måndag 11 augusti 2014

vardag igen...

Så var det vardag igen.. Maken har börjat jobba idag :-)
Jag tycker att det känns helt ok & måste ju betyda att det varit en bra semester.. & bra har det ju varit om man tänker vädermässigt.. ☀️☀️☀️ Otroligt varma soliga dagar :-) Så många bad som jag tagit denna sommar har jag inte gjort på många år :-)



Denna sista semestervecka har verkligen gått i golfens tecken... Maken har varit iväg nästan varje dag några timmar. Jag har inte haft ngr problem att hålla mig sysselsatt så det har varit helt ok för mig :-)

Igår satt jag en stund i solstolen på förmiddagen. Idag på morgonen har det regnat. Memphis har legat på mitt bröst o purrat... Ganska mysigt :-)
Nu kommer dock solen & det verkar som det kan bli en ganska fin dag idag ☀️

En vän har blivit sjuk.. Hon har varit dålig till & från i flera veckor nu... Är yr, mår illa mm Var inlagd ngr nätter för ett par veckor sedan men blev hemskickad igen. Vi har haft daglig kontakt & i torsdags uppfattade jag henne som gördålig.... Jag ville att hon skulle ta kontakt med sjukvården men hon ville inte, och orkade inte, & tycker inte hon får den hjälp hon behöver.... Efter lite övervägande tog jag kontakt med hennes man & det slutade med ett akutbesök & inläggning...Nu ligger hon på Neurologen & väntar på ännu fler utredningar.... Jag var uppe hos henne på sjukhuset igår ngr timmar... Kändes bra att träffa henne & hennes make träffade jag oxå en liten stund... & hon blev glad att jag hälsade på ❤️
Favvoplatsen på barstolarna under köksbordet :-)


Väl hemma igen så åt vi grillade kycklingklubbor & potatisgratäng en salsa & sallad. Gott!
Memphis gillar att ligga på balkongdäcket. Kolla vad härligt han har fällt in framtassarna :-)

Maken lade sig tidigt & jag som chaufför tittade på tv & hämtade sedan dottern på jobbet. Hade varit en bra kväll. Men på lördagskvällen fick de en superrusch 20min innan stängning.. Hon jobbar på en hamburgerrestaurang. 20 min innan stängning var de 2 personal kvar som jobbade & de fick lite drygt 50 beställningar. Men de "rodde i land det" med lite hjälp av städaren :-)

Ikväll kommer sonen & sambon & hämtar Memphis :-) 
Vi ska fixa lite mat tills de kommer :-) 
Sonen fyllde 23år igår Grattis till honom ❤️

Ha en fin måndag! ☀️❤️

12 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder och där håller jag med dig ...det har varit en fantastisk badsommar!!
    Nospuss till sötaste Zingo och kram till dig!
    Ha det gott vännen♡
    Kram Lollo♡

    SvaraRadera
  2. Grattis till sonen som är så lik sin far..*L*..det tänker jag varje gång jag ser en bild på honom..
    En toppensommar har det varit och är väl fortfarande även om det regnar i dag. Med så lite regn kan man absolut inte klaga. Möjligen på att det har regnat för lite med tanke på den enorma torkan,
    Det brukar kännas skönt när allt återgår till dom vanliga rutinerna trots allt.
    Så bra att du lyckades få in din vän på sjukhuset.Hoppas dom kommer fram till vad som felas så hon kan få den hjälp som behövs.
    Ha det gott
    Kram o nospussar♥

    SvaraRadera
  3. Grattis till sonen som är så lik sin far..*L*..det tänker jag varje gång jag ser en bild på honom..
    En toppensommar har det varit och är väl fortfarande även om det regnar i dag. Med så lite regn kan man absolut inte klaga. Möjligen på att det har regnat för lite med tanke på den enorma torkan,
    Det brukar kännas skönt när allt återgår till dom vanliga rutinerna trots allt.
    Så bra att du lyckades få in din vän på sjukhuset.Hoppas dom kommer fram till vad som felas så hon kan få den hjälp som behövs.
    Ha det gott
    Kram o nospussar♥

    SvaraRadera
  4. Ja visst har det varit en fantastisk väder sommar. Jag har klarat vämen skapligt men de veckor det var tropiskt klarar jag mig utan. Min sambo har också börjat jobba idag och jag känner precis som dig. Vi har haft massor av tid tillsammans. Barnbarnen börjar bli äldre nu så de har andra intressen än att vara med farmor/mormor hela tiden. Jag blir alltid så hungrig när jag ser dina matbilder. De är även bra middagstips när det står still i tänket. Så tråkigt med din vän. Jag blir inte förvänad för när jag insjuknade för 6 år sedan var det liknande. In och ut och massotr av frågetecken. Håller tummarna för att ni alla får besked vad som felar. Vad det än är så är det lättare då. Då tar vi nya tag inför hösten Ha det så fint Kram

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit en härlig sommar!
    Jag började också jobba idag. Känns rätt okej iaf.

    Vad jobbigt med din kompis! Hoppas de hittar vad som är fel. Och att de inte bara skickar hem henne igen.

    SvaraRadera
  6. Visst har det varit en härlig sommar!
    Jag började också jobba idag. Men det känns rätt okej.

    Vad jobbigt med din kompis! Hoppas verkligen att de hittar vad som är fel och inte bara skickar hem henne igen.

    SvaraRadera
  7. Usch vad jobbigt för din vän! Hoppas dom hittar och kan åtgärda det som fattas...

    Grattis till sonen!
    :-)

    SvaraRadera
  8. Jaa, vi har ju haft en härlig sommar! Gillar, gillar! Idag har skolorna börjat här i Finland. Grundskolan o gymnasiet. Cecilia är hemma ännu en tid..hon börjar den 25 o vi ska till Helsingfors nästa vecka....
    Vattengympa idag :)

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till sonen så här lite i efterskott.

    Visst har det varit en fin, solig och varm sommar men mestadels när jag jobbade. Ja jag är allt lite bitter att jag bara fick lite mer än en vecka med riktigt fint väder. Så sådär väldigt mycket bad har det inte blivit i år. Badade mer förra året även om det var kallare i vattnet då än i år.

    Tråkigt att höra om din vän. Jag hoppas att de kommer underfund med vad som felas och att hon blir bättre.

    Kramis

    SvaraRadera
  10. Så jobbigt och tråkigt med din vän som insjuknat. Hoppas nu att hon får en hjälp hon behöver.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas verkligen att din kompis snart blir frisk och få komma hem.
    Ett STOORT grattis till sonen!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. E de? ja så kanske de är, vardag igen. jag har ju helg o semester jämt, även om den är frivillig o faktiskt börja bli redigt dryg. Ja sommaren har verkligen varit badsommar, man har fått göra sitt för sitt stjärntecken "fiskarna" Många bad o många små trevliga sammankomster o äventyr. De e sommar de.
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis