fredag 15 augusti 2014

Tiden går snabbt

Ja tiden går väldigt snabbt... Igår på Zingowalken gick vi förbi skolan där mina barn gick i mellan & högstadiet. Fullt med bilar på parkeringen & barn som blev hämtade... Känns som igår vi var där, men det är några år sedan... 

Idag firar jag & maken 22-årig bröllopsdag! 
Tänk så mycket som faktiskt hänt under dessa 22 år... 
Här syns det verkligen att 22 år är lääääänge ;-)

Mycket har varit bra & roligt men även en hel del tråkiga och jobbiga saker... 
Livets berg&dalbana ❤️
Imorse när jag gick upp blev jag lite paff. Det stod en stor bukett med rosor & väntade på mig :-) Då blev jag allt varm i hjärtat ❤️ 

Vi ska fira med att äta lite gott ikväll :-)

Dottern ringde igår vid 23-tiden från jobbet & sa att jag slapp hämta henne. Hon skulle bli hämtad av en vän... Hon har under en längre tid träffat en hemlig vän som hon inte presenterat för sin mamma än... Vi omnämner honom som "kodnamn Ibiza" :-D
Nu vet ju mamman ungefär ändå vem det är... Men Ngn officiell presentation har det inte blivit än... 
Vem vet "plötsligt händer det" :-D 
Hon har iaf sovit där inatt för att slippa renoveringsoväsendet (skyller hon på) & sen har han kört hem henne & sen kört henne till jobbet!! Full Service ;-)

Igår gjorde jag hel kyckling i lergryta, potatis, sås av skyn, ärtor & gelé. 
Så himla gott :-)

Har varit väldigt sliten de sista dagarna & trött i ögonen. Men nu har jag fått fram läsglasögonen igen, de är knappt använda denna sommar & det känns redan bättre i ögonen :-) 

Nu har det precis regnat men nu kommer solen igen ☀️ Får passapå att ta en Zingowalk 

Ha en fin fredag! ❤️

8 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! :-)
    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till er...ni är så himla fina där på kortet.
    Ja tiden går fort och livet bjuder ofta på blandad kompott....det är bara att "följa med".
    Snygga läsglasögon...själv klarar jag inte längre att läsa en enda bokstav utan dem.
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Vi har samma problem med äldsta dottern. En kompis som vi hittills inte fått träffa. Måste vara en väldigt blyg gosse :-))!
    Märker att du haft samma tur som min fru att träffa ståtliga trogna män :-))
    Grattis och tänk vilken tur du och frugan hade, måste nästan kunna gemföras med en lottovinst:-))!

    SvaraRadera
  4. Härligt med så lyckliga långa äktenskap. Och tiden kan ju kännas som kort men det ser man ju tydligt på sina barn att det gått några år även om man själv står stilla i tiden :D

    Grattis. Och hemlig vän - ja där ser man, Ung kärlek är härlig. MÅ gott

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott på bröllopsdagen!!! =)
    Oj oj hemlig vän, dem tiderna minns man.. och mamma visste alltid ändå ;) haha
    Kram på dig min fina vän

    SvaraRadera
  6. Ett STOOORT grattis på bröllopsdagen!
    Jaja lite sent, men ändå :)
    Jojo tiden går fort. Nästan FÖR fort!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja det är inte klokt vad de växer, de där barnen. Och ändå blir vi inte äldre. :p

    SvaraRadera
  8. Jättstort grattis i efterskott!! ♥♥♥ Fina blommor du fick! Ja du, 22 år... Time flies! Förstår att du är jättenyfiken på dotterns nya manliga bekant :-)
    Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis