fredag 5 september 2014

Fredag...

Så var det fredag igen & veckan hade tagit slut... 

Det verkar bli en solig & fin dag ☀️ 
 Igår var det oxå en jättefin solig dag. ☀️ Tyvärr orkade jag inte njuta av den... Jag vaknade redan 04.30 av att jag var så illamående. Kräktes & magen var i olag hela dagen. Jag var darrig & fick lov att ta det lugnt... Det enda jag orkade var 2 kortare promenader m Zingo. Låg i solsängen en stund, men det blev jobbigt i "värmen" så tog en skön dusch & sen parkerade jag mig i soffan  :-) 
På eftermiddagen mådde jag bra, men tröttheten & darrigheten höll i sig... Åt lite grann & det var inga problem. 
Dottern som sovit hos "kodnamn Ibiza" som vi numer både har ett namn & ett ansikte på...  Man väntar och väntar... Hela livet väntar man.. Men nu är väntan över... :-D
Nu väntar vi bara på att få träffa honom :-) Hon kom hem vid 15-tiden & hade varit i SKOGEN & plockat kantareller!!!! Maj Gadd!!! Jag tappade hakan ;-) & än mer förvånad blev jag på kvällen när hon rensade, stekte dem & åt upp dem.. Utan att bjuda :-D 

Har sovit gott inatt :-) 
Mår bra idag även om jag känner mig lite sliten... Men det blir nog folk av mig idag :-)  Det finns hopp om livet ;-) 


Ha en riktigt fin fredag! ❤️☀️❤️☀️





17 kommentarer:

  1. Ha en underbar Fredag...
    Hihi Vads jag hörde står i Inlägget ;) Så lyssna igen fniss
    Skriv gärna kommentar ♡

    /Kram & Noooospuss till sötaste Zingo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar
      Hihi...Den hör & ser du i inlägget - Du är fööör rolig go´ du ♡ ...

      Radera
  2. Skönt att du känner dig bättre i dag.
    Spännande för er med en ny bekantskap, han dyker nog snart upp hos er ;)
    Gosig bild på Zingo som vilar.
    Ha en trevlig fredag.
    Kram ♥
    (Svar: Jo vi trivs toppen fint att bo i stan och i vår lägenhet )

    SvaraRadera
  3. Underbart med fredag och en solig dag :)

    SvaraRadera
  4. Men du...tat lugnt...ta en toy eller hur det nu var ;-) Var rädd om din kropp och låt den styra din dag efter en sådan pärs. Skönt att det är lite bättre idag och att du sovit, sömn gör så mycket för välbefinnandet.

    BAH...ätit upp alla själv...rackarns "unge"!!

    Fredagskram/c

    SvaraRadera
  5. Ta det nu lugnt idag, inga mer kräkanfall!!! Puss på dig! ♥

    SvaraRadera
  6. Givetvis ska Zingo ha Nospuss & Du Kryiskraaam

    Pst...Läste om Iphone & YouTubeklipp här
    * https://itunes.apple.com/se/app/youtube/id544007664?mt=8

    Hoppas det är till nytta :)

    SvaraRadera
  7. Skönt att du känner dej bättre nu.
    Hihi, va rolig du är :-)..."åt upp dom utan att bjuda" :-D
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint svartvitt foto på din hund=)
    Tycker Helena

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder på hunden1 Dottern verkar vara precis som mina, då äldsta dottern inte visat sin "kompis" ännu. Det med kantarellerna känner man igen med. Fast handen på hjärtat var vi inte likadana själva i den åldern??

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du mår bättre idag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Än har jag inte fått någon ära att träffa någon med kodnamn och än finns det ingen heller vad jag vet men jag skulle nog få en liten hint och aning om det så vore och jag ser fram emot det också - ta fram fotoalbumet från dom var små och göra bort mig (asgarv) - nej jag kommer vara så försynt så ;) - trist med magen. Skönt att sånt brukar kunna gå över snabbt om det är en liten elak basilusk. Fotot på min sida var inte hunden jag träffade - nej det är valpar - från den kenneln jag köpte min och det blir nog från henne jag köper igen den dagen det kommer bli aktuellt - när jag blir heltidspensionär kanske. Och ni får väl passa på att hitta lite egna svampar i helgen och inte bjuda tillbaka! Må Gott

    SvaraRadera
  12. Jaså "kodnamn Ibiza" har fått ett namn och ansikte. Trevligt :-)

    Hmmm...det låter som om det inte hör till vanligheterna att dottern är i skogen och plockar svamp. Men att inte bjuda var väl lite taskigt :-)

    Tråkigt att höra att du återigen har mått illa. Hoppas att det bara var något tillfälligt och håller sig borta.

    Ha en skön lördag.
    Kramis

    SvaraRadera
  13. SV: Ja Nova ville att mamma skulle baka så det var ju skönt :) Blev massa goda kakor :)

    SvaraRadera
  14. Fy för att må illa.
    Hoppas att du känner dej bättre nu.

    Klart att hon åt upp sina kantareller utan att bjuda. Det skulle jag också gjort. De ät ju så goda. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Magtrubbel kan verkligen klubba den envisaste. Skönt att det vänt!
    Det verka ju vara en "redig karl"som plockar svamp, minsann. Klart att dottern njöt i sig allihop...det var ju HAN som rört vid dem ;-)
    En kanonsolig helg! Det är ju bara toppentoppen!

    Kraaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis