lördag 9 augusti 2014

Det ska va en Mickis ;-)

Det är tur att min man har en ganska teknisk fru när han själv inte är det.... Efter flera försök lyckades jag streama & föra över Pga Golftävlingen från plattan till Tv,n koppla in ljud... Under den tiden det tog för mig så lyckades maken förstöra flera saker på min data! Ladda hem prog som man inte ska & detta utan att "veta om det" Nu har jag korrigerat det oxå... 
Maken till oteknisk make får man leta efter ;-) 

Har varit en bra dag :-) 
Efter frukost satte jag färg i håret. Utväxten var tråkig o hårfärgen har gulnat efter semestern... Det känns i axlarna att jag arbetat med armarna uppåt men det är det värt. Håret blev bra & blir ännu bättre när jag tvättat håret ett par ggr. 

Efter hårfix tog jag Zingo en kortare promenad. Vi träffade hans kompis Ozzy. Hundarna har inte träffats på en månad... Jäklar vad glada de var att ses..rusade mot varandra o krambrottades..  Blev bus! 

Passade sen på att sola en stund innan det blev mulet. På eftermiddagen tog jag o maken Zingo på en riktig långpromenad! Härligt! Tur att vi gjorde det då, för sen har det regnat rejält... 

Har precis ätit middag. Broccoli/baconlasange & en sallad.
Jättegott! 

Dottern jobbar kväll & om en liten stund kommer jag göra maken besviken... 
För då vill jag se på något underhållande & inte mer GOLF!! 
Memphis har varit väldigt gosig idag :-)


Ha en fin lördagskväll!

9 kommentarer:

  1. Det är tur att gubben har dig. Ha ha !
    Och lika tjusig som vanligt blir du när du fixat till det ! Fast det är ju tjusigt i vanliga fall också.
    Lillpyret - som jag kallar honom då han inte har fått något namn - är en riktig kämpe. Alla värden och allt runt omkring är jättebra, det är bara att han är född 3 månader för tidigt. Men det är jätteskönt att det gått så bra. Nu längtar man bara efter att han får växa på sig lite så man kan hålla honom. Idag var det första dan som dottern fick ha honom på magen och hon var hur lycklig som helst.
    Ha en underbar kväll !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur vi gubbar har som har er fruar :-))!
    Lördagskvällen blev bra här med lite kräftor och spel.

    SvaraRadera
  3. Du fixar verkligen det mesta du! Från teknik, till hårfärg och mat :-)

    SvaraRadera
  4. mys med katten - härligt. Min katt behagar ju bara bjuda på sånt någon enstaka gång och absolut inte ens varannan vecka men han ville också gosa igår - nåt med vädret? Du måste testa mina bakverk - i alla fall stjärnan med ost och bacon så gott och enkelt. Du hittar recepten på min blogg. Ja det regnade rejält även här i går men idag skiner solen. Må gott

    SvaraRadera
  5. Hihi...Väldigt bra mé en "Mickis" ...
    Så fin du blev föresten/Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Bra jobbat! Men lämna inte din dator till maken utan att se vad han gör. :p

    SvaraRadera
  7. En Mickis!! vilken lycka för gubben din att ha de!! :) en bra kvinna reder sig själv!!
    Håll koll på din dator..hihi
    För övrigt hoppas jag allt bara är så bra som de kan.
    Kramiz o go fortsättning på sommaren

    SvaraRadera
  8. En bra kvinna reder sig själv ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja vilken tur att det finns en teknisk i din familj. Men ni kompletterar ju varandra bra...du fixar det tekniska och maken renoverar hemma och målar möbler ;-)
    Fast nu när jag vet att du är så teknisk så vet jag vart jag ska ringa när jag sitter och kliar mig i huvudet när det gäller, datorer och mobiler ;-)

    Han är ju bara för söt lille Memphis :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis