onsdag 27 augusti 2014

Välkommen tillbaka ☀️☀️☀️

Idag skiner solen igen ☀️
Små lätta sommarmoln o en blå himmel. Riktigt skönt! ☀️
Har varit ömsom regn, ömsom sol, ömsom åska sista veckorna så det var efterlängtat med en riktigt solig sensommardag ☀️☀️
På förmiddagen tog jag & Zingo en skön promenad o sen satte jag mig i bikini en stund på balkongen. 1,5h i solgasset var väldigt skönt ☀️

Igår gjorde jag nytt till middag. Köttfärsgryta. Jag fick inspiration hos Nett som driver bloggen enkoppkaffe.se
Jag gjorde en ganska stark köttfärssås med köttfärs, lök, vitlök, chiliflakes, paprikakrydda, sambalolek, salt, svartpeppar, krossade tomater, majs, broccoli & grädde. Kokade potatis i små bitar & morötter i en gryta med saltat vatten.  När potatisen & morötterna är nästan klara hällde jag i dem i köttfärssåsen o lät de koka klart.
Blev riktigt gott :-) 
Fick godkänt av både dotter & maken så det kommer jag att laga igen :-) 

I måndags var Zingo hos frisören. Skönt för honom att bli av med all päls & alla tovor. 

Han är ordentligt korthårig men det var nödvändigt efter alla salta dopp 
Före
Efter det blev "page" ;-)

Det var kul att hämta honom. Tjejen som klippte honom skickade med en påse mat & en påse kattsand till sonens katt. Jag köpte såklart en belöning till Zingo en  pipleksak. Blir en ny leksak vid varje klipp :-) 

Efter maten idag tog maken Zingo en sväng & sen tog vi Zingos klor. Maken klipper o jag matar Zingo med godis ;-) Alla sätt är bra utom de dåliga haha 
nu är maken på golfbanan :-)
Dottern är på shopping med kompisar. Hon har jobbat idag och det fungerade bra efter sjukdom o ryggmärgsprov. Gott!

Ha en fin kväll! ❤️ 

8 kommentarer:

  1. Han blev riktigt snygg.
    Men skulle mina hundar få en leksak varje gång jag trimmar dem så skulle hemmet vara översållat med leksaker. ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bikini!!!!!!!!! - det känns som om det var hur länge sen sist man kunde sitta i en sån men idag har det varit sånt väder här också - jätteskönt och ovant :D - Vinet - det har varit beställningsvara men mitt system har börjat ha det som ordinarie redan samma vecka som jag hämtade och jag har inte hunnit prova men gillar Pink Bubbly så White borde vara gott. Och varför jag har återbesök - ingen aning. 1 gång om året men så har jag mekobalamin och LDN och sen kanske det beror på läkaren - Jag träffar Olof Z och det är ju inte så långt så det är ok. Så jag skulle höra av mig om ett år igen :D Har fått mediciner för 12 månader att hämta ut. Och dagen har varit bra, trött efter att ha jobbat och kom hem 20:30 men haft trevligt sällskap att prata med i kiosken och det är ju halva nöjet. En liten Red Snipes öl och korv med bröd som jag tog hem som blev över och jag är nöjd med dagen och kommer sova gott. Zingo är så söt i sin dalafrilla men blicken är härlig. Må gott

    SvaraRadera
  3. Han blev så himla söt och fin. Riktig mysvovve!!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha gillar den där bilden på den "lånade hunden" snygg frilla. Men din lille skrutt blev så fin, jag går aldrig till frissan med mina jyckar de sköter jag själv. Just nu kammar jag av gammal päls varje dag på min golden, de e fällningstid för henne så nu blir hon så fin så, oh mina mattor har en helt annan nyans på morrnarna :)

    Ja nu visar sig solen oftare o värmer lite mer än sista tiden. Jag började med en röjhistoria i en rabatt igår men de gick inte, för varmt, idag gick jag ut redan vid 7 och fortsatte men nu fick jag gå in igen, för nu är de för varmt o flugit...de är väldigt irriterande nu :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jätteskönt att solen kom och hälsade på igen!

    SvaraRadera
  6. Så gott.. Den grytan kan man mixtra med hur som. Gott oavsett. Här har vi sol med och det är underbart. Kram

    SvaraRadera
  7. Låter jättegott med köttfärssåsen. Mmmm.....
    Söta Zingo då. Vov Vov Vov va fin du är.

    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
  8. Ja det är väl klart att solen kommer när jag börjar jobba ;-) Men oavsett så tar jag hellre det än regn varje dag.

    Den där köttfärsgrytan lät väldigt smarrig. Får jag nog ta och testa nångång.
    Vilken skillnad det blev på Zingo. Jättefin är han iaf :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis