söndag 3 augusti 2014

Hemma :-)

I torsdags när maken kom från golfen fixade jag en västerbottenostpaj. Vi lät den svalna under eftermiddagen & på kvällen la vi på kallrökt skinka, ruccola, rödlök, tomat & färsk timjan. Det blev jättegott. :-)

I fredags efter frukost började vi packa ihop oss & städade ur lillstugan.
Sen packade vi in oss i bilen & åkte hem. Väl hemma handlade vi & sedan blev det att packa upp & att städa & fixa middag. Maken duschade, schamponerade & tog i balsam på Zingo & sen fönade & kammade vi honom & halverade svansen som var full i tovor...

Så välbehövligt då pälsen blir hemsk av alla dessa timmar i havet..... 
På kvällen kom sonen, sambon & Memphis the cat. Vi umgicks en stund allihop innan sonen & sambon åkte till en av sonens kompisar & dottern åkte med tjejkompisar till Hunnebostrand för att bo i båt under helgen & besöka Smögen, där det var Smögenfestival denna helgen :-)


Jag & maken & hunden & katten fick underhålla oss själva :-)
Vi tittade på tv & slappade. Tog en Zingowalk & maken tog en catwalk ;-)

Sen satt vi på balkongen & njöt av kvällssvalkan :-)


Igår åkte maken iväg på golftävling & jag, sonen, sambon & djuren blev kvar här hemma. Jag roade mig med tvätt, tvätt tvätt & åter tvätt... Vi fixade middag tillsammans. Blev en potatisgratäng, kantarellsås, bernaissås & grillad kyckling som sonen fick äran att grilla. Gott & trevligt :-)

Vi satt ute på balkongen hela kvällen, maken joinade oss efter tävlingen & vi la oss först vid 00.30 Det var mysigt att sitta där ute & prata :-)

Idag åkte sonen & sambon & katten hem vid lunchtid, vi erbjöd dem att stanna & äta middag med oss, men de ville hem. 

Sonen kommer tillbaka till oss på torsdag & lämnar Memphis som vi ska passa i helgen när ungdomarna ska åka till Helsingborg & mysa. Ta en tur till Helsingör & fira att sonen fyller år på söndag :-) Till middag idag blev det stekt torskrygg som sonen fiskat i Lofoten förrförra veckan, skirat smör, pepparrot, citron, potatis & bönor. Det var gudomligt gott :-)

Nu kom åskan och regnet... Det har varit väldigt varmt & kladdigt hela dagen så det var välbehövligt :-)
Zingo har gömt sig i badrummet så för hans skull hoppas vi att mullret snart är borta :-) 

Ha en fin kväll! ❤️





9 kommentarer:

  1. Vilken trevlig helg du haft och så mysigt att få träffa barnen :)

    Jisses, vilken värme det varit, här har de också regnat nu och det var välbehövligt! Även om jag mer än gärna vill att värmen ska stanna kvar nu när jag äntligen har semester!

    Önskar dig en bra start på nya veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Såå mysigt även om åska kan kvitta ....Men den Pajen - mumms :)
    Ha en härlig Måndag/Kram

    SvaraRadera
  3. Borta bra men hemma bäst,fast ni har ju haft det toppenhärligt i stugan och dom svalkande baden både för er och Zingo. Jag kan tänka mig att han behövde fräschas upp i pälsen.Bad torkar ur så återfettning behövs precis som för oss med en välgörande inpackning ....
    Torskrygg är så otroligt gott.....
    Ha nu en bra början på nya veckan, hett som fasen är det och jag längtar otroligt nog efter svalkande regn, och det behövs också,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  4. Den såg verkligen jättegod ut, pajen! Fast jag tyckte först att det var lax som låg där oppanpå :-)

    SvaraRadera
  5. Fick inspiration av din smarriga paj och fixade en liknande till min kräftskiva....men din blev vackrare:)
    Tack och ha en fortsatt fin vecka♡
    ♡kram Lollo♡

    SvaraRadera
  6. Men oj så mycket god mat:-) Inspirerande!
    Har ju inte haft så mycket tid över till bloggläsning i sommar men det verkar som om du haft det bra och njutit till fullo!
    Tack för tipsen om medicinering vid migrän. Tar dem med mig!

    Stor kram och tack för att du så ihärdigt kikar in till mig!

    SvaraRadera
  7. Här har vi fixat service på bilen samt grillade lamm igår då jag och äldsta dottern som är kvar hos oss i stugan gillar det.

    SvaraRadera
  8. Mums vilken god paj!
    Fy för åska. Jag skulle lätt ha gömt mig tillsammans med Zingo i badrummet ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Nu är jag äntligen vid en dator igen och ska sätta igång och läsa ikapp. =)

    Den katten verkar verkligen vara helskön!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis