torsdag 7 augusti 2014

På efterfrågan

Hej på er alla & hej kära dotter här kommer ett blogginlägg från mig :-D
Igår sa dottern "varför bloggar du inte, jag vet ju inte vad som händer i ditt liv" hahaha 
Nu här det ju till saken att jag är hemma & bor under samma tak som henne ;-) 

Dagarna denna sista "semestervecka" rullar på. På måndag börjar maken jobba igen efter 3 helt fantastiskt soliga  & minst sagt varma veckor ☀️
Denna sista & 4.e semestervecka har vädret varit lite sämre... I början på veckan regnade det nåt såpass så det blev översvämning här i stan. Det åskande & var ett riktigt ruskväder... 
Då passade maken på att måla klart pigtittaren som jag fick efter min mormor. Det blev jättefint tillsammans med hennes ommålades linneskåp :-) 
Så glad att jag fick dessa saker efter mormor. 


I tisdags började dottern jobba efter 2,5v sjukskrivning + 2v rolig semester :-)
Hon hade vrålångest innan jobbet o var kanske inte helt nöjd efter kvällspasset men arbetskamraterna var så himla glada att hon var tillbaka då det känns nog ganska ok nu ändå :-) 

Igår var hon ledig. körde henne till stan så hon fick sola & då passade vi att ta en promenad på Spikön. En oas i kanalen. Zingo tog dig ett skönt dopp o vi hälsade på en annan badgalen hund :-) 

På kvällen spelade maken golf med Zingos bröders husse & då kom dottern med den briljanta iden att bjuda mig på fika (mat) på Mejeriet ett café i stan. Vi tog bussen. Hon åt en grillad macka med tillbehör & jag valde Langos. Jättegott & trevligt! 

Idag har sonen varit här & lämnat Memphis hos oss. Sonen o Sambon ska åka en weekend till Helsingborg. Bo på hotell & åka över till Helsingör. Mysigt för dem. Sambon jobbar hela sommarlovet & sonen jobbar oxå mycket i sommar så denna helg var det dom kunde unna sig att göra tillsammans. Zingo blev så himla glad när Memphis kom. Verkligen överlycklig. Glädjen är ömsesidig. På söndag kväll, på sonens födelsedag kommer de & hämtar Memphis, båda ungdomarna jobbar på måndag igen :-) 
Vi grillade korv till lunch & nu har sonen åkt hem igen. Memphis jagar flugor & Zingo slappar ;-) 

Så nu vet ni vad jag pysslar med :-P

Ha en fin kväll! 








9 kommentarer:

  1. Wow...Så söt Pigtittare :)
    Underbara foto i inlägget som alltid/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi va rolig din dotter är. :-) Men det är dåligt med blogginlägg lite här och var. Även hos mej... Men det blir nog bättre när vardagen är här igen.
    Jättefint skåp och pigtittare du fått.
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Langos - va gott - det var länge sen jag åt en sån. Och mysigt att äta ihop med dottern så där spontant. Bra initiativ av henne. Och riktigt fin är pigtittaren och skåpet. Jag älskar gamla möbler som har en historia och som betyder något för en. Har ju fullt med sånt själv men jag skulle behöva måla om några av dom. Att det sen är farfar som byggt flera av dom gör det extra kul. Hann ut en stund i kvavt väder och sol men nu regnar det. På något vis gör det inte så mycket eftersom vi haft sånt otroligt väder. Må gott och ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Oj vilket fint skåp!

    Mysigt att få en kompis att leka med :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad fina saker du fått efter din mormor! Jättefint blev det ju! Blir lite avis... :-) Vad gulligt att du blev bjuden på mat på stan, ser jättegott ut. Puss & kram! ♥

    SvaraRadera
  6. Åååå vilken fin byrå!
    Här lovade dom också åska och regn. Men pyttsan. 25 grader och sol var det vi fick. Men jag klagar inte :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Tur att dottern får lite koll på dig.

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Det är bra att dottern påminner dig så att vi får veta lite vad som händer hos dig ;-)
    Va fint det blev med skåpet och pigtittaren :-) Är så fräsch med vitt tycker jag.
    Trevligt med lite mat ihop med dottern.

    Ja fy sjutton vilket jäkla oväder det blev där i några dagar. Var ute med bilen när himlen öppnade sig första gången. Kan säga att det gick inte att köra fort i det vädret och jag blev totalt dyblöt när jag gick från parkeringen och in. Var bara att vrida ur kläderna och hänga på tork och få på sig torra kläder.

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Jättefin pigtittare! Och skåpet gillar jag också. Så vackert.
    Speciellt värdefullt för dig när det har tillhört din mormor.
    Kram ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis