söndag 31 augusti 2014

Kräftor & film

I fredags gjorde jag en Västerbottenostpaj på morgonen,
fixade mig, tog Zingo en promenad & sen åkte jag till Ica & handlade bl.a. Kräftor till kvällens kräftskiva. 
Väl hemma efter uppackning o lite mat imagen tog jag det lugnt en stund :-)

När dottern kom hem gjorde vi ngr ärenden & sen fixade jag & maken oss för att gå hem till brödernas husse & matte. 
Jag glömde min mobil hemma så det finns bara ett enda kort från kvällen tyvärr.. 

Blev en jättetrevlig kväll tsm med J&E, deras dotter & grannarna. Vi satt i deras mysiga uterum hela kvällen. Mycket prat & jättemycket skratt :-) 
Vi var hemma vid 01.30 
Jag hade svårt att somna var konstigt varm & sen började jag frysa & så blev jag illamående. Kräktes tills det var tomt i magen... Usch någon kräfta måste ha varit dålig.... somnade vid 5 & när jag vaknade vid 9 var jag görhungrig. Trött o sliten hela dagen igår men det blir man ju när man inte får sova... 

Men jag & Zing utnyttjade dagen på bästa sätt. 
Tittade på reprisen på Kristallen http://i.instagram.com/p/sSDhOOnGUl/ 
Sen kollade jag på filmen Kärlek Deluxe med Martin Stensnygg Trevlig film :-D ❤️

När maken kom hem från golfen slappade han en stund & då hamnade jag i filmen Grease som gick på tv... Vem gillar inte den filmen? ;-) 

Sen fixade vi lite mat. Fläskfilé potatismos med vitlök/timjan som vi gratinerade i ugnen & bönor. Gifte sig väl med ett glas rött :-) 
På kvällen tittade vi på En gång i Phuket med Peter Magnusson & David Hellenius. Sååå bra. Älskar dessa killars humor :-D 

Vi la oss ganska tidigt & sov ända till halv 10 sköööönt 
Nu roar jag mig med tvätt

Ha en riktigt fin söndag!



11 kommentarer:

  1. Pajen ser fin ut. Tyvärr har jag aldrig tyckt om västerbottenpaj. Det är osten jag inte gillar ;-) Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Synd att du glömde mobilen. Men bra samtidigt. Då kunde du bara vara där utan att behöva känna nån teknostress. :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ännu mer stressigt utan mobil Åsa hahaha

      Radera
  3. Västenbottenpaj är nåt jag gillar. Grease åxo. Den filmen blir man alldrig less på.
    Zingo är såååå fin å söööt. Vov Vov..

    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  4. Men så tråkigt att bli dålig, man blir helt klart urlakad av att må pyton så där. Kräftor är jag inte så förtjust i och får lätt ont i magen av dom och även räkor, så det är lite trist. Men västerbottenpaj är himmelskt god tycker jag.
    Kramar♥

    SvaraRadera
  5. Skön stil han har Zingo :) och va trevligt ni hade det men förstår att det sen känns dagen efter. Jag såg att filmen skulle komma på tv - Phuket men jag har inte ro att sitta och titta på den kände jag. Även om den säkert är både rolig och bra men det är något jag inte gör så ofta längre - tittar på film - tror det har med lite fokus att göra. Må gott

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på er ;-) ja och alla andra bilder med ju...och underhållande läsning!
    Kram/carina

    SvaraRadera
  7. Var de kräftorna....de var inget rinnande :) menar rött vin exempel e la inte så bra alltid har jag hört :) själv dricker jag ju inte de. jag dricker bara starkare.blink!! hur som de inget kul att bli så där dålig var man än må bli de av, gammal eller dålig mat...fy farao.
    Kräftor äter jag max 1 o de gör jag för att vara artig inte för att jag gillar dom för de gör jag inte.
    Men ni hade kul - oh de e ju huvudsaken när man går på fest!!
    Kramiz o hoppas du är helt återställd nu

    SvaraRadera
  8. Åh! Västerbottenspaj - sååå gott! Allt från Västerbotten är bra, tror jag ;-)
    Synd att du blev dålig, men det verkar som du piggat på dig i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ååå vad god pajen ser ut att vara!
    Jag brukar också skylla på kräftorna då jag varit på fest ;)
    Skojar bara. Inte roligt att må illa.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hmmm...skyll på kräftorna bara ;-)
    Nä skämt å sido inte kul att bli dålig av maten.
    För övrigt verkade det som det ändå var en trevlig kväll trots att den kära ägodelen, mobilen blev kvar hemma :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis