fredag 22 augusti 2014

Utskriven :-)

Dottern blev utskriven igår eftermiddag. 
Hon har fått halsfluss i tungbasen, tonsillerna är ju borttagna så då fick infektionen fäste i tungbasen, strax ovanför struplocket. Detta kunde man enbart se genom att gå med fiberoptikskamera via näsan.  Så antibiotikabehandlingen X3 fortsätter. De preliminära provsvaren ang blodgiftning & hjärnhinneinflammation ser bra ut så det tror & hoppas jag man helt kan avskriva... På läkarintyget står det att denna bakterieinfektion kommer av tandspolningen & det är även det utlåtandet öronläkaren gav. Det var därför det blev ett sånt akut förlopp.
Hon är fortfarande sängliggande i ett mörkt rum. Helt slut som människa, blixtrande huvudvärk, hals & nackont, feber, ljuskänslig & sjuk... Men både hon & vi får vara hemma & det är GULD värt! :-)  Det tycker Zingo oxå :-) 
För Zingo älskar sin lillmatte ❤️


Ikväll ska vi äta räkor, bröd & svart Danboe ( illaluktande dansk ost) Ska bli gott :-) 
Man sålde räkor för 129kr/kg på Ica så man kan minst sagt säga att det var kö till fiskdisken 
Träffade en gamal klasskompis när jag handlade.  Jag & P hade mycket att prata om. Har inte setts på hela sommaren :-) trevligt!

Jag sov länge idag. Vaknade 9.45 så skönt & så välbehövligt efter dessa dagar  på sjukhus & all oro som sliter på kroppen...  Det är alltid jobbigt när människor i närheten är sjuka men när de blir så sjuka så man nästan inte får kontakt med dem, när det blir akutsjukvård, då blir det jobbigt & det känns i hela min kropp idag.. 
Men det är FREDAG!!! Veckans bästa dag ❤️

Ha en fin fin fredag!! ❤️



12 kommentarer:

  1. Skönt att hon har fått en diagnos och medicin, samt att hon har fått komma hem. Förhoppningsvis är hon på benen snart igen. Räkor e' goa grejer! ;)) Riktig mysmat. kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Det känns alltid skönare att få komma hem. Hoppas att hon kryat på sig snabbt!

    Åh, jag bara älskar räkor! DET är så gott!

    Kran

    SvaraRadera
  3. Och nu lördag....
    God morgon till dig.
    Ja dethär med sjukhus och en massa oro man får tär värkligen. Jag hoppas hon blir bättre.
    Önskar dig nu en jättefin lördag.
    Kramelikram från mig!

    SvaraRadera
  4. Skönt att dottern fått komma hem. Förstår oron.
    Hoppas hon kryar på sej snabbt nu.

    Mums för räkor, det äter jag alltför sällan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt hon är hemma igen. Nu får vi hoppas hon kryar på sig snabbt som tusan :) Kramiz o go fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  6. Skönt att få komma hem igen och att dom allvarliga sakerna var avskrivna. Hoppas hon kurerar sig snabbt nu på hemmaplan!

    SvaraRadera
  7. Skönt att hon fick komma hem :) Räkor, mumma då.. det är ju bara såå gott! Kram

    SvaraRadera
  8. Fy vad det kan bli av en sån sak. Tur att dom fick koll på vad det var och att hon fått komma hem. Mysiga kort på henne och Zingo. Det är något visst med lillmattar och hussar. Sån räkskål har jag också :D Må gott

    SvaraRadera
  9. Skönt att dottern mår bättre!
    Jag har mycket att läsa ikapp här ser jag.

    Kram K

    SvaraRadera
  10. Kramar till er från en fm-syster :-)

    SvaraRadera
  11. Aj då så illa det blev efter tandspolningen. Skönt att hon är hemma nu iaf. Jag hoppas att hon piggar på sig snabbt.

    Gott med färska räkor :-) Jag minns inte ens när jag åt det senast.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis