torsdag 28 augusti 2014

Ännu en dag på Lasarettet...

Idag på morgonen följde jag med dottern till sjukhuset för att träffa hennes fantastiskt noggranna allergolog. Spirometri gjordes, ett längre samtal o råd om mediciner. Därefter gjordes en 1.a provokation för zylocain. Den stora testen ska göras om ett halvår. Detta för att utreda om dottern verkligen är allergisk mot tandl bedövning. Förmodligen har man olyckligtvis stuckit i en ven vid tandläkarbesöket och det orsakade en toxisk reaktion. Men det behöver inte innebära att man är allergisk vid subkutan  injektion.
Man tog även många andra prover. Det är en noggrann läkare :-) 

Efer timmarna på sjukhuset tog jag en Zingowalk & sen åkte vi en snabbis till vårt köpcenter. Jag fyndade en tröja o dottern underkläder & en halsduk. 
Väl hemma igen åt vi lunch, plockade, zingowalkade o lagade middag. Kyckling ris & currysås. Efter maten åkte jag, maken & Zingo till svärmor & svärfar & fikade. Zingo tyckte det var jättekul & var superbusig. 
Svärmor har jättefina vindruvor. Massor under altantaket :-) 
Hon har gröna fingrar ;-) 

Blev en tv kväll Pretty Woman ❤️ALLTID lika bra ❤️

Nu är det dags att sova... Imorgon ska jag handla lite. Vi ska på kräftskiva hos "brödernas" matte&husse på kvällen så kräftor ska köpas & så ska jag göra en Västerbottenostpaj som vi ska ta med oss :-)

Ha en godnatt! ❤️





8 kommentarer:

  1. Bra med en noggrann läkare. Hoppas att det visar att hon inte är allergisk.

    Kul att få fynda lite :-)
    Wow! Vilka fina vindruvor. Det verkligen lyser bus av Zingo på den bilden :-)

    Ha en trevlig kräftskiva ikväll :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jättebra med en noggrann läkare! Hoppas att allt är ok med henne!
    Idag skiner solen här , härligt :)
    Helgen blir lugn p.g.a förkylning ..samt att M ska tröska...om vädret håller i sej alltså :) Ser ju bra ut!
    Nu strax lunch o sen åker vi o handlar mat till helgen!
    Ha en härlig dag & helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har alltid undrat ifall vindruvor som växt här hemma går att äta eller är det bara vackert att se på - det måste ju ge en känsla av medelhav. Nu får vi väl hoppas ni inte behöver besöka detta ställe mer du och dottern - lasarettet. Gott med kräftskiva men jag har nog aldrig ätit västerbottenpaj tror jag, Må Gott

    SvaraRadera
  4. Skönt att hon blir ordentligt utredd!

    Gillar också Pretty woman!

    SvaraRadera
  5. Oj…hoppas verkligen de kommer till rätta med proverna. Stackare….! Tandläkarbesök är ju inget kul och att dessutom bli akut sjuk efter ett besök…Håller tummarna för att allt löser sig till det bästa!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. längtar tillbaka till kusten och solen...................

    SvaraRadera
  7. Så skönt att de är så noggranna med dottern!

    Kräftor och paj är mums!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  8. Hoppas att det ordnar sig för dottern.
    Ha en mysig söndag! Själv ska jag köra yngsta dottern på kallas alldeles strax. Vi fick ställa klockan idag för att komma upp i tid :-) Här sover barnen länge.

    Kram K

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis