onsdag 13 augusti 2014

Go & gla'

Nja överskriften gäller inte mig ;-)
Men Zingo är go & gla' efter förmiddagswalken :-D 
Solsken & första hundmötet blev Ozzy som vi träffade häromdagen. Hundarna ännu lyckligare idag & det busades rejält medan vi mattar tjattrade ;-)
Fortsatte vår promenad & träffade Wilma en bekants hund. Hon är en kopia av Zingo men hälften så stor.
Wilma överst & Zingo här under.

De busade oxå sen kom en av grannarna med 2 pitbull. Zingo o hanen brukar skälla på varandra men idag hälsade dem & det funkade bra. Vid lekplatsen träffade vi suraMaja som morrade o fräste. Hennes matte la henne på rygg tills hon lugnat sig... Sista hundmötet blev Duras en Basset griffon 
En lyckad promenad :-) 

Imorse vaknade jag kvart över 9. Skönt eftersom jag när dottern jobbar kväll hämtar henne strax innan midnatt. Halv 10 ringde min mobil o det var persiennkillen som ville komma o byta våra persienner. Så snabbt som ögat fick jag ner alla gardiner & tagit bort allt i fönstren, gjort fri lejd, blaskat av mig & lite mascara så ringde det på dörren. Zingo skällde ut den hundrädde persienn killen men de blev vänner sen... Sen började helvetet... 
Man renoverar grannlägenheten.. Vad man gör vet jag inte men man har borrat precis hela dagen... Grrrr vad jobbigt.. Huvudvärken kom omgående & Zingo var väldigt orolig... 
Vid halv4 var de tydligen färdiga för idag... Hoppas de INTE kommer tillbaka imorgon :-(

Nu ikväll har jag & maken varit & handlat mat. Var även på Teknikmagasinet & visade hdmi kabeln vi har mellan plattan & TVn som gick sönder i söndags. Han kikade på den & kvittot & sa ni får självklart en ny!!! De är väldigt serviceminded på Teknikmagasinet.  
Har packat upp maten & maken harPutsat  köksfönstret & jag duschat växterna. Gardinerna är uppsatta... Bara resten kvar.. Men jag är glad om han tar ett fönster i taget... 

I måndagskväll kom sonen o flickvännen hit & hämtade Memphis. Jag hade fixat tacos & en kladdkaka med fudgetäcke. Sött & gott :-) De stannade ngr timmar innan de åkte tillbaka till Göteborg.



Nu blir det en lugn tv kväll innan det är dags att hämta dottern på jobbet :-)

Ha en fin kväll❤️

10 kommentarer:

  1. Jag beundrar dig att du orkar med alla din uppdrag!
    Jag blir mest matt av överraskande tidstjuvar - persienn pågar tex :-)

    Ha det gott och vila nu :-) Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Tacos var länge sen. Det vill jag ha! Får man äta det på en torsdag? :p

    SvaraRadera
  3. Härligt med nya persienner men mindre kul med hantverkare som väsnas hela dagarna.
    Så var det här i våras. De totalrenoverade lägenheten bredvid och det var ett jäkla väsen under några veckor. De hade även ställt en massa prylar (spackelburkar, färgburkar, limburkar) precis utanför eller ja bredvid min dörr. Så ja jag var lite irriterad.

    Ha en fin onsdag och hoppas att det är lite lugnare ljudmässigt idag.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Det är bra med hantverkare som kommer och fixar, men det är lika skönt när dom går sen,haha....man känner sig "ofri" i sitt eget hem o hus, hundarna kan inte koppla av heller utan måste ha kollen.
    Hoppas du haft lugnt med oväsendet, det blir jobbigt i längden, men det är klart, dom måste ju få göra sitt jobb....
    Den där kladdkakan såg allt bra god ut. Du har möjligtvis inte ett recept att dela med dig av..?**..
    Nu ska jag erkänna att jag inte kommit igång med städningen än. Det kom lite annat emellan. Men nu är jag tvungen att ta tag i det annars rinner dagen bara iväg...
    Kramiz♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet finns i min receptblogg Mita :-)
      http://mermickisrecept.blogspot.se/2014/08/kladdkaka-med-fudgetacke.html

      Radera
    2. Tack snälla du för receptet, det är toppengott med kladdkaka tycker jag,och det där fudgetäcket måste vara pricken över i...**
      Kramiz♥

      Radera
  5. Naw...Sicka sötingar :)
    /Nospuss

    SvaraRadera
  6. Åå...så fina voffs...ja vad vore livet utan vovvarna??
    Förstår att du haft jobbigt en tid med buller och oväsen ständigt...kan vara marigt att få hundarna att gilla hantverkarna ;)
    Vad mumsigt du visar...tror du jag blir sugen eller.....? ;)
    Ha de fortsatt gott
    Kram Lollo<3

    SvaraRadera
  7. Trevligt att träffa på så många kompisar på promenaden :-)

    Kakan såg underbart god ut!

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att ni fick en ny kabel. För tv måste man ju ha ;)
    Mums..den där kakan såg gudomligt god ut!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis