vi ner till Knorren & hundbadet. På parkeringen mötte vi en kompis till dottern. Hennes mamma & pappa är gamla kompisar till mig. Hon var där för att deras 1-åriga hund skulle få bada. Zingo & Charlie hälsade glatt på varandra & sen tog vi sällskap ner till badet. Hundarna busade lite & badade. Vilken skillnad det är att ha en snart 7-årig hund mot att ha en 1-åring. Charlie var verkligen full i bus :-)

Nu sitter vi & kollar på fotbollen.. Ja jag kollar ju inte spec mycket, men tv,n är på...
27* inne & dottern ligger i solstolen i vardagsrummet uppallad med kuddar för att avlasta ryggen & så sitt tjocka duntäcke... Om hon är smart?? Avstår från att svara... Jag är för VARM för att tänka ;-)
Strax dags att lägga sig :-)  Så man är redo för ännu en solskensdag ☀ imorgon :-)

Ha en god natt :-)


12 kommentarer:

  1. Ja nu är de varmt o gott, lite för varmt inne nattetid men igår var de lite vindar så de funkade att öppna tvärdrag o lufta ur innan sängdax - skönt de. Den där lilla investeringen vi gjorde när vi flyttade hit är vi väldigt glada för nu, så gott att ha sin lilla pöl i värmen. Så fint ni har de på balkongen. Skönt med rejäla o bra uteplatser sommartid, tänk de som inte har balkong alls, de får så vackert traska ut i värmen :) Stackas dottern är hon sjuk igen. De är väl extra jobbigt nu i hettan. Men hon ser ut att ha gjort sig en skön plats att ligga på.

    Vad glad man blir när man kan göra bra fynd, som du där, en klänning för 100:- Jag var på stan med min lillväninna här om dagen som var här i stan på galej, köpte fina linne i flera färger för 49:- styck, sånt går ju alltid åt.

    Fotbollen ja, jag vet inte redigt hur de gick, får nog ta o kolla upp de :) Ha de nu så gott i värmen "som vi hoppas håller i sig"
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar balkong ni har. Förstår att den används flitigt.:-)
    Men jag tycker också det var väl varmt dom senaste dagarna. Det ska bli lite mer behagliga temperaturer dom kommande dagarna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut där på er altan, vi ser ut att ha lika stort... :) Vi var häromdagen och köpte en box för att ha krukor, jord, dynor och liknande sedan inför vintern. Kram

    SvaraRadera
  4. Denna underbara värme!
    Jag hoppas verkligen att den är här för att stanna.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Att ha en sån stor balkong är ju guld värt när man bor i lägenhet - det brukar ju annars vara små eländiga rackare som man knappt får plats med 1 stol på. Jag är glad och tacksam över att jag har markplan och ändå har en hyreslägenhet. En solsäng hade inte varit dumt att ha - det blir inte riktigt bekvämt på en filt på marken alla gånger. Tråkigt att hon har ont i ryggen dottern - har hon riktigt bra skor när hon står hela dagarna på jobbet? Och fynd på rea - sånt gillas. Må gott

    SvaraRadera
  6. Gött med så stor balkong. Trist att dottern är paj i ryggen... Hoppas det blir bättre snart. Jag skulle också vilja ha en solsäng på balkongen, men jag får inte plats :-(
    Kan tro att Zingo gillar att bada nu när det är så hett. Hoppas du har det gott där på din balkong nu! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  7. Toppenfin balkong som är guld värd i alla lägen. Och vad härligt det låter med hundbadet, jag önskar det fanns ett sånt här också lite närmare. Nu får man åka en bra bit om hundarna ska få bada.
    Men herregud, hur kan dottern ligga under ett tjockt duntäcke i den här värmen? Jag skulle smälta bort i en liten pöl..**..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  8. Ja vilket sommarväder vi har nu. Och ja jag är fortfarande avis på din balkong ;-) Vill oxå ha en sådan.
    Men vad tråkigt att höra att dottern är paj i ryggen. Vad är det som har hänt?
    Jag hade fullkomligt smält bort att ligga under ett duntäcke i denna värmen...men det är ju jag det ;-)

    Det är fint på Knorren och det är toppen att det ligger så centralt som det faktiskt gör.

    Ha en skön solig fredag! :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Jaa..Nu är det ljuvligt & härligt att bo så man kan bara ta hiss ner ut i hamnområdet & badet med både pool & sjön hihi Hjosand mellan tårna & gottit att äta - Sommarsemesterlivet!

    Svar Ja min Micke har semester & vi njuter<3

    /Kram pårej!

    SvaraRadera
  10. Sommarsverige visar sig verkligen från sin bästa sida nu :-) Men duntäcke? Haha! Dottern måste ha nåt fel på sin termostat :-D

    SvaraRadera
  11. Idag klagar inte jag på värmen. Toppenskönt har det varit och precis "lagom"..hundarna har varit betydligt piggare idag också.
    Nu ska grillen tändas och en kall go öl är upphälld till mig och mannen. Nu ska vi njuta av en skön sommrig fredagkväll...
    Sv: Jag har saft som dottern gjort från egna rabarber och jordgubbar, sååå gott**
    Kram och ha det fint♥

    SvaraRadera
  12. Visst är det skönt med värmen :)
    Idag blir det simning :)

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis