söndag 17 augusti 2014

headache ⚡️

I fredags gjorde vi god mat, torskrygg med pepparrot, skirat smör & potatis & till efterrätt en limepannacotta. 
En tv kväll blev det & sen hämtade jag dottern på jobbet & vidarebefordrade henne till sina kompisar i stan. 

Somnade sent & sov inget vidare. Igår spelade maken golf med "brödernas husse" & jag fixade lite här hemma & tog en riktigt härlig promenad med Zingo på knorren & han badade lite ❤️



På kvällen gjorde vi hemgjord jättegod pizza & efter maten kom mina föräldrar förbi en snabbis & grattade i efterskott på bröllopsdagen. Tack! ❤️

Dottern åkte till kompisar på kvällen & maken la sig tidigt. Jag åt godis & tittade på film :-) 
The Weddingdate som gick på TV3 & sen streamade jag hem En familj – August: Osage County

Somnade kanske vid 3-tiden, kunde bara inte somna & har sovit gördåligt.. Har en dj--la huvudvärk... Men det får man ju när man sover för lite & tänker för mycket.... 
Men det är bara att bita ihop... 
Roar mig med tvätt idag ;-)
Maken kollar på golf på TVn tur att det var golf där idag när det är gråväder & regn mellan varven... 

Kom nyligen hem från en snabbis i stan. Dottern har lämnat in ett läkarintyg på Försäkringskassan, var sista dagen att göra det idag & så köpte hon sushi med hem till lunch. 

Strax dags att byta tvätt! 

Ha en fin söndag... 

11 kommentarer:

  1. Mumms såå gottit & naw...vilka ljuvliga foto på sötaste Zingo/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  2. Blir alltid hungrig när jag kikar in här…haha! Ser så gott ut och allt ni lagar låter mumsigt!
    Önskar dig en trevlig fortsättning på söndagen!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  3. Hm…skickade nyss iväg en kommentar men är osäker om den kom iväg??

    I alla fall ser allt du lagar fantastiskt gott ut och jag blir alltid hungrig när jag kikar in här:-)

    Hoppas du får en fin fortsättning på söndagen!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Hoppas huvudvärken är borta nu...

    Vad fint det såg ut där på Zingos badplats :-)

    sv: Mitt blodtryck och blodsocker sköt i höjden, så jag uppsökte sjukhuset, blev inlagd en natt för kontroll och har nu fått medicin. Det är redan mycket bättre :-)

    SvaraRadera
  5. Vad mumsigt och så många fina bilder.

    Zingo ser ut att mysa och ha det gott där i vattnet.

    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
  6. Även om timmen är tidig så blir jag allt lite matsugen av din text och framför allt bilderna :) vilken dag bjuder du mig på middag? :) Bröllopsdag har vi ju firat både du och jag i helgen. Kärlek är vackert :)
    Kramiz o go start på nya veckan.

    SvaraRadera
  7. Hoppas huvudvärken är borta idag och filmen känns som en film som jag kan tänka mig och se - har aldrig hört talas om den men efter att jag gjorde mig av med videon för många år sen och i stort sett aldrig är på bio och inte har haft större tålamod för film så blir det väl så att man missar - då har jag bättre koll på böcker :D men den här kanske man skulle streama hem någon kväll nu till hösten. Även om höstkänslan redan infunnits sig lite vill jag inte tro att det är höst än - bara lite kallare och regn men det blir fina dagar igen. Må gott

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart god middag! Hoppas nu att huvudvärken gett med sig.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas verkligen att huvudvärken är borta nu och att du fick sova gott inatt.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Gott med pepparrot, älskar det men då är jag den enda här hemma. Visst är hösten en underbar tid, så länge det är fint, men nu har det inte annat än regnat och blåst kallt länge. Hoppas att huvudvärken gav med sig. Kram

    SvaraRadera
  11. Åhhh vilka härliga bilder. De andas sensommar!
    Limepannacotta har jag aldrig smakat, det bara MÅSTE jag.
    Jag älskar lime.

    Kraaam och hoppas du sluppit huvudvärken nu.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis